Vinn Microsoft Flight Simulator!

Robot
Vinn Microsoft Flight Simulator!

Känner du igen dessa kända landmärken? I så fall kan du bli pilot i din egen spelhörna.

#Microsoft-flight-simulator


Medlem

Sjukt snyggt spel.

Medlem

lycka till alla!

Medlem

Hur definierar vi "svårt" i fråga två? Känns lite ett coin flip där.

Dödgrävaren
Skrivet av Fletchett:

Hur definierar vi "svårt" i fråga två? Känns lite ett coin flip där.

Det är nästan som att man behöver titta på bilden för att kunna reda ut det.

Medlem

@JackG100: Tack, nu ser jag det. Kunde dock svurit på att bildspelet inte laddade in första gången jag kollade på det.

Medlem

Den var klurig, blev osäker på sista frågan. Lycka till alla!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Fråga 1 känns som lotto om man inte bor i närheten av det område som avses, men kul tävling

Medlem

Bombades svårt? Årets understatement?


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Sista frågan, äntligen fick jag dra nytta av mitt onödiga kunnande!


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Redaktör
Skrivet av Zedrix:

Fråga 1 känns som lotto om man inte bor i närheten av det område som avses, men kul tävling

Mja, det ska nog gå att ta reda på, finns lite ledtrådar.


signatur
Medlem
Skrivet av Belfry:

Sista frågan, äntligen fick jag dra nytta av mitt onödiga kunnande!

Den enda jag kunde utan lite efterforskningar. Lärde mig det lustigt nog i spelet Naval Action, hade noll koll på det tidigare.

Medlem

Mmm... kluriga frågor.

Medlem

lycka till, undra hur de som inte direkt kan luskar fram de, kanske köper spelet för att flyga över just där?


signatur

treat others as you want them to treat you

Inaktiv
Skrivet av Dahnajz:

lycka till, undra hur de som inte direkt kan luskar fram de, kanske köper spelet för att flyga över just där?

Kan avslöja efter tävlingen.
Måste maximera mina chanser nu.

Medlem

Är turen med sig så kanske man har ytterligare en slant att slänga på sim-hårdvara. ^_^

C64
Medlem

Så N blev inte tillräkligt bombat undrar ja

Redaktör
Skrivet av C64:

Så N blev inte tillräkligt bombat undrar ja

Ligger ingen värdering i frågan.


signatur
C64
Medlem

jämföra pearl harbour mot nagasaki ?
Är det en kuggfråga ?

Redaktör
Skrivet av C64:

jämföra pearl harbour mot nagasaki ?
Är det en kuggfråga ?

Vem jämför? Frågan är vilken stad det är på bilden.


signatur
Medlem

Såg eran recension på det och började kolla lite youtube videos, suttit i helgen och sett streams på spelet. Ser helt fantastiskt ut, hoppas man svarat, er 1a fråga var nog den svåraste och som man är mest orolig över hehe


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av Belfry:

Sista frågan, äntligen fick jag dra nytta av mitt onödiga kunnande!

Men det är ändå lite nutidsfråga då det varit uppe en hel del i media senaste tiden i och med BLM.

Medlem

Man kanske skulle läsa vad som står, svarade på frågorna utan att kolla bilderna >_<

Medlem

Googlade man inte på 2 av 3 frågor så är man fan lite för allmänbildad.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Googlade man inte på 2 av 3 frågor så är man fan lite för allmänbildad.

Jag kunde 3:a för jag landat där virtuellt i 25 år i olika simulatorer. Det är den och Lukla/Nepal (som är ännu svårare) etc. som de flesta testar...

Just denna är rätt svår, även utan STOL-flygplan, men blev lättare med en en bra yoke och en logitech throttle quadrant. Rekommenderar en (Aerosoft) Twin Otter Extended (eller mindre plan) för den landningsbanan och jag hoppas att den och många andra tredjepartsflygplan snart portas till MSFS2020. Det ska bli så kul att se alla dessa med finare grafik och physical based rendering. <3 Den är förmodligen busenkel med t.ex. en Cub eller XCub i MSFS2020.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

fråga 2 har 2 rätta svar, väldigt underlig fråga. Eller är det frågan om vilken som bombades hårdast? Isåfall måste ni omformulera frågan.

Redaktör
Skrivet av scirocco:

fråga 2 har 2 rätta svar, väldigt underlig fråga. Eller är det frågan om vilken som bombades hårdast? Isåfall måste ni omformulera frågan.

Fråga 2 är vilken stad som visas på bild 2, inget annat.


signatur
Medlem

Tyckte det var lite knepiga frågor. Märkte precis när jag skickade in svaren att man skulle bläddra mellan bilderna... *facepalm*

Medlem

Första gången på länge man hoppar en tävling. 100% ointressant spel, för mig . Lycka till !

Redaktör
Skrivet av Amelek:

Tyckte det var lite knepiga frågor. Märkte precis när jag skickade in svaren att man skulle bläddra mellan bilderna... *facepalm*

Vi får göra det tydligare nästa gång. Bra feedback.


signatur
12
Skriv svar