Flygande start! Första Microsoft Flight Simulator-betygen är skyhöga

Robot
Flygande start! Första Microsoft Flight Simulator-betygen är skyhöga

I skrivande stund ett av årets högsta snitt.

#microsoft-flight-simulator


Medlem

Alltid så sugen på att införskaffa utrustning och lära mig, men jag undrar om det egentligen är så att spelet bara är roligt under start och landning. När du väl är i luften och har fyra timmar till destinationen, vad gör man mer än att bara se på sin skärm?


signatur

Burn in the light.

Medlem

Första gången Microsoft får skyhöga betyg?

Medlem

Jag är riktigt taggad! Måste dock köpa någon form av joystick först.

Skrivet av redruM:

Alltid så sugen på att införskaffa utrustning och lära mig, men jag undrar om det egentligen är så att spelet bara är roligt under start och landning. När du väl är i luften och har fyra timmar till destinationen, vad gör man mer än att bara se på sin skärm?

Det är då flygvärden/värdinnan kommer in med matbrickan?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

pre-loadar nu via game pass. Var rea 1 månad för 10kr. Vet ej om denna rea gäller alla men rekommenderar alla att kolla. Är ju värt att betala 10 spänn o få prova spelet i 30 dagar. Ska bli kul att prova !

C64
Medlem

mus o tangentbord funkar väll bra det oxå ?

Medlem

Jag tror det kommer vara fantastiskt att glida runt med planet över diverse landskap eller landmärken eller hemorten och se hur det ser ut.

Men efter en timme eller två när man gjort det, vad ska man göra då?
Hade hoppats det hade funnits quests att göra som att frakta saker till olika ställen och kanske köpa större flyglan som i Truck Simulator spelen.
Eller iaf nånting att göra förutom att bara flyga.
Det känns lite för mycket "sim" och för lite "spel" för att man ska vara intresserad någon längre stund.

Megadelux

För info så släpps spelet i Sverige vid midnatt. För alla oss som har förköpt eller sitter med Xbox Gamepass där standardverisionen ingår.

Megadelux
Skrivet av Oddjob:

Jag tror det kommer vara fantastiskt att glida runt med planet över diverse landskap eller landmärken eller hemorten och se hur det ser ut.

Men efter en timme eller två när man gjort det, vad ska man göra då?
Hade hoppats det hade funnits quests att göra som att frakta saker till olika ställen och kanske köpa större flyglan som i Truck Simulator spelen.
Eller iaf nånting att göra förutom att bara flyga.
Det känns lite för mycket "sim" och för lite "spel" för att man ska vara intresserad någon längre stund.

MODS ! massor av mods kommer förmodligen komma. Fanns flera till FSX jag älskade såsom copilot som man kunde beordra att göra saker, eller hjälpa dig med saker.

Eller en annan som man drev ett flygbolag, tjänade pengar, köpte plan och hyrde fler piloter osv..

Medlem

Varför kan man inte förladda spelet på steam? Hade varit skönt att hämta hem 150 gb i förväg...

Medlem

Som jag längtat...långflygningar till New York är att vänta! Men först ett "flygcert" med en Cesna...

Medlem
Skrivet av C64:

mus o tangentbord funkar väll bra det oxå ?

Trod det fungerar, men sett en del recensioner som nämner att man bör köra med helst Joystick eller kontroll, tydligen var det ganska knöligt att köra med tangentbord och mus

Inaktiv

Känns som ett avslappnande spel att kika på när andra lirar, men tror inte jag kommer skaffa det själv. Skoj med höga betyg

Medlem

Jag ska definitivt köpa det, men kan någon säga vilket som är bäst av Steam och Microsoft Store? En hundring billigare på Microsoft Store, men är osäker om det kommer stödjas lika bra sen med mods, VR-stöd osv.

Megadelux
Skrivet av Arcadia:

Jag ska definitivt köpa det, men kan någon säga vilket som är bäst av Steam och Microsoft Store? En hundring billigare på Microsoft Store, men är osäker om det kommer stödjas lika bra sen med mods, VR-stöd osv.

Köp det där du har flest polare att spela med? : ) Annars har ju gamepass så det ingår.

Medlem
Skrivet av renod:

Köp det där du har flest polare att spela med? : ) Annars har ju gamepass så det ingår.

Helt ointresserad av att spela multiplayer. Det här kommer vara min motsvarighet till yoga.

Edit: Dessutom är det cross-platform, Steam och Microsoft Store kan spela med varandra.

Megadelux
Skrivet av Arcadia:

Helt ointresserad av att spela multiplayer. Det här kommer vara min motsvarighet till yoga.

Edit: Dessutom är det cross-platform, Steam och Microsoft Store kan spela med varandra.

Då skulle jag säga pynta 50:- för gamepass eller vad det kostar en månad och prova först. När månaden är slut har nog priset förmodligen gått ner en skvätt.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Jag ska definitivt köpa det, men kan någon säga vilket som är bäst av Steam och Microsoft Store? En hundring billigare på Microsoft Store, men är osäker om det kommer stödjas lika bra sen med mods, VR-stöd osv.

VR-stödet kommer först endast vara för Windows mixed reality men kommer senare till SteamVR också.

Om det finns sätt att köra Windows mixed reality med andra headset än WMR-headseten vet jag inte.
Alla guider jag hittat handlar om att köra SteamVR eller Oculus med WMR-Headset.
WMR-plattformen har som ingen brytt sig om riktigt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Alphan och betan har varit fantastiska och jag ser verkligen fram emot morgondagen. Och enligt Q&A så kommer alla som testat att få en överraskning

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Varför kan man inte förladda spelet på steam? Hade varit skönt att hämta hem 150 gb i förväg...

Om jag har lärt mig ngt efter många år av förköp och förladda, så är det att man "överlever" en eller tom två dygn utan större problem. Endast online spel med kompetitiva inslag har man kanske en fördel av 3 dagar tidigt och sånt. Evtl om man är en streamer som tjäner pengar på detta, men annars....

Särskilt vid vissa spel där serverna crashar vid release och man ändå inte kan köra
Får hoppas att det kommer gå bra dock imorgon.

Nä, jag kan vänta en eller två dygn till om det behövs.

Medlem

Går att spela i nuläget på för den som vill.

Sök Region i sökfältet och välj Ange Regionsformat, ändra sen land under inställningar till Kiribati och du kan börja ladda ner spelet och sedan börja spela

Megadelux
Skrivet av fredrikbra2:

Går att spela i nuläget på för den som vill.

Sök Region i sökfältet och välj Ange Regionsformat, ändra sen land under inställningar till Kiribati och du kan börja ladda ner spelet och sedan börja spela

Finns flera rapporter om bans på det. Så skulle inte göra det.

Medlem
Skrivet av renod:

Finns flera rapporter om bans på det. Så skulle inte göra det.

Hittar inga rapporter om någon som blivit bannad från Windows Store för att dom har gjort det.

Men om du hittar en källa till det så länka gärna och motbevisa mig

Vad jag har hittar än så länge så blir du inte bannad på Windows store om du ändrar region.

Källa: https://retroonly.com/can-you-get-banned-for-changing-regions...
https://www.onmsft.com/how-to/windows-10-how-to-changing-the-...

Medlem

Hade aldrig spelat om det inte fanns på Game Pass, men blir väl att dra ner och testa lite åtminstone nu när så är fallet.

Tror det senaste jag testade var 2004 utgåvan så lär väl ha hänt en del sedan dess.

Megadelux
Skrivet av fredrikbra2:

Hittar inga rapporter om någon som blivit bannad från Windows Store för att dom har gjort det.

Men om du hittar en källa till det så länka gärna och motbevisa mig

Vad jag har hittar än så länge så blir du inte bannad på Windows store om du ändrar region.

Källa: https://retroonly.com/can-you-get-banned-for-changing-regions...
https://www.onmsft.com/how-to/windows-10-how-to-changing-the-...

Alpha testers discorden. Utfärdad av mods.

Medlem

Kommer definitivt dra fram min HOTAS och köpa det... men väntar tills VR-stöd kommer till Steam (Index). Men glöm inte att man tills dess kan köra "flygplan" i Google Earth också.

Tog Pre-Load på Game Pass men verkar bara gått några sekunder tills den blev klar, nu står det att spelet ej släppts än. Knappast att jag drog hem 150gb på 10 sek?

Megadelux
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Tog Pre-Load på Game Pass men verkar bara gått några sekunder tills den blev klar, nu står det att spelet ej släppts än. Knappast att jag drog hem 150gb på 10 sek?

Den tar hem installern. Sedan kommer du få hem 90gb som packas upp till full storlek.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Jag är riktigt taggad! Måste dock köpa någon form av joystick först.

Kan rekommendera Logitech X52 Extreme Pro w/e.
Har det du behöver till en början.
399:-.
inget man liksom velar om för att plocka upp.
Sen när du är fast, roderpedaler är första inköp innan en ev HOTAS och TrackIR.

123
Skriv svar