Finns ni äldre BF-rävar kvar?

Medlem

Spelade battlefield 1942 i mtme och sedan klan:fader.
Spelade bf2 lite löst, just nu spelar jag lite av varje i väntan på starcraft 2.

Inaktiv

Spelade -42 sedan det kom ut, både i klan och på egen hand. Syntes under dev.mauriaC under den senare BF42-"eran". Saknar den tiden!
Spelade en del BF2, men inte i klan. Nu blir det inte så mycket spelande av, men skaffade mig precis BF:BC2 till 360'an. Får se om det blir något Live'ande.

*edit*
Hittade precis BF42-cd'n - repig, haha!

Medlem

Själv har man hängt med sen Bf2 och så har man ju alltid gått och kommer alltid att gå under namnet Thumba:)


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv

Spelade i Generals och oGc
Så Fader har man ju mött ett gäng gånger, kul och se gamla rävar.

Inaktiv

Jag har spelat spelet i ett år fortvarande kul men att skaffa fram badge dödar mina stats bf2 id Bara-Flygplan

Inaktiv

Är kvar än. Har varit med sedan första dan Battlefield 1942 släpptes Sedan köpte jag även Road to rome, Vietnam, BF2, BF2:SF.
Battlefield 2142 spelade jag dock aldrig. Provade mp-demot men kände att det spelet var inte ett Battlefield spel IMO.
Spelar enbart spel på PC, det enda rätta enligt mig, och är därför väldigt glad över att vi äntligen fått ett nytt Battlefield spel. Hade det bara funkat ordentligt hade man varit överlycklig

Edit: Måste nämna att jag spelade väldigt mycket Desert Combat, modden till Bf1942 för de som inte var med på den tiden Kanske nån som känner igen mitt nick därifrån. Lirade även en del Project Reality till BF2..


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Medlem
Skrivet av Gutowski:

Spelade i Generals och oGc
Så Fader har man ju mött ett gäng gånger, kul och se gamla rävar.

:up::up::up:

Medlem
Skrivet av The Slayer:

Är kvar än. Har varit med sedan första dan Battlefield 1942 släpptes Sedan köpte jag även Road to rome, Vietnam, BF2, BF2:SF.
Battlefield 2142 spelade jag dock aldrig. Provade mp-demot men kände att det spelet var inte ett Battlefield spel IMO.
Spelar enbart spel på PC, det enda rätta enligt mig, och är därför väldigt glad över att vi äntligen fått ett nytt Battlefield spel. Hade det bara funkat ordentligt hade man varit överlycklig

Edit: Måste nämna att jag spelade väldigt mycket Desert Combat, modden till Bf1942 för de som inte var med på den tiden Kanske nån som känner igen mitt nick därifrån. Lirade även en del Project Reality till BF2..

:up::up::up:

Desert combat har man så jäkla goa minnen ifrån:heart:


signatur

B lup

Medlem

Scud missilen var ren kärlek..... när man träffade dvs.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Har lirat sen 1942

Medlem

En klassiker är att köra BF1942 med max bottar i tyskarnas lag på Omaha Beach, det är en utmaning och det krävs teamwork.

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Kul att man känner igen en hel del klaner som folk kommer ifrån. Jag är också en "gammal" 1942-räv som spelade i Crypt 54 [C54] i bl.a. Up-North o.s.v. tills jag slutade spela och klanen splittrades. Enda gången jag kört seriöst i klan. Får se om det händer nu igen när BC2 kommer ut.

Jag började också spela BF42 i C54 på den gamla goda tiden. Efter att C54 splittrades gick jag över till repgubbar och fortsatte med 42 tills BF2 kom ut och där körde vi ett gäng säsonger i mittendivisionerna.

Nu väntar vi mest på att se vad BF3 kan bli för något.

Och hej Birchoff!

Medlem
Skrivet av Andreaz:
Skrivet av Birchoff:

Kul att man känner igen en hel del klaner som folk kommer ifrån. Jag är också en "gammal" 1942-räv som spelade i Crypt 54 [C54] i bl.a. Up-North o.s.v. tills jag slutade spela och klanen splittrades. Enda gången jag kört seriöst i klan. Får se om det händer nu igen när BC2 kommer ut.

Jag började också spela BF42 i C54 på den gamla goda tiden. Efter att C54 splittrades gick jag över till repgubbar och fortsatte med 42 tills BF2 kom ut och där körde vi ett gäng säsonger i mittendivisionerna.

Nu väntar vi mest på att se vad BF3 kan bli för något.

Och hej Birchoff!

Hahaha tjenare Andreaz. Trodde inte det fanns nån annan gammal C54'are här på fz förrutom Warpgun.

Medlem

Va roligt att läsa lite gamla BF inlägg, av en slump kom jag och tänka på dessa tider och sen lyckades hitta till den här tråden även om det var decennium sedan det skrevs här haha..

Hette back in the days "Hector" / "Hectodog" och spelade från start, hann väl bli en del klaner såsom Mayday, Fader, Dignitas och FF tror jag de var också. Missar nog några nu men jösses va roligt att se lite gamla spelare skriva här haha

Medlem
Skrivet av Nikkalinen:

Va roligt att läsa lite gamla BF inlägg, av en slump kom jag och tänka på dessa tider och sen lyckades hitta till den här tråden även om det var decennium sedan det skrevs här haha..

Hette back in the days "Hector" / "Hectodog" och spelade från start, hann väl bli en del klaner såsom Mayday, Fader, Dignitas och FF tror jag de var också. Missar nog några nu men jösses va roligt att se lite gamla spelare skriva här haha

Du vet att du ressade en tråd som har varit inaktiv i typ 10 år, va? :v

Medlem

Kul bump! Och lite oväntad. 😄

Jag började läsa inläggen och hann med hela första sidan innan jag insåg att de är alla över 10 år gamla. 😂

Gammal BF1942-spelare här med. Jag spelade grundspelet och modden Forgotten Hope hur mycket som helst.

Medlem

BF42 var tider det. Spelade först i UpNorth där jag hann representera Simpsons, Warborn och slutligen [JDG].
Sen drog det vidare till Clanbase där man huserade i illuminator.

Visst saknar man allt gott häng på IRC och BFCentral!

Lirade under nicket Mygga/Myggan

Ambassadör
Xbox

Det var bättre förr!


signatur

Jump in.

Bt
Medlem
Skrivet av Frasstheass:

BF42 var tider det. Spelade först i UpNorth där jag hann representera Simpsons, Warborn och slutligen [JDG].
Sen drog det vidare till Clanbase där man huserade i illuminator.

Visst saknar man allt gott häng på IRC och BFCentral!

Lirade under nicket Mygga/Myggan

Minns dig Myggan, spelade också för WarBorn och Illuminators.

Ska tipsa om att det går utmärkt att spela BF1942 även online nu via Origin om man känner för det, finns gott om aktiva servrar! Spelet har åldrats väl. Spelade senast lite igår.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Bf 2 har jag sjukt många timmar i, mestadels lagda på sandviken och gotland servrarna.
Saknar helikoptern och tv missilen från bf2.
Saknar även bfhq tiden, största troll sidan ever.
Hade samma nick i spelet som här. Lirade under hmc flagg på slutet.


signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Medlem

No retreat No Surrender


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag startade med 42 på ett LAN och var fast efter det. Äskade BF2 och 2142. Spelade i en clan under 2142 eran. ”CCNA”

Efter BF3 så tycker jag att BF blev för arkadigt. Innan BF3 så var BF lite bryggan mellan super seriösa arma och rent arkdiga CoD. Tråkigt.

Medlem

Började köra Deltaforce som sniper och därefter BF ffa BF2 men gick aldrig med i någon klan. Låg mest och snipade och kom upp i hyffsade siffror emellanåt

Bästa var sniperdueller när man insåg att den andre upptäckt var man låg när man sköt denna. Under tiden han/hon respawnade släppte man en clay och bytte position så såg man efter en stund hur han/hon smög upp mot ens tidigare position med kniven dragen så BOOM fick han en claymore i ansiktet... Sjukt tillfredställande

Inaktiv

Haha jag började också läsa tråden utan att inse den var mer än 10 år gammal och fattade ingenting när det skrevs att 1943 skulle släppas till PC nu.

Medlem
Skrivet av Molotov:

No retreat No Surrender

Körde i NS i wow, tittade på när brorsorna körde bf i NS. Världen är liten.

Medlem

Spelade lite BF 1942 men var i BF 2 som jag verkligen satte tänderna i serien spelade i en klan i BF2 men kommer ej ihåg vad den hette. Nickade Andydutt på den tiden

Medlem
[NVA] Athena här :)
Skrivet av anon9951:

Mej känner du igen
Din gamla klan polare [NVA]ACE
Jag kör fortfarnade det nicket i BF2: PR

är bla admin på skyttegravs servrar.
:heart:

Tjena, vet inte om ni kommer ihåg mig men jag var med er ett tag, [NVA] Athena hette jag då 😊 Vi var ju bara två tjejer som var med i er klan 😉 Jag har precis börjar spela BF V då maken köpt in det och minnen från de gamla tiderna med er kommer ju upp direkt 😄. Ace, Zyke, Golai, Helsing mfl 😊 Kul att se er!

Medlem

Farsan körde jäkligt mycket Battlefield 1942 när det begav sig, vet att han var med i någon svensk klan och körde matcher ofta för det var mycket bråk hemma om det när det var middagsdags. Han gick under nicket Amaze om någon nu minns honom.

Medlem

BF2 var mitt första online spel Och bf2.se var det första communityt jag hängde vid


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Jajamen!
ZTR0MB3RG här som man nickade på den tiden när man lirade i "Team-Impact" tillsammans med Sniffy, Memonas mfl innan vi gav oss efter "Lankonvent" i Lidköping 2006 om jag inte missminner mig.
Där vi mötte "Mortifier" och "SLK" för att nämna några.
Hela "klanen" skulle dyka upp på lanet men det blev bara jag och Sniffy som dök upp och får väl faktist påstå att vi gjorde det relativt bra mot "Mortifier" och "SLK" även fast vi fick ta in grabbarna som var "CREW" på lanet för BF2 turneringen, som inte alls var i samma kaliber som oss andra. Kul hade vi dock
SLK vann lanet över Mortifier i finalen, kommer ihåg att Mortifier vart så jävla arga och lämnade kvar alla priser som de vann för att ha kommit tvåa.

Vi körde även mycket ESL och allt vad de andra ligorna nu hette.

Kommer ihåg att jag praktiserade på "Players Corner" i Karlstad när BF2 släpptes och min dator där hemma pallade inte riktigt med det - som tur var fick man spela på praktikplatsen mer eller mindre 95% av tiden och det var helt underbart.

Jag slutade åtminstone spela i ett par år efter Lankonvent, Sniffy gick med i "Mortifier" och resterande av clanen vet jag inte vad som hände med, tråkigt nog.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Skriv svar