Fan-skapad GoldenEye-remake får rött ljus

Robot
Fan-skapad GoldenEye-remake får rött ljus

Projektet ska nu bli till ett helt eget spel istället.

#Goldeneye


Medlem

Värsta vad stora rövhål filmföretagen har blivit på senare år. En gång i tiden var det ju fritt fram med fan-skapade spel och TC mods, så länge man inte tjänade pengar, då man såg på det som gratis reklam.

Skribent

Nu vet jag inget mer än det som står i artikeln, men spontant så har det potential till att bli ett bra spel så varför inte investera en liten liten slant och låta dem fortsätta utveckla? Blir det bra så blir det riktigt bra reklam.

Om det ser ut som skit och är kasst så drar det ju ner varumärket så ur den aspekten förstår jag att man stänger ner projekt.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Värsta vad stora rövhål filmföretagen har blivit på senare år. En gång i tiden var det ju fritt fram med fan-skapade spel och TC mods, så länge man inte tjänade pengar, då man såg på det som gratis reklam.

Tror tyvärr det blir så när man anställer en samling jurister och ekonomer för att bevaka företagets rättigheter & IP, och de i sin tur inte samarbetar med marknadsföringsavdelningen för den är outsourcad. I det här fallet har de väl i och för sig inget att tjäna vare sig på att stänga ner projektet eller låta dem fortsätta. Men man får komma ihåg att "fan productions" håller så enormt hög kvalité numer (se ex Star Trek & Star Wars-projekten) att de faktiskt utmanar de riktiga produktionerna på allvar. Här finns t.ex. en pytteliten potential att själv göra en remake/remaster i någon osannolikt osannolik framtid. (Host "Jedi Academy" m.fl.)

Men alla känner ju till att det slutar så här nästan alltid nuförtiden, så för många handlar det nog mer om att få lite uppmärksamhet antingen för egna projekt/kickstarters eller att ha något i sin "så offentliga som möjligt-portfolio" att visa upp för potentiella arbetsgivare, bli "upptäckt".

Likadant med servrar som stängs ner. Vad kostar de att driva? Nästan ingenting. Vad kostar det i "bad will" att stänga ner dem? Mycket. Hade "resurserna" kunnat användas till annat? Vilka resurser? Så länge spelet ifråga går plus/minus noll och man inte har något utvecklingsteam på det kan man lika gärna låta det rulla på för de där typ 5.000 som fortfarande lirar lite casual. Ofta hyrs ju serverutrymmet ändå, så... Bara töntigt företags-mantra att alla projekt som inte ger x% avkastning ska stängas trots att det inte finns några resurser att omfördela i sammanhanget. Tror NCSoft har världsrekord i det sammanhanget.

Medlem

Det man älskar mest med Goldeneye är ju couch split-screen-deathmatch med polarna!

Skulle vara nice om det även släpptest till Playstation/Xbox/Switch med Stack/Basement/Complex & Temple.

Medlem

Smart att utveckla det till ett annat spel än slänga bort allt arbete.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

@Shadee: Jag tror inte att man kan dra ner varumärket så mycket mer som dom nu kommer att göra med den nya Bond-filmen.

Jag trodde inte att man kunde sänka en filmserie så hårt som man lyckades med Fast and the furious, men jag tror att dom kommer lyckas med det nu och dom kommande Bond-filmerna.

Medlem
Skrivet av Byssan:

@Shadee: Jag tror inte att man kan dra ner varumärket så mycket mer som dom nu kommer att göra med den nya Bond-filmen.

Jag trodde inte att man kunde sänka en filmserie så hårt som man lyckades med Fast and the furious, men jag tror att dom kommer lyckas med det nu och dom kommande Bond-filmerna.

Vad händer med nya Bond?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Hoppas verkligen det kommer ett nytt Bond spel snart. Kanske i med release av nya filmen? Jag har alltid gillat bond spelen.

Medlem

Ja, det är verkligen på tiden för ett nytt 007-spel!!

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Vad händer med nya Bond?

Antar att det har att göra med att 007 kommer vara en svart kvinna i nästa film. Daniel Craig kommer fortfarande vara James Bond dock.

Medlem
Skrivet av rosski:

Antar att det har att göra med att 007 kommer vara en svart kvinna i nästa film. Daniel Craig kommer fortfarande vara James Bond dock.

Ok och DET förstörde bond?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Skrivet av Alexraptor:

Värsta vad stora rövhål filmföretagen har blivit på senare år. En gång i tiden var det ju fritt fram med fan-skapade spel och TC mods, så länge man inte tjänade pengar, då man såg på det som gratis reklam.

I fallet James Bond så finansieras filmerna till mycket stor del av sponsorer och dessa vill i sin tur inte att varumärket ska cirkulera okontrollerat.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Helt rätt, dagens ungdomar förstår tydligen inte skillnaden mellan mitt och ditt.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Var ju inte så konstigt, får alltså se om 2-3 år om det blev ett spel då. Det var nog ett väntat beslut.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

trist.... frågan är om vi nånsin får spela det då...

Medlem

Jag hade inte lagt mig.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

RHK
Medlem

Man undrar ju ibland i vilken värld många gamers lever i när man läser kommentarsfältet.

Medlem

Tror nog hellre jag hade sett ett nytt spel i samma stil än en remake.

Medlem
Skrivet av rosski:

Antar att det har att göra med att 007 kommer vara en svart kvinna i nästa film. Daniel Craig kommer fortfarande vara James Bond dock.

Skrivet av FejkFejksson:

Ok och DET förstörde bond?

Nja, inte riktigt därför. Som jag har förstått det kommer Daniel Craig gå i pension som James Bond efter den filmen och Lashana Lynch kommer introduceras som nya 007.

Medlem
Skrivet av Byssan:

Nja, inte riktigt därför. Som jag har förstått det kommer Daniel Craig gå i pension som James Bond efter den filmen och Lashana Lynch kommer introduceras som nya 007.

Ja det ska enligt uppgift vara James Craigs sista Bond film. Om det kommer en ny James Bond senare verkar oklart eller om man döper om serien till 007 eller liknande.

Medlem
Skrivet av Byssan:

Nja, inte riktigt därför. Som jag har förstått det kommer Daniel Craig gå i pension som James Bond efter den filmen och Lashana Lynch kommer introduceras som nya 007.

Det kommer ändå inte ske, alla vet att det inte blir så, utom filmmedia som älskar sådana "roliga" twister: TMNT blir tjejer, stålmannen är en bokhylla och Delorean byts ut mot en Biofuel Prius.

007 kommer alltid vara James Bond som den riktiga, allt annat är spinoffs, det är snarare så att man kanske vill introducera flera karaktärer som är starka nog att göra filmer av i samma universum som Bond där dom kan korsa varandras vägar, men visst det kanske blir så att 007 byter ägare några timmar eller dagar, det kanske till och med hänt tidigare.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag är trött på fanskapet!

1
Skriv svar