EA Access och Origin Access byter namn till EA Play

Robot
EA Access och Origin Access byter namn till EA Play

Men de förblir två separata tjänster.

#EA-access, #EA-play, #Origin-access


Medlem

Har EA Access på min xbox och får säga att det är en väldigt bra och prisvärd tjänst.
Hade gärna sett att den funkade på PC också så man kunde spela lite fps spel. Men jag tänker inte betala 2 gånger för samma tjänst.

Det bästa med tjänsten är nog att man får sportspelen typ 7-8 månader efter releasen. Och så viktigt är det inte för mig att spela det senaste.

Medlem

Jag undrar vad Valve (Steam) har satt för pris till EA för att komma tillbaka till deras plattform? Om procenten fortfarande är 30% för EA som för de andra i butiken eller om de fått någon desperat deal för att konkurera då EPiC tog UBIsoft till deras butik. Kan Valve göra så eller skulle sånt lyckas läcka ut till allmänheten och göra för stor skada?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Tvivlar på att Valve ger företag någon extra rabatt. Steam har helt enkelt avsevärt mycket fler användare än vad de kan få genom att ha sina egna butiker. Många gillar inte heller att använda mer än en en tjänst och hade det inte varit för Steam hade PC kanske inte ens varit like stort som det är idag. Valve var i stort sett ensamma om att fokusera på PC (tillsammans med GoG) när alla andra stora utgivare var mer intresserade av konsoler.

Medlem

@CARTMAN: De ändrade ju för ett tag sedan till att Valves andel baseras på total intäkt eller något. Som minst tar de 10%, om jag minns rätt.

Medlem

Betyder detta att EA play Pro kommer till Xbox och PS?

Skribent
Skrivet av Kago1316:

Betyder detta att EA play Pro kommer till Xbox och PS?

Nej, det har vi inte hört något om.

Medlem

Olika nivåer av prenumerationstjänster är en grej som måste dö ut. En tjänst räcker tack, annars får det vara.

Skribent
Skrivet av PcGamer:

Tvivlar på att Valve ger företag någon extra rabatt. Steam har helt enkelt avsevärt mycket fler användare än vad de kan få genom att ha sina egna butiker. Många gillar inte heller att använda mer än en en tjänst och hade det inte varit för Steam hade PC kanske inte ens varit like stort som det är idag. Valve var i stort sett ensamma om att fokusera på PC (tillsammans med GoG) när alla andra stora utgivare var mer intresserade av konsoler.

Fast är det inte så att man lik förbannat måste ha EAs pryl och konto där för att starta spelet även om det är köpt via Steam? Som med RDR2 och Rockstar t.ex. eller Ubisofts spel (t.ex. UNO som finns på Steam).

1
Skriv svar