7,5 miljoner på ett dygn - Total War-utdelningen på Epic Game Store blev en succé

Robot
7,5 miljoner på ett dygn - Total War-utdelningen på Epic Game Store blev en succé

Någonstans på semestern utropar Jocke "färskt kött!".

#total-war-saga-troy


Medlem

En del buggar(Inget nytt) Men jag gillar spelet, det är riktigt roligt faktiskt och första total war jag satt mig in i för lära mig det på djupet istället för bara kriga, enda man tycker är tråkigt är alla 100 dlc's som kommer komma, men å andra sidan, efter man fick spelet gratis? kan man klaga då

Edit: såg nu att man kan regga sig för att få första dlc'et gratis också.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Ska bli intressant att se om CA/Sega väljer att göra Warhammer 3 Epic exklusivt och man därmed måste köpa de gamla spelen igen för att få alla bonusar haha

Farornas Konung

Såklart man adda spelet, kommer jag spela?? Vete Fan..

Medlem

Vad tjänar epic store på detta å ge ut 7.5 milj spel? för 500kr+ spel? varför är det en succé då ?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Blessus:

Vad tjänar epic store på detta å ge ut 7.5 milj spel? för 500kr+ spel? varför är det en succé då ?

Epic hoppas i det långa loppet att folk kommer fortsätta köpa spel i deras butik och tjänar tillbaka pengarna på alla andra köp kunderna gör.

Det största problemet Epic har är att få kunder att skapa konton. Varför skapa ett om man inte har några spel? Det löser dom genom att ge oss spel gratis.

Medlem
Skrivet av Draconis:

Ska bli intressant att se om CA/Sega väljer att göra Warhammer 3 Epic exklusivt och man därmed måste köpa de gamla spelen igen för att få alla bonusar haha

De har redan sagt att detta är det enda spelet som blir exklusivt så du klarar dig

Medlem

nu finns det ju inga köpare kvar dock eftersom alla tog det gratis


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Thane:

De har redan sagt att detta är det enda spelet som blir exklusivt så du klarar dig

Visst, men skulle inte vara första gången någon ljög om det

Medlem

Skulle vara kul med en poll här. Hur många plockade hem spelet och hur många som vägrar installera EPiC launcher. Hur många som väntar på Steam versionen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Från computerbase.de prestanda tester av Troy

Spelet skalar upp till 12/16 kärnor 23/36, trådar med rejäla prestanda höjningar upp till 12/24.

Men sänka gräs detaljer från Extrem till Ultra minskar CPU behöver och ser FPS höjningar på upp till 50%

Medlem

Man får mycket spel gratis till höger o vänster men inte många av dem som väl man tankar hem o spelar. Man bara lägger till dem till sin digitala samling.

Medlem

Medieval II Total War (2006) var det senaste TW-spelet jag spelade. Har gett Troy ett par chanser men jag fattar verkligen 0 utan att sätta mig in i allting!
Vilket nog inte kommer ske den närmaste tiden.


signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

nu finns det ju inga köpare kvar dock eftersom alla tog det gratis

De får in nya spelare till TW serien, som då kanske köper andra spel. Win.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Blessus:

Vad tjänar epic store på detta å ge ut 7.5 milj spel? för 500kr+ spel? varför är det en succé då ?

Bra reklam. Tänk FZ skriver i princip varje gång det är gratis spel och sedan har du alla forum, bloggar, podcast osv som pratar om det, helt gratis för Epic! (Förutom att dom får punga ut med en del till utvecklaren/utgivaren) Dessutom gör det att folk installerar klienten på sin maskin och ständigt åtbesöker den, varje vecka. Detta stärker varumärket och kan locka folk till att titta vidare i deras store.

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Medieval II Total War (2006) var det senaste TW-spelet jag spelade. Har gett Troy ett par chanser men jag fattar verkligen 0 utan att sätta mig in i allting!
Vilket nog inte kommer ske den närmaste tiden.

Kan tänka mig det, skippade Empire, spelade lite Shogun 2 men dagens spel är baserade på Rome 2 (sket i den oxå) och det systemet som etablerades då. Först i Warhammer som jag bekantat mig med allt, och den är ändå förenklad i jämförelse.
Det är väldigt mycket annorlunda från Rome och Med 2 tiden helt klart.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Spelbranschen: spel är dyrare än någonsin att tillverka och priserna måste höjas.

Också spelbranschen: vi ger bort mer gratisspel än någonsin tidigare.

Medlem

Säger verkligen någonting att jag inte ens orkade skaffa Epic för att få det här spelet gratis. Är en stor TW-fantast sedan första Shogun.

Oinspirerade halvmesyrer.

Medlem

Måste man spela med hjältar eller finns det vanligt läge?

Medlem
Skrivet av Blessus:

Vad tjänar epic store på detta å ge ut 7.5 milj spel? för 500kr+ spel? varför är det en succé då ?

Kan tänka mig att de betalar långt under 500kr per kopia, de har nog förhandlat duktigt. Plus att Epics egen provision kan du ju räkna bort direkt.

Medlem

Laddade ned, och drog ett quick battle! Med totalt 100 enheter på kartan. Flöt bra i 1080p, allt på max. Stängde ner!

Men lär säkert nån gång, testa en kampanj. Gillar dock, de helt Historiska bättre! Skippade dock Kina historien. Men har alla från Shogun 1 i typ 2D.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

7,5 miljoner kan låta mycket men är det verkligen det i sammanhanget? Epic Store hade enligt Epic själv 108 miljoner användare i januari. Jag har inte hittat några färskare siffror men vad kan de ligga på nu? 140? 150? 200? Det blir egentligen värre för CA ju fler användare det är. Jag har faktiskt ingen aning om hur snabbt Epic Store växer. Men låt oss ta 108 miljoner. I det fallet har 7% av användarna som valt att ta emot ett nytt spel helt gratis. Är det inte lite kasst ändå? Det är klart att jämför man med hur väl ett Total War spel brukar sälja är 7,5 miljoner säkert jättebra. Men det är gissningsvis en mycket liten andel av de där 7,5 miljonerna som hade köpt spelet till fullpris.

astråkiga spel med heroes och magi .. orkar inte engagera mig .. realismen är död i serien.

1
Skriv svar