Se egenfångat Flight Simulator-gameplay i 4K

Robot
Se egenfångat Flight Simulator-gameplay i 4K
Medlem

Men vad gör man om man blir nekad av tornet i en nödsituation?

Medlem

Det är ju snyggt och så, men fortfarande bara flygning.
Känns som det kan bli lite "långtråkigt" i längden framför datorskärmen.
Lär på ett eller annat sätt endå prova när det släpps för VR, det om något kan säkert höja underhållningsvärdet för min egna del iaf


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kan man sätta ner nosen mitt i en storstad?, typ landa på the strip lr ngt kul?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av roftg:

Kan man sätta ner nosen mitt i en storstad?, typ landa på the strip lr ngt kul?

Jag tror Tompa försökte landa vid Järva Krog. Minns inte hur det gick.


signatur
Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är ju snyggt och så, men fortfarande bara flygning.
Känns som det kan bli lite "långtråkigt" i längden framför datorskärmen.
Lär på ett eller annat sätt endå prova när det släpps för VR, det om något kan säkert höja underhållningsvärdet för min egna del iaf

Du förstår nog helt enkelt inte tjusningen med simulatorer

Medlem

@lerb & @Chicobello
Jodå fullt medveten om att det är simulator och vad tjusningen är.
Har varit med länge och sett & provat tidigare MS Flight simulator
Det är mycket hype kring spelet och det känns som man försöker nå ut till fler än bara "simulator"-fantasterna. Då tror jag i längden kan det kanske bli lite "tråkigt" även fast det lär vara väldigt kul i början och flyga runt och se alla platser just pga det är så snyggt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Köpt en HOTAS enbart för detta spel. Bara för att få landa på gatan brevid mitt eget hus.

Medlem

Är det VR-stöd från början? Isåf kan jag tänka mig att testa med en månads Game Pass.

Inaktiv
Skrivet av Hullken:

Är det VR-stöd från början? Isåf kan jag tänka mig att testa med en månads Game Pass.

Kommer senare som en gratis uppdatering.

Medlem
Skrivet av anon_646:

Kommer senare som en gratis uppdatering.

Och till en början exlusivt för Windows mixed reality


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Och till en början exlusivt för Windows mixed reality

Intressant. Har WMR så det är lugnt isåf, men underligt.

Medlem

Ser fram emot Helikopter-expansionen senare. Borde kunna landa nästan var som helst då.

Medlem
Skrivet av Hullken:

Intressant. Har WMR så det är lugnt isåf, men underligt.

Inte så underligt då Microsoft står bakom både WMR och Flight Simulator, de vill ju få sålt sin egen hårdvara

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Inte så underligt då Microsoft står bakom både WMR och Flight Simulator, de vill ju få sålt sin egen hårdvara

Nä visst, men de har inte varit särskilt intresserade av att pusha WMR under alla år det har funnits. Det har mest glömts bort.

Medlem
Skrivet av Molotov:

@lerb & @Chicobello
Jodå fullt medveten om att det är simulator och vad tjusningen är.
Har varit med länge och sett & provat tidigare MS Flight simulator
Det är mycket hype kring spelet och det känns som man försöker nå ut till fler än bara "simulator"-fantasterna. Då tror jag i längden kan det kanske bli lite "tråkigt" även fast det lär vara väldigt kul i början och flyga runt och se alla platser just pga det är så snyggt.

Förstår vad du menar. De försöker locka in folk som inte vanligtvis skulle sitta 20,000h i en virtuell cockpit och mysa som grisen i leran varje sekund. Jag tror en enstaka person kommer bli taggad och bli en "äkta" flygsim-entusiast, men de flesta kommer säkert spela 4h för att spana in sin lokalmiljö och större platser som New York, Tokyo, etc, och sen vara färdiga.

Fast det är ju helt okej, med GamePass är det ju så mycket annat att spela så folk kan bara hoppa över till något annat som faller dem mer i smaken.

Fragtjuv

Ser fram något oerhört mot detta! Har lagt ner hundratals timmar på föregångaren och det här är minst sagt ett rejält steg framåt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Hullken:

Nä visst, men de har inte varit särskilt intresserade av att pusha WMR under alla år det har funnits. Det har mest glömts bort.

Det var ju ett missförstånd tidigare att det bara var kommande HP Reverb G2 som spelet skulle vara exlusivt.
Men då Reverb G2 är ett WMR headset så blev det sen bekräftat att det är WMR plattformen.
Det kommer senare till SteamVR och på så sätt får sin resten av alla headsets tillgång till spelet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

ELF
Medlem

Snyggt och så. Men att bara flyga är inte min grej. Ska det flygas så ska det antingen pangas på andra eller vara stuntflyg a la BF1942.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Ska bli kul att testa på xbox swn när det kommer. Först släpps det på gamepass för pc användarna. Nice. Blir det ett gamepass släpp på boxen sen. För bekräftat på xbox det är det.

Medlem

Om detta lir bara kunde kopiera Eurotruck Simulators gameplay där du får ett syfte med att resa runt - hyr eller köp ett plan, ta med sig last eller passagerare, tjäna pengar och köp hangarer och fler plan, anställ piloter som jobbar åt dig - och väv in en flygskola där du får gå utbildningar för de olika planen, då skulle detta bli århundradets fetaste lir!

Medlem
Skrivet av bbkkyy:

Om detta lir bara kunde kopiera Eurotruck Simulators gameplay där du får ett syfte med att resa runt - hyr eller köp ett plan, ta med sig last eller passagerare, tjäna pengar och köp hangarer och fler plan, anställ piloter som jobbar åt dig - och väv in en flygskola där du får gå utbildningar för de olika planen, då skulle detta bli århundradets fetaste lir!

Ja det vore något! Finns ju även flera andra funktioner flyget fyller som man skulle kunna implementera utöver fraktuppdrag. Så som: Spana efter bränder, kontrollera el-ledningar, signalspaning, inventera djurbestånd med flera.

Medlem

Hoppas det kommer ett DLC som gör det möjligt att flyga Luftballong. Jag har varit helt farchinerad utav dessa ända sedan jag såg Pippi långstrum flyga.

Tänk att sitta med grabbarna och dricka lite pilsner och tjöta skit i discord i var sin luftballong över stockholm i solnedgången, för att sedan få slut på gas och tvingas göra en undanmanöver samt nödlanda på gärdet i huvudstaden.

Medlem
Skrivet av Molotov:

@lerb & @Chicobello
Jodå fullt medveten om att det är simulator och vad tjusningen är.
Har varit med länge och sett & provat tidigare MS Flight simulator
Det är mycket hype kring spelet och det känns som man försöker nå ut till fler än bara "simulator"-fantasterna. Då tror jag i längden kan det kanske bli lite "tråkigt" även fast det lär vara väldigt kul i början och flyga runt och se alla platser just pga det är så snyggt.

Har en kompis som gör realtidsflygningar och lyfter på morgonen för att sätta på autopilot och sedan går och jobbar/krogen och sedan landar på kvällen.

Medlem
Skrivet av sebrock:

Har en kompis som gör realtidsflygningar och lyfter på morgonen för att sätta på autopilot och sedan går och jobbar/krogen och sedan landar på kvällen.

Ja, det är en entusiast


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Megadelux
Skrivet av Molotov:

Det är ju snyggt och så, men fortfarande bara flygning.
Känns som det kan bli lite "långtråkigt" i längden framför datorskärmen.
Lär på ett eller annat sätt endå prova när det släpps för VR, det om något kan säkert höja underhållningsvärdet för min egna del iaf

I föregångare kunde man med addons få en Ai-copilot som kunde göra i princip allt man bad den om, från att hjälpa till med checklista eller göra en hel flygning helt själv.

Sedan fanns även för att driva ett flygbolag, du hade passagerare som betala för resor, du fick betala underhåll för plan annars kunde dom få failures etc. Passagerare reagera dåligt om du landa för hårt, eller drog för många G (krafter). Kommer nog i sedvanlig ordning poppa upp MASSOR med addons efter släpp. Både free och betal.

Medlem
Skrivet av renod:

I föregångare kunde man med addons få en Ai-copilot som kunde göra i princip allt man bad den om, från att hjälpa till med checklista eller göra en hel flygning helt själv.

Sedan fanns även för att driva ett flygbolag, du hade passagerare som betala för resor, du fick betala underhåll för plan annars kunde dom få failures etc. Passagerare reagera dåligt om du landa för hårt, eller drog för många G (krafter). Kommer nog i sedvanlig ordning poppa upp MASSOR med addons efter släpp. Både free och betal.

Ja det får man hoppas.
Verkar ju bli moddvänligt och så pass att moddare tom kan ta betalt om dom vill.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av sebrock:

Har en kompis som gör realtidsflygningar och lyfter på morgonen för att sätta på autopilot och sedan går och jobbar/krogen och sedan landar på kvällen.

Låter underbart för elräkningen

Medlem

Jag ska ta flygcert så detta kommer säkert användas en del.

Fragtjuv
Skrivet av superapan:

Jag ska ta flygcert så detta kommer säkert användas en del.

Går i samma tankar själv men det kostar ju en slant också!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

12
Skriv svar