Xbox Series X kan släppas 6 november

Robot
Xbox Series X kan släppas 6 november

Fler gamepad-läckor preciserar datumet.

#xbox-series-s, #xbox-series-x


Medlem

Lite off topic men vet nån om One-kontrollerna kommer funka med Series X?

Medlem
Skrivet av zavvy:

Lite off topic men vet nån om One-kontrollerna kommer funka med Series X?

Yes, kommer att fungera åt båda håll.

Medlem

En rak fråga till er som vet. Kommer CD Project Red att släppa Cyberpunk till Xbox X då den släpps till PC? Isåfall, blir November en mycket bra månad.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Läste ett skämt om att nästa generation skulle försenas för att inget av företagen vill gå ut med pris. Börjar nästan bli ett troligt scenario.

Inaktiv
Skrivet av krislevin:

En rak fråga till er som vet. Kommer CD Project Red att släppa Cyberpunk till Xbox X då den släpps till PC? Isåfall, blir November en mycket bra månad.

Xbox X? Är det Series X eller One X? Tror f.ö. ingen vet svaret just nu innan vi fått datum på Series X.

Skribent
Skrivet av krislevin:

En rak fråga till er som vet. Kommer CD Project Red att släppa Cyberpunk till Xbox X då den släpps till PC? Isåfall, blir November en mycket bra månad.

"Xbox One-versionen" ska fungera till Series X vid release, såvitt jag förstår det. Det kommer dock dröja några månader innan de släpper en uppdatering som snyggar till spelet lite ytterligare för de nya konsolerna.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

"Xbox One-versionen" ska fungera till Series X vid release, såvitt jag förstår det. Det kommer dock dröja några månader innan de släpper en uppdatering som snyggar till spelet lite ytterligare för de nya konsolerna.

Men det kommer ju att se avsevärt mycket bättre ut på series x än på Xbox One och PS4, fastän inte CD Project har släppt sin nextgen version.

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Men det kommer ju att se avsevärt mycket bättre ut på series x än på Xbox One och PS4, fastän inte CD Project har släppt sin nextgen version.

Vad jag har fått veta så kommer det vara en releasepatch som ökar upplösning/framerate och "nextgen" patchen kommer 2021.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Vad jag har fått veta så kommer det vara en releasepatch som ökar upplösning/framerate och "nextgen" patchen kommer 2021.

2021 men då är ju Xbox Series X redan flera internet år gammal!

Skribent
Skrivet av Iceman88:

Men det kommer ju att se avsevärt mycket bättre ut på series x än på Xbox One och PS4, fastän inte CD Project har släppt sin nextgen version.

Ja, högre upplösning och/eller bättre FPS lär det bli, medan ray tracing och andra potentiella förbättringar får vänta.

Medlem

Vad gör ni av äldre konsoller när det släpps en ny? Jag kommer kanske inte köpa nya Xbox direkt men jag hatar verkligen att ha såna här saker stående. Säljer ni dom billigt eller låser ni in dom i ett skåp eller använder ni som mediaspelare i barnen rum?

Vad kan jag göra av min gamla konsoll?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Vad gör ni av äldre konsoller när det släpps en ny? Jag kommer kanske inte köpa nya Xbox direkt men jag hatar verkligen att ha såna här saker stående. Säljer ni dom billigt eller låser ni in dom i ett skåp eller använder ni som mediaspelare i barnen rum?

Vad kan jag göra av min gamla konsoll?

Jag har två tv så sätter ps4an på den andra, så kan barnen ha den plus kan se film där med. Har haft ps3an där innan men den har dött nu. Eller blinkar bara gult när jag startar den...

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Vad gör ni av äldre konsoller när det släpps en ny? Jag kommer kanske inte köpa nya Xbox direkt men jag hatar verkligen att ha såna här saker stående. Säljer ni dom billigt eller låser ni in dom i ett skåp eller använder ni som mediaspelare i barnen rum?

Vad kan jag göra av min gamla konsoll?

Iom att min gamla X1S är 100% kompatibel med nya Xbox och vice versa, så är den perfekt att ha som extra konsol i ungarnas rum, eller i en sommarstuga osv. Så kan man spela exakt samma spel som hemma, fast i 1080p istället för 4k.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Pretorian24:

Vad gör ni av äldre konsoller när det släpps en ny? Jag kommer kanske inte köpa nya Xbox direkt men jag hatar verkligen att ha såna här saker stående. Säljer ni dom billigt eller låser ni in dom i ett skåp eller använder ni som mediaspelare i barnen rum?

Vad kan jag göra av min gamla konsoll?

Nu kommer ju mina gamla handkontroller fungera på Series X om jag vill använda dem, men annars brukar de följa med konsolen in i något av glasskåpen i spelrummet när konsolen "pensioneras". Det brukar dock dröja. Jag kopplade ur min Xbox 360 först i våras.

Några år gamla konsoler är inte värda så mycket, men om du inte vill ha kvar den/dem är det väl bara att slänga ut på Blocket?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Vad gör ni av äldre konsoller när det släpps en ny? Jag kommer kanske inte köpa nya Xbox direkt men jag hatar verkligen att ha såna här saker stående. Säljer ni dom billigt eller låser ni in dom i ett skåp eller använder ni som mediaspelare i barnen rum?

Vad kan jag göra av min gamla konsoll?

Äldre maskiner går antingen till barnen eller mina föräldrar. Så används de som mediaspelare och blu-ray spelare och så har jag fortfarande lite koll på dom. 😁

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Iom att min gamla X1S är 100% kompatibel med nya Xbox och vice versa, så är den perfekt att ha som extra konsol i ungarnas rum, eller i en sommarstuga osv. Så kan man spela exakt samma spel som hemma, fast i 1080p istället för 4k.

100% kompatibel är väl bara under en övergångsperiod...

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Iom att min gamla X1S är 100% kompatibel med nya Xbox och vice versa, så är den perfekt att ha som extra konsol i ungarnas rum, eller i en sommarstuga osv. Så kan man spela exakt samma spel som hemma, fast i 1080p istället för 4k.

Fast det gäller väl endast förstapartsspel under 1-2 år?


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

KoP
Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Vad gör ni av äldre konsoller när det släpps en ny? Jag kommer kanske inte köpa nya Xbox direkt men jag hatar verkligen att ha såna här saker stående. Säljer ni dom billigt eller låser ni in dom i ett skåp eller använder ni som mediaspelare i barnen rum?

Vad kan jag göra av min gamla konsoll?

Återvinningscentralen.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Vad gör ni av äldre konsoller när det släpps en ny? Jag kommer kanske inte köpa nya Xbox direkt men jag hatar verkligen att ha såna här saker stående. Säljer ni dom billigt eller låser ni in dom i ett skåp eller använder ni som mediaspelare i barnen rum?

Vad kan jag göra av min gamla konsoll?

Jag brukar kränga iväg dem på tradera, kommer förmodligen ske med min Scorpio också när man får hem Series X.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av KoP:

Återvinningscentralen.

Man kan skänka till behövande samlare också.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

@anon_119148: det är Xbox series X vi pratar pm. JAg funderar på att köpa det men måste kunna lira Cyberpunk vid releasen


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Vad gör ni av äldre konsoller när det släpps en ny? Jag kommer kanske inte köpa nya Xbox direkt men jag hatar verkligen att ha såna här saker stående. Säljer ni dom billigt eller låser ni in dom i ett skåp eller använder ni som mediaspelare i barnen rum?

Vad kan jag göra av min gamla konsoll?

Nintendo konsoler har jag senaste generationerna sparat :).
De Switch är ju inte bakåtkompatibel och Wii U stödjer inte Gamecube. Wii stödjer däremot Gamecube osv. Så har en drös Nintendo både inkopplade samt liggandes i lådor. Gäller att kunna spela alla spel tex samtliga Mario Party, Mario Kart och Zelda.
Är lite svag för just Nintendo på den punkten.
Däremot Sony och Microsoft hamnar på tradera - i synnerhet nu när de kör bakåtkompatibilitet.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

1
Skriv svar