Dualsense har ett biffigare batteri än Dualshock 4

Robot
Dualsense har ett biffigare batteri än Dualshock 4

Det behöver dock inte betyda att det räcker längre.

#ps5, #dualsense5, #dualsense, #playstation-5


Medlem

Kanske låta oss sätta i egna celler perhaps, som en annan storebror låter oss att göra.

Inb4 folk som tycker att celler är omoderna

Eneloop eller Ikeas vita uppladdningsbara är underbara
(Ikeas är i princip rebranded eneloops)


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

It's not a lake, it's an ocean

Batteritiden i DualShock 4 är mitt främsta klagomål mot PS4. Att den låter högt är irriterande men inget som förhindrar mig att spela. I övrigt är det en formidabel konsol som gått som en klocka sedan den dag jag köpte den. Att Sony inte har satsat lite mer på batterikapaciteten i DualSense är lite förvånande. Jag hoppas verkligen att skillnaden blir större än vi tror.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Helt värdelös batteritid på ds4
Så skönt att det verkar bli bättre med nya

Medlem

Jag förstår inte hur en mobiltelefon som princip är en dator klarar av en hel dag när en ps4 kontroll knappt klarar en sittning.

Medlem

Minns Dual Shock 3:s glansdagar, behövde ju typ ALDRIG laddas! Det var tider det! 😁👍

Avstängd

Alldeles för lite och fortfarande beroende av kabel när det är fast batteri. Varför gör de inte bara batterierna avtagbara?

Jag har 5000mAh i Xbox-kontrollen som jag bara skiftar. Aldrig behövs det en kabel. Kostar 69kr på Ikea. Ikea Ladda är eneloop-batterier med en annan märkning.

Medlem

Jag har inga problem med batteritiden på ds4. Spelar ju inte jättemånga timmar i sträck dock och lägger den på laddning då och då.

Avstängd
Skrivet av Godofcheese:

Kanske låta oss sätta i egna celler perhaps, som en annan storebror låter oss att göra.

Inb4 folk som tycker att celler är omoderna

Eneloop eller Ikeas vita uppladdningsbara är underbara
(Ikeas är i princip rebranded eneloops)

Haha... Såg inte din kommentar innan jag kommenterade.

Inaktiv

Tack vare batteritiden så har jag tre jojjar jag roterar på. Rvå på öaddning när en är i bruk. Fördelen är jj att dom inte är så dyra så går göra så. Hade Nintendo pro kontrollen haft samma batteriproblem så hade det varit alldeles för dyrt att köpa extra.

Medlem

Jag undrar vad för krav folk har på en kontroll, När jag inne i ett gaming mode kan jag ligga och lirar i fan 12 timmar i streck hemma om man är inne i något open world eller rollsspel.

Behöver aldrig ladda kontrollen under den tiden. så vet inte riktigt vad folk förväntar sig.

EDIT: lär nog bli ännu bättre med PS5 kontroller då eftersom jag alltid stänger av vibration i kontrollen, sjukt irriterande och inbjuder ingen speciell känsla i spel ändå.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Haha... Såg inte din kommentar innan jag kommenterade.

Hehe
Great men think alike


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Aldrig haft ett endaste batteriproblem med min kontroll men har oftast sladden i. Men de gånger jag kört utan har det räckt under hela sessionen.

Medlem

Tänk hur det kan vara så svårt att inse den rätta vägen benämns AA Batterier. Den som förespråkar att det ska vara inbyggt batteri som i dualshock, framom AA batterier som i Xbox dosan... Kan någon ge förklaring varför?

KoP
Medlem
Skrivet av anon_176162:

Tack vare batteritiden så har jag tre jojjar jag roterar på. Rvå på öaddning när en är i bruk. Fördelen är jj att dom inte är så dyra så går göra så. Hade Nintendo pro kontrollen haft samma batteriproblem så hade det varit alldeles för dyrt att köpa extra.

Låter dyrt. Själv har jag bara uppladdningsbara batterier som roterar till Xbox dosan. Önskar dock Sony kunde släppa en dosa som stöder vanliga AA-batterier och batteripacks, jag tror det är något som skulle kunna sälja rätt bra.

KoP
Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Jag undrar vad för krav folk har på en kontroll, När jag inne i ett gaming mode kan jag ligga och lirar i fan 12 timmar i streck hemma om man är inne i något open world eller rollsspel.

Behöver aldrig ladda kontrollen under den tiden. så vet inte riktigt vad folk förväntar sig.

EDIT: lär nog bli ännu bättre med PS5 kontroller då eftersom jag alltid stänger av vibration i kontrollen, sjukt irriterande och inbjuder ingen speciell känsla i spel ändå.

Grejjen med inbyggda batterier är ju att dom tappar effekt när dom ständigt laddas upp och laddas ur. Efter några år (i vissa fall) så kan batteriet ha blivit så kasst att man får köpa en helt ny apparatur. Min dosa till PS4'an och dess batteritid är inget att hurra över bör nämnas, har dock haft den sen jag köpte PS4'an.

Medlem
Skrivet av KoP:

Grejjen med inbyggda batterier är ju att dom tappar effekt när dom ständigt laddas upp och laddas ur. Efter några år (i vissa fall) så kan batteriet ha blivit så kasst att man får köpa en helt ny apparatur. Min dosa till PS4'an och dess batteritid är inget att hurra över bör nämnas, har dock haft den sen jag köpte PS4'an.

Så är det ju men har du ett kasst batteri så är det ju relativt billigt att köpa hem ett nytt å byta själv.

Jag gillar inbyggda eftersom jag förmodligen inte hade köpt uppladdningsbara om det var AA i dosan utan bunkrat vanliga istället. Bättre för miljön sen slipper jag ha en massa batterier och laddare liggandes i skåpet. Nu har jag en mobilladdare som inte märks i skåpet bredvid konsolen, ploppar i den sen tar jag kontrollen som är fulladdad, klart.
Förmodligen kapar det inbyggda batteriet bort ganska många gram i vikt också.

Medlem

Hur kan en batteritid vara lagom?
Längre är alltid bättre.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Inaktiv
Skrivet av KoP:

Låter dyrt. Själv har jag bara uppladdningsbara batterier som roterar till Xbox dosan. Önskar dock Sony kunde släppa en dosa som stöder vanliga AA-batterier och batteripacks, jag tror det är något som skulle kunna sälja rätt bra.

Fick med en kontroll till vanliga ps4 och en till ps pro aå egentligen bara köpt en extra på det sättet,tror det var för under 400 på base.com så inget jag grämer mig över. Bara onödigt att ha tre.
Håller dock med, gillar battery pack alt AA batt som det är på xbox, betydligt bättre.

Medlem

Gillar inbyggt för att det blir snyggare och nättare, men hade inte tackat nej till handkontroll med ett AA man sköt in på baksidan av kontrollen

1
Skriv svar