"Vi skulle ha gjort det bästa Star Wars-spelet någonsin"

Robot
"Vi skulle ha gjort det bästa Star Wars-spelet någonsin"

Tidigare EA-anställd sörjer Project Ragtag, Amy Hennigs nedlagda spel och Visceral Games dödsdom.

#projekt-ragtag, #star-wars, #visceral-games


Medlem

Ojojoj, vad skall han säga? "Vi skulle gjort det SÄMSTA star wars" (?).


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Nää, jag skulle gjort det bättre

Medlem

Synd att det gick om intet.
Behöver ett bra sp star Wars känns det som.
Det här senaste som kom kändes som en nödlösning, "meh" spel för konsol.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Om de vill göra bra spel så kanske de skulle studera spelen mellan 1990ish till 2005ish.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Ojojoj, vad skall han säga? "Vi skulle gjort det SÄMSTA star wars" (?).

Han är ju samtidigt öppen med att det gick som det gick med Army of Two som han arbetade på.


signatur
Medlem
Skrivet av Sille:

Om de vill göra bra spel så kanske de skulle studera spelen mellan 1990ish till 2005ish.

Nej Uncharted är tydligen peaken av unik och innovativ speldesign... x'D

Varför utveckla vidare på det Jedi Outcast/Academy eller Kotor-spelen gjorde, när man kan ta insperation från en generisk Lara craft/Indiana jones kopia?

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Varför utveckla vidare på det Jedi Outcast/Academy eller Kotor-spelen gjorde

Tillåter mig att för en stund drömma mig bort till ett spel som är en kombination av Jedi Outcast/Academy och Kotor med dagens grafik och produktionsvärden...
Det gör lite ont att tänka på.

ELF
Medlem

Aldrig spelat BF Hardline, men det hade nog sin plats på kartan även om det inte blev det bästa spelet i världshistorien.

Vad jag inte förstår är varför folk lämnade bara för att de inte fick göra det de ville. Man kan ju se det som en paus från singleplayer skapandet och en chans att lära sig något nytt. Sen ger man sig på det man vill med kli i fingrarna.
Men programmeringsbranchen verkar ju vara lite speciell.

Skulle säga att det var deras fel, de som sa upp sig att Star Wars inte blev av.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

”Star Wars Uncharted” låter inte särskilt intressant. Inte alls lika trevligt som exempelvis ”Jedi Knight 3”.

Gen
Medlem
Skrivet av ELF:

Aldrig spelat BF Hardline, men det hade nog sin plats på kartan även om det inte blev det bästa spelet i världshistorien.

Har det verkligen det? Vad jag förstått är Hardline det svarta fåret i BF serien.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Tillåter mig att för en stund drömma mig bort till ett spel som är en kombination av Jedi Outcast/Academy och Kotor med dagens grafik och produktionsvärden...
Det gör lite ont att tänka på.

Hello darkness my old friend ♪ ♫ ...

Medlem

Inget Star Wars spel kommer troligen att slå Knights of the Old Republic 1 eller 2, jag blir faktiskt kränkt (okej kanske inte kränkt men förbannad) när vissa hävdar att Fallen Order är det bästa SW-spelet.

Medlem

Man kan hoppas att nästa SW singelplayer spel inte kretsar kring jedies och sith.
Ett nytt republic commando hade varit bra mycket bättre än den smörjan dom släppte nyligen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

Inget Star Wars spel kommer troligen att slå Knights of the Old Republic 1 eller 2, jag blir faktiskt kränkt (okej kanske inte kränkt men förbannad) när vissa hävdar att Fallen Order är det bästa SW-spelet.

Det håller jag med om. Och Jedi Knight: Jedi Outcast är fasen bättre än Fallen Order.
Man är dock bra tacksam för vad som komma skulle efter KoToR.. och då tänker jag på Mass Effect-serien

Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

Inget Star Wars spel kommer troligen att slå Knights of the Old Republic 1 eller 2, jag blir faktiskt kränkt (okej kanske inte kränkt men förbannad) när vissa hävdar att Fallen Order är det bästa SW-spelet.

Enligt ryckten ville tydligen Bioware göra Kotor 3 men fick aldrig ok av EA.

EA lät istället utvecklare av shooters göra Star Wars spel, medans Bioware fick skapa en lootshooter.

Medlem

Star wars uncharted? Tack men nej tack.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Enligt ryckten ville tydligen Bioware göra Kotor 3 men fick aldrig ok av EA.

EA lät istället utvecklare av shooters göra Star Wars spel, medans Bioware fick skapa en lootshooter.

Bra, nutidens bioware borde inte få komma i närheten av Kotor igen.

Medlem
Skrivet av loerk:

Bra, nutidens bioware borde inte få komma i närheten av Kotor igen.

Tror dock rycktet var att Bioware fick avslag flera gånger under flera år. Hade inte haft något emot ett Kotor 3 från 2007-2012 års Bioware. Var väl där någonstans och därefter många utav veteranerna försvann, men det kanske hade hunnit ske redan innan.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Tror dock rycktet var att Bioware fick avslag flera gånger under flera år. Hade inte haft något emot ett Kotor 3 från 2007-2012 års Bioware. Var väl där någonstans och därefter många utav veteranerna försvann, men det kanske hade hunnit ske redan innan.

Ja det hade ju varit lite drömmigt. Skulle vara roligt om alla före detta utvecklare från bioware drog ihop en egen studio.

Medlem
Skrivet av loerk:

Ja det hade ju varit lite drömmigt. Skulle vara roligt om alla före detta utvecklare från bioware drog ihop en egen studio.

1
Skriv svar