Halo Infinite försenas

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Ni tror inte det har mer att göra pga corona som det försenas?

corona är absolut en del av det. men hade inte spelet fått mycket (?) kritik så hade de ändå kanske hunnit klart eller släppt det som det såg ut.
men nu fick det kritik, och med corona, så finns det nog inte tid att fixa det.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Vad av det som har visats från båda lägren har varit "next-gen"?

Hellblade 2 och Horizon 2, för 25-30fps är naxtjan x)

Medlem

Förstår inte varför folk som köper Xbox klagar på hur nya Halo ser ut. Det är ju sedan gammalt att Microsoft gått ut och sagt att alla egen producerade spel ska fungera på båda last-gen och next-gen under första året.

Därför kan de inte heller utveckla ett spel som är för avancerat för last-gen maskinerna att hantera.

Medlem
Skrivet av Issue:

Vad har de för problem med hårdvaran?

Skrivet av NuZ:

Vilket problem med hårdvaran? Vad jag vet så har flera youtubers redan spelat och använt konsolen så tror isåfall i produktionen pga Covid blir sen.

Skrivet av Pungvred:

Han bara slänger ur sig nåt diffust nonsens som förmodligen är påhittat av ett gäng fanboys i ett forum nånstans.

Det var tydligen MS själva som skrev om det i det dokument från i juni ämnat för utvecklare som läckte ut.

Enligt det som skrevs hade (har?) man problem med uppackningen av filer vilket gjorde att det inte gick att nå full prestanda. Detta skulle fixas någon gång "under sommaren"

Man skrev även om hur man skulle aktivera "Lockhart-profilen" på en dev-kit så det blev denna "bekräftelse" av Series S som "stal" alla rubriker. Det diskuterades dock på en del forum.

Det kan kanske vara dessa problem som gör att vi knappt fått se något alls (inklusive Halo) som faktiskt visats på Series X (eller S) hårdvara?

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Förstår inte varför folk som köper Xbox klagar på hur nya Halo ser ut. Det är ju sedan gammalt att Microsoft gått ut och sagt att alla egen producerade spel ska fungera på båda last-gen och next-gen under första året.

Därför kan de inte heller utveckla ett spel som är för avancerat för last-gen maskinerna att hantera.

Just den aspekten har inte diskuterats så mycket, bomben lär brisera när spelen testas...

Microsoft har ju alltid haft en amerikansk ledarstil med folk som blandat sig i och hindrat sina studior, och även om de nu blivit mer 'for the gamers' så är ju risken att den här lilla back-compatibility detaljen saboterar mer än de tror.

Sony har nog en bättre approach där (oavsett om det är genomtänkt eller bara tur),
ge en studio helt ny maxad hårdvara och fria tyglar att hitta på något sätt att visa upp den så kommer de nog hitta på något.

NuZ
Testpilot
Skrivet av lars_kongo:

Sony har visat en hel del gameplay från spel som körs på PS5 (iaf hävdade de det på eventet)

Ratchet and Clank
Returnal
Sackboy a big adventure
Kena: Bridge of spirits
Oddworld: Soulstorm
Ghostwire: Tokyo
Godfall
Astros playroom
Bugsnax
Deathloop

Nu menar jag konsolen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Detta är ett enormt bakslag inför lanseringen av Xbox series X. Personligen har det varit Halo Infinite som gjort att jag överhuvudtaget övervägt att köpa konsolen, så underbart och nostalgiskt att köpa en ny Xbox med ett nytt Halo även om det inte imponerade så mycket under visningen. Nu blir det inte så och jag är inte längre intresserad av att köpa den på lanseringsdagen.

Avstängd
Skrivet av Margy:

Det var tydligen MS själva som skrev om det i det dokument från i juni ämnat för utvecklare som läckte ut.

Enligt det som skrevs hade (har?) man problem med uppackningen av filer vilket gjorde att det inte gick att nå full prestanda. Detta skulle fixas någon gång "under sommaren"

Man skrev även om hur man skulle aktivera "Lockhart-profilen" på en dev-kit så det blev denna "bekräftelse" av Series S som "stal" alla rubriker. Det diskuterades dock på en del forum.

Det kan kanske vara dessa problem som gör att vi knappt fått se något alls (inklusive Halo) som faktiskt visats på Series X (eller S) hårdvara?

Om det är nånting som fixas med en uppdatering på devkiten, så är det inte ett hårdvarufel.

Och du skrev din kommentar som att det var ett välkänt faktum att de har fel på hårdvaran.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Förstår inte varför folk som köper Xbox klagar på hur nya Halo ser ut. Det är ju sedan gammalt att Microsoft gått ut och sagt att alla egen producerade spel ska fungera på båda last-gen och next-gen under första året.

Därför kan de inte heller utveckla ett spel som är för avancerat för last-gen maskinerna att hantera.

Grafiken går väl att skala, men resten... AC: Unity-utvecklarna stötte på problemet med Xbox Ones och PS4:s klena processor redan för 6 år sedan AC: Unity 900p 30 fps. Visserligen måste spel till PC fungera på äldre hårdvara, men där är det upp till utvecklaren att bestämma var den undre gränsen går.

Forza Horizon 2 finns både till Xbox 360 och Xbox One. Utvecklarna lät en annan studio göra X360-versionen, som är som ett helt annat spel. Mycket fulare grafik och mycket har tagits bort från kartan.

Som tur verkar det inte gälla tredjepart, ska bli intressant att se vad de kan åstadkomma med den nya generationens prestanda.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Om det är nånting som fixas med en uppdatering på devkiten, så är det inte ett hårdvarufel.

Och du skrev din kommentar som att det var ett välkänt faktum att de har fel på hårdvaran.

MS verkar ha varit ganska bra på att radera detta dukument från nätet så jag kan inte hitta det vid en snabb sökning.

Jag stötte dock på detta citat från en moderator på forumet Beyond 3D:

"All except for the very latest revision of devkits, had some hardware bugs or limitations that impact performance such as with the decompression or nvme speeds. It was mentioned in the leaked GameCore Release notes. I'm not certain if everyone has received the final devkit hardware refreshes.

Edit: Just reread the release notes and they only say full performance requires hardware refresh this summer, with no specific month or hardware revision. "

https://forum.beyond3d.com/threads/marketing-next-gen-console...

På "requires hardware refresh" låter det som de måste skicka ut nya dev-kits? Detta kan vara en förklaring till att man knappt (alls?) visat något som faktiskt körs på den kommande hårdvaran.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Vad av det som har visats från båda lägren har varit "next-gen"?

Förstår inte relevansen i frågan? Infinite kändes inte next-gen, vilket jag skrev.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

https://youtu.be/hi_I6t_Kg_4

Brad Sams bekräftar också det att det var en äldre build. 3:30 och vidare.

Medlem

"Bekräfta" är väl lite att ta i, men Brad Sams antar, vid 3:30 punkten i klippet, att Demot (som var från April 2020) troligen var det bästa 343i hade att visa upp för tillfället, då senaste byggena inte höll måttet. Skälet till misslyckandet och förseningarna antas bero på att 343i outsourcat stor del av utvecklingen till tredjepart, som uppenbarligen inte skött detta på ett bra sätt.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Härlig start för nästa generation vid lansering hehe.

Playstation - Miles Morales(som inte är en uppföljare utan en expansion till PS4- Spider-Man)
Xbox - Inget

Om det nu inte dyker upp något oväntat.

"Kort sagt, det kommer finnas spel att lira." Som man kan lira på nuvarande generation och PC.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Med tanke på att spelet rent grafiskt såg ut som ett lanseringsspel för Xbox One är det goda nyheter att Halo Infinite försenas. Vore kul om spelet snyggades till rejält och gav Sony-sidan en utmaning.

Medlem

Brad Sams sa att det var från Mars månad. Och det var...... 4 månader sedan. Precis det som har avslöjats direkt efter Showcase.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Härlig start för nästa generation vid lansering hehe.

Playstation - Miles Morales(som inte är en uppföljare utan en expansion till PS4- Spider-Man)
Xbox - Inget

Om det nu inte dyker upp något oväntat.

"Kort sagt, det kommer finnas spel att lira." Som man kan lira på nuvarande generation och PC.

Launch-day är väl nästan alltid ganska kass. SJälv kommer jag köpa en PS5:a ändå och polera den tills Demon Souls släpps.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Förstår inte relevansen i frågan? Infinite kändes inte next-gen, vilket jag skrev.

och jag frågade vad som har haft en next-gen känsla av alla spel som har visats? Eftersom du det som argument mot Infinite. Jag har inte blivit direkt imponerad av något som har visats upp gällande spel. Visst har spel sett roliga ut men de har ju inte direkt imponerat rent tekniskt. Men iofs vet jag ju inte vad du tycker om allt annat.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Härlig start för nästa generation vid lansering hehe.

Playstation - Miles Morales(som inte är en uppföljare utan en expansion till PS4- Spider-Man)
Xbox - Inget

Om det nu inte dyker upp något oväntat.

"Kort sagt, det kommer finnas spel att lira." Som man kan lira på nuvarande generation och PC.

Miles Morales är inte en expansion, det är ett fristående spel.
Sen så finns det flera fördelar som ca 100 titlar vardera från nuvarande generation som optimeras för PS5/Series X.
Utöver det så har du kortare laddningstider, mycket bättre bildkvalité(HDMI 2.1), nya kontroller och snabbare responstid.

Så det finns flera saker att se fram emot, även om du inte gillar den tidiga line-up:en.

Jag ser fram emot launch, även om det är få spel imponerar(som next-gen) i början.

Det är lite illa att lansera Series X utan Halo, då det behövs något att skylta med för kommande konsol.
Vad ska Microsoft marknadsföra Series X med i november, köp Series X och spela dina nuvarande spel med bättre bild redan idag?
Spider-man och Ratchet and Clank är ju i alla fall kända varumärken.

Medlem
Skrivet av Maysay:

och jag frågade vad som har haft en next-gen känsla av alla spel som har visats? Eftersom du det som argument mot Infinite. Jag har inte blivit direkt imponerad av något som har visats upp gällande spel. Visst har spel sett roliga ut men de har ju inte direkt imponerat rent tekniskt. Men iofs vet jag ju inte vad du tycker om allt annat.

Jag jämför med befintliga spel till befintliga konsoler. Gentemot dem ser Infinite inte ut som nästa steg.

Något som imponerat på mig av spel som är utannonserade till next-gen så är Ratchet and Clank ett bra exempel.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
12
Skriv svar