Halo Infinite försenas

Robot
Halo Infinite försenas

Flaggskeppet för Xbox Series X dröjer till 2021.

#halo-infinite, #xbox-series-x


Medlem
Medlem
Medlem

Det kan inte ha att göra med att folk klagade på att det såg ut som last-gen? xD


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Inte superförvånad. Inte superupprörd heller tbh, nu kan man tjacka ett Ampere/RDNA 2 kort i lugn och ro och förmodligen avnjuta ett raytraceat Halo när det blir dags.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Då hinner dem få in Raytracing.

Medlem

Inte förvånad efter skitstormen de fick efter sin presentation.

Förhoppningsvis så lyckas dem nu att leverera en upplevelse som faktiskt känns next-gen. Viktigt för Xbox som plattform, efter floppen denna generation.

Håller tummarna.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Verkar uselt ändå.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Jag ska faktiskt erkänna att jag inte är ett Halo fan. Det jag stör mig på i dessa spel är fienden. Covenants som känns som parodier på utomjordiska fiender. Det känns inge behagligt att meja ner dessa små varelser som det gör i andra fps-spel. Har för mig att de låter på ett visst sätt också. Som en tecknad film ungefär med barnsliga röster. Däremot ska jag köpa Halo Infinite nu när det kommer till PC och ge det en rejäl chans. Jag vill så gärna tycka om dessa populära titlar.

Är jag ensam om att känna så här om Halo?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Freakon:

Inte förvånad efter skitstormen de fick efter sin presentation.

Förhoppningsvis så lyckas dem nu att leverera en upplevelse som faktiskt känns next-gen. Viktigt för Xbox som plattform, efter floppen denna generation.

Håller tummarna.

Vad av det som har visats från båda lägren har varit "next-gen"?

Medlem

Gameplay från ratchet and clank

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Gameplay från ratchet and clank

Ja, det var snyggt pga laddtiderna. Men folk har ju inte klagat på laddtider gällande Halo vad jag vet?

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag ska faktiskt erkänna att jag inte är ett Halo fan. Det jag stör mig på i dessa spel är fienden. Covenants som känns som parodier på utomjordiska fiender. Det känns inge behagligt att meja ner dessa små varelser som det gör i andra fps-spel. Har för mig att de låter på ett visst sätt också. Som en tecknad film ungefär med barnsliga röster. Däremot ska jag köpa Halo Infinite nu när det kommer till PC och ge det en rejäl chans. Jag vill så gärna tycka om dessa populära titlar.

Är jag ensam om att känna så här om Halo?

Håller med. Det var kul i Halo 1 och 2. Sen känns det lite same same. De var galet bra. I synnerhet 2an. Så risken är väl att inte Halo Infinite kommer kännas som särskilt revolutionerande. Det insåg de nog själva och sköt på releasen. Det får i alla fall imponera oss grafikmässigt a la ”Jävlar vad snyggt”. Annars kan de ju lika gärna använda ett gammalt Halo och skala upp grafiken till 4K.
Sen tycker jag att de har experimenterat för lite med Halo i FPS. Ibland kanske man behöver förnya sig.

Hursomhelst så kommer jag köpa för nostalgin och att jag är så sugen på next-gen nu. Det är ju ett gott tecken att de sköt på releasen. Ovanstående kommentarer bevittnar ju att publiken var föga imponerad av det vi fick se.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av Maysay:

Ja, det var snyggt pga laddtiderna. Men folk har ju inte klagat på laddtider gällande Halo vad jag vet?

Det var inte bara laddtiderna som var snyggt, allt annat också vad jag kunde se.

Medlem
Skrivet av ChriL:

Det var inte bara laddtiderna som var snyggt, allt annat också vad jag kunde se.

Raytracing, partikeleffekter och utnyttjandet av ssd:n kan inte göras på current gen, alltså ett next-gen spel.

Medlem

Inte förvånad med tanke på att 99% av responsen var negativ efter första gameplay-videon. Tur att de insåg produktens fundamentala brister.

Medlem

Jag är inte förvånad med tanke på hur det såg ut samt de utvecklingsproblem man haft. Bra av MS att inte stressa ut ett spel som man gjort många gånger förut.

Nu är frågan om man fått bukt med problemen med hårdvaran eller om man funderar på att försena den också?

Medlem
Skrivet av Margy:

Nu är frågan om man fått bukt med problemen med hårdvaran eller om man funderar på att försena den också?

Vad har de för problem med hårdvaran?


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

It's not a lake, it's an ocean

Lite chockartat, måste jag säga. Och en stor besvikelse, som hela det här jäkla året. Jag får fortsätta kamma igenom min backlog.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Blev de förvånade över att folk tyckte att spelet såg ut som skit..? 😂


signatur

Kunskapsförmedlare.

It's not a lake, it's an ocean

Jag tyckte absolut inte att Halo Infinite såg ut som skit. Det är nästan provocerande att påstå det. Däremot såg det inte ut som en next-gen-titel, det är väl de flesta överens om. Detta reser lite frågor om hur utvecklingen har sett ut. Halo 5 kom 2015, de har inte direkt behövt stressa med sitt nya spel.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Skönt, då hinner man klara ut resterande Halo-spel i serien innan Infinite släpps så man ligger i fas igen, ägde aldrig nån Xbox360.

Medlem

Ja, det var väl spiken i kistan för lanseringen av Xbox Series X. Microsoft borde istället köra stenhårt på Game Pass. Jag har så många vänner och bekanta som är gamers och aldrig ens har hört talas om det, inte heller att det skulle existera till PC. Det kan ha att göra med namnet: Xbox Game Pass. När det finns en produkt som denna bör de kanske trycka på ett "Netflix for games" eller dylikt.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Margy:

Jag är inte förvånad med tanke på hur det såg ut samt de utvecklingsproblem man haft. Bra av MS att inte stressa ut ett spel som man gjort många gånger förut.

Nu är frågan om man fått bukt med problemen med hårdvaran eller om man funderar på att försena den också?

Vilket problem med hårdvaran? Vad jag vet så har flera youtubers redan spelat och använt konsolen så tror isåfall i produktionen pga Covid blir sen.

PS5 har ju inte ens visats utanför CGI frekvenser eller?

Om de ska släppa konsolerna 5e November så vill jag ha pris nu tack. Ska bli fett med nytt Xbox och PS5


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Belfry:

Ja, det var väl spiken i kistan för lanseringen av Xbox Series X. Microsoft borde istället köra stenhårt på Game Pass. Jag har så många vänner och bekanta som är gamers och aldrig ens har hört talas om det, inte heller att det skulle existera till PC. Det kan ha att göra med namnet: Xbox Game Pass. När det finns en produkt som denna bör de kanske trycka på ett "Netflix for games" eller dylikt.

Köra stenhårt med Game Pass är väl i princip det enda de gör just nu, kan jag tycka.

Ju mer jag tänker på det, desto mer övertygad blir jag om att utvecklingen av Halo Infinite varit problemtyngd. Antingen har det bytt bana helt och hållet mitt i utvecklingen eller så har något annat påverkat att de är där de är nu när spelet egentligen ska vara klart för lansering.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

"Den enda last-gen konsollen som kommer att kunna spela next-gen spel"
"Alla våra next-gen spel är optimerade för att kunna släppas i en version på last-gen också"
"Vi släpper också en sämre konsol för dig som inte behöver next-gen"
"Betalar du varje månad till gamepass så kommer spelen direkt till dig om ett par år"

eller

"Clean swipe, new generation, next gen, Presenting Spiderpig"

Nu handlar det ju inte enbart om sales-pitchar men det här ser ganska illa ut.

Avstängd
Skrivet av Issue:

Vad har de för problem med hårdvaran?

Han bara slänger ur sig nåt diffust nonsens som förmodligen är påhittat av ett gäng fanboys i ett forum nånstans.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Vilket problem med hårdvaran? Vad jag vet så har flera youtubers redan spelat och använt konsolen så tror isåfall i produktionen pga Covid blir sen.

PS5 har ju inte ens visats utanför CGI frekvenser eller?

Om de ska släppa konsolerna 5e November så vill jag ha pris nu tack. Ska bli fett med nytt Xbox och PS5

Sony har visat en hel del gameplay från spel som körs på PS5 (iaf hävdade de det på eventet)

Ratchet and Clank
Returnal
Sackboy a big adventure
Kena: Bridge of spirits
Oddworld: Soulstorm
Ghostwire: Tokyo
Godfall
Astros playroom
Bugsnax
Deathloop

Medlem

Ni tror inte det har mer att göra pga corona som det försenas?

12
Skriv svar