Guerilla bemöter kritiken mot Horizon: Zero Dawns pc-portning

Robot
Guerilla bemöter kritiken mot Horizon: Zero Dawns pc-portning
Medlem

Jag köpte spelet och har inte kunnat köra det alls. Startar upp, en lång obligatorisk optimiseringsprocess startar som säkert tar 30 min. Under denna så krashar spelet och tar resten av datorn med sig i vad som ser ut som en minnesläcka. Det blev ett återköp på Steam tills vidare.

Riktig katastrof-release i min mening. Förstår inte hur företag fortfarande lyckas med sånt här när de har allas ögon på sig. Vet heller inte varför man fortfarande blir överraskad. Jag hoppas de lyckas komma förbi det, har velat spelat det sedan det kom på PlayStation.

Sad! som trumpen hade sagt.

Medlem

Jag är inte förvånad att dom gjorde en dålig PC port just därför jag inte Preorder.
Får se om jag köper det senare OM dom fixar spelet!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av Odee:

Jag köpte spelet och har inte kunnat köra det alls. Startar upp, en lång obligatorisk optimiseringsprocess startar som säkert tar 30 min. Under denna så krashar spelet och tar resten av datorn med sig i vad som ser ut som en minnesläcka. Det blev ett återköp på Steam tills vidare.

Riktig katastrof-release i min mening. Förstår inte hur företag fortfarande lyckas med sånt här när de har allas ögon på sig. Vet heller inte varför man fortfarande blir överraskad. Jag hopaps de lyckas komma förbi det, har velat spelat det sedan det kom på PlayStation.

Sad! som trumpen hade sagt.

Jag fick samma fel, körde igenom processen några gånger tills den gick igenom. Men den kraschar sen när man startar nytt spel och kollar på första sekvensen.
Jag har kört igenom det på PS4 redan, så jag klarar mig tills dom förhoppningsvis får ut en patch.


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem

Bjöd sambon på restaurang istället
Blir köp när de rullat ut fixar.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Spelet fungerade bra för egen del. Inga problem alls. Men spelet var verkligen tråkigt så det fick bli att lämna tillbaka.

Medlem

Funkar riktigt bra även här. Inga krascher, inget överdrivet stutter eller dylikt.
Det behövs definitivt en optimeringspatch dock.
Men det verkar mestadels vara AMD som är drabbade av dessa problem, av vad jag sett enbart med mina ögon på forum och dylikt.

Medlem

Fungerar perfekt här också. Otroligt bra flyt på min laptop med RTX 2070. Optimeringen var dock orimligt seg...

Enda felet jag har haft är några konstiga ljud då å då under film sekvenserna, men utöver det så har det gått fint. Men spelet i sej tycker jag är för tillfället endast ett meeeh spel som hör hemma på rea hyllan


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Hade också lite problem med crasher men det visade sig att det var MSI afterburner som strulade till det.

Dock var ju 15mins "optimeringen" helt horrible.

Medlem

Såg fram emot PC-releasen men tekniska skavanker som detta gör det till no-go för mig.
Spelar hellre ett halvdant spel som flyter än ett bra spel som stuttrar och kraschar konstant.

Medlem

Själv spelade jag runt 2½ timme i lördags med min gamla 1080p60hz skärm, men igår så åkte jag och köpte mig en 1440p144hz skräm, och efter det så har jag haft krascher varje 5 min stort sett.

1080p = fine
1440p = not fine

Har faktiskt inte testat window mode på 1080p, vem vet kanske funkar bättre. Haha.

Medlem

Har kört 7 timmar utan problem. Spelar på 4K och får kring 60 fps med en ryzen 3600 och 2080 Ti. Är inte så känslig för små skavanker men helt klart mer än spelbart. Fick dock ett fel när jag startade spelet för första gången samt när jag ställde om till fullscreen men det löste sig efter en integrity check.

Hcz
Medlem

Har redan 32h i spelet och har inte haft några problem. Kör på en 49" 5120*1440 så borde ha fått problem med den upplösningen. Köpte spelet på Epic så kanske fungerar bättre där?

Kör på Medium vilket ser riktigt bra ut då man inte hinner se alla detaljer när man hoppar och skuttar konstant. ligger en bit över 100fps med mitt 2080ti.

Medlem

Över 25h spelat än så länge, inte en enda crash.
Har ca 80-100 fps på ultra (medium shadows), 1440p.

Det enda jag märker av är att det hackar till någon halvsekund lite då och då, men annars flyter allt på utan problem.

Var lite orolig innan köpet då jag läste om prestandaproblem men som tur är flyter det väldigt bra på min dator.

i7-9700K, 2080Ti och har installerat på en Samsung NVMe M.2. disk.

Medlem
Skrivet av Nocturnal:

Hade också lite problem med crasher men det visade sig att det var MSI afterburner som strulade till det.

Dock var ju 15mins "optimeringen" helt horrible.

Ja och ingen möjlghet att få välja att avbryta eller hoppa över detta, i Call OF Duty är det åtminstone färdigt på 1-2 min, så det är horriblet, och man måste göra om det varje gång man uppaterar drivrutiner i detta spelet med. En sak jag hade problem med, var om jag hade Moln inställningen på Ultra så störtdök prestandan ner till 30-40fps, från stabila 60fps hela tiden. Och det hände endast när jag tittade upp mot skyn, kan någon bekräfta detta, alltså titta upp mot himlen så bara himlen är i din skärm, och ha Ultra på allt, och sen sätt den på High så försvann problemet för mig iaf? Detta var på en 2070 Super med 451.98 vulkan beta drivvisen, så kan vara drivrutinerna med, har installerat 451.67 nu som ska vara för spelet, har inte hunnit testa än? Dela gärna om ni har liknande eller även om ni inte har det problemet, men dela även hårdvara (GPU, CPU, RAM och OS version räcker), själv har jag CPU: AMD Ryzen 3600, 2070 Super, 16 GB Ram 3200mzh och Windows 10 PRo... Även tillägga att har spelet på en separat Nvme SSD då min nya B550 moderkort har två platser... så grymt bra och praktiskt, så kan man ha en till OS och en egen till spel...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Tur att man väntar med att köpa, verkar vara en ganska så misslyckad port.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Hcz:

Har redan 32h i spelet och har inte haft några problem. Kör på en 49" 5120*1440 så borde ha fått problem med den upplösningen. Köpte spelet på Epic så kanske fungerar bättre där?

Kör på Medium vilket ser riktigt bra ut då man inte hinner se alla detaljer när man hoppar och skuttar konstant. ligger en bit över 100fps med mitt 2080ti.

Har också köpt via EPIC och inga problem heller. Önskade dock lite högre fps när man sitter med en 2080ti.

Medlem

Kört ca 10 timmar 4k ultra settings på en 32" 100hz skärm. Så här långt har de bara kraschat vid ett tillfälle ligger fysat stabilt på 60 fps.

Medlem

Flyter på bra här. 33 timmar, inte en endaste krasch.

1
Skriv svar