Vad gör ni nu?

Medlem

Har börjat städa min och flickvännens nya hus, dammsugat spindlar i överflöd och sorterat en massa gammalt mög som ska till tippen och emmaus. Kul å va på plats och börja göra det till ett hem!

Medlem
Skrivet av phi:

Sitter på balkongen och dricker öl och kastar tomburkar på de högljudda barnen i parken nedanför.

Drack nyss en öl, men det var från en glasflaska. Nästa gång jag har burköl ska jag sitta på balkongen och kasta på alla bilar med ungdomar som spelar alldeles för högt.
Tack för idén

Medlem

Tränade hemma precis.
Varmt som tusan!

Kör på Saitama challenge:

100 armhävningar
100 gummiband-pullbacks
100 squats
3m30s plankan

lite stretching för bröst,


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Tränade hemma precis.
Varmt som tusan!

Kör på Saitama challenge:

100 armhävningar
100 gummiband-pullbacks
100 squats
3m30s plankan

lite stretching för bröst,

Testa att göra armhävningar där det tar 3-4 sekunder varje gång du sänker ner kroppen. Då gör du inte 100 st

Medlem

@scaryfoot:

Du missförstår. Jag kör inte 100 slarviga i sträck,
utan ordentliga och i rotation med de andra övningarna:
10, 25, 10, 15, 10, 10, 10, 11

Max är ~25


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

@scaryfoot:

Du missförstår. Jag kör inte 100 slarviga i sträck,
utan ordentliga och i rotation med de andra övningarna:
10, 25, 10, 15, 10, 10, 10, 11

Max är ~25

Ok, jag bara gjorde en snabb sökning på sån där challenge du nämnde, och videon jag kollade visade en kille som gjorde snabba armhävningar, men knappast strikta armhävningar. Vet inte vad han höll på med. Var knappt halva armhävningar ens

Medlem

Skriver i den här tråden


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Tittar på Dunderpatrullen som spelar Diablo 1 på svenska. Kolla in på Twitch och Youtube
.

Medlem

Funderar hur jag ska orka ännu en vecka där sömnen brister då det är ca 29 grader konstant i lägenheten.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Funderar hur jag ska orka ännu en vecka där sömnen brister då det är ca 29 grader konstant i lägenheten.

Ha inte fönstret öppet på dagen, då släpper du in värmen. Stäng fönstret och stäng persiennerna/dra för gardinerna. Köp en tyst bordsfläkt med timer och låt den fläkta mot dig från sängbordet. Så gör jag och jag sover utmärkt.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Lyssnar på Easy Allies och väntar på min favvo streamer ska börja streama: AvoidingThePuddle.

Medlem

Ny härlig jobbvecka med nya möjligheter!

Medlem

Känner mig provocerad över den lokala utvecklingen i mitt område. Från lugnt och skönt ett stenkast från centrum till att det är minst en sprängning i trapphus eller en brinnande bil på gatan per år.

Ingen gör något och de politiker jag pratar med säger att det är en subjektiv upplevelse jag har samt att de rent objektivt (ja, har uttalandet på bild) gjort staden säkrare genom att klippa ner buskar i utsatta områden. De ska tydligen begränsa våldtäkter, knarkförsäljning samt våldsbrott.

Kikade på BRÅ och samtliga av dessa brott har ökat de senaste tio åren.

Orkar snart inte mer.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Känner mig provocerad över den lokala utvecklingen i mitt område. Från lugnt och skönt ett stenkast från centrum till att det är minst en sprängning i trapphus eller en brinnande bil på gatan per år.

Ingen gör något och de politiker jag pratar med säger att det är en subjektiv upplevelse jag har samt att de rent objektivt (ja, har uttalandet på bild) gjort staden säkrare genom att klippa ner buskar i utsatta områden. De ska tydligen begränsa våldtäkter, knarkförsäljning samt våldsbrott.

Kikade på BRÅ och samtliga av dessa brott har ökat de senaste tio åren.

Orkar snart inte mer.

Det nya inkluderande Sverige. Det kommer bara bli värre tyvärr!
Känner dock att detta är ett ämne som kan spåra hårt så är nog bäst att lägga ner det nu direkt.

Medlem

Jag har lite speciell humor...

...jag skrev en gång in som namn i Word "Carl B Hamilton". Jag har inte ens tänkt på det...

...förrän nu när vi hade officiell leverans av dokument, en massa sådana, alla dokument är taggade som att original author är "Carl B hamilton" och det går inte att ändra efteråt heller.

Sådant händer hela tiden.

Nice liv.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@Hipshot: Gick det inte ens att använda Egenskaper -> Författare i utforskaren?

Medlem

Alltså, dokumenten är levererade och dom går inte att ta tillbaka, det är typ apmånga personer som skall gå igenom dom också nu hahaha.

Alla gula comments i excel har typ det där namnet nu haha.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Det nya inkluderande Sverige. Det kommer bara bli värre tyvärr!
Känner dock att detta är ett ämne som kan spåra hårt så är nog bäst att lägga ner det nu direkt.

Håller med, det kommer att spåra, bäst att lägga ner.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Vår Käre Christopher intuberades i natt och sövdes för att läggas i respirator på IVA på NUS. Nu kan vi bara be till Gud att hans kropp orkar kämpa emot den allvarliga lunginflammationen orsakad av covid-19. Det kommer troligen att ta tid säger läkarna, de flesta som ligger i respirator gör det i månader innan man vet något mer om hur det kommer att gå. Det enda vi kan göra just nu är att Be för han. 🙏🏼

!!! Hans mamma och jag(Novalie) vill på detta sätt kommunicera med alla er som känner Christopher (någorlunda) och som vi vet undrar hur han mår. Det är omöjligt för oss att orka ringa och svara på alla frågor från er alla var och en, men vi vet att många av er oroar sig för han så på detta sätt försöker vi uppdatera er alla på en gång. Det här inlägget är offentligt endast av den anledningen att det ska nå Christophers vänner via hans FZ och vi ber att det inte delas vidare i andra kanaler/chattrum tack.❤️

Ta hand om er själva och varandra därute, håll er hemma och håll avstånd. Det krävs så lite för att bli smittad. ❤️

Sitter och kollar på gamla Baywatch serien med en polare.
Och vi måste dricka alkohol var gång där är en stuntdubbel i scenen eller när där kommer en musik scen, med andra ord vi dricker rätt mycket 😋


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Precis bingeat hela Umbrella Academy S1.
Bra skit! Ser fram emot att se S2!

Inaktiv

Åt lite tacos till middag, nu blir det en balja glass och filmen "7500" , Prime Video-exklusiv rulle med Joseph Gordon-Levitt. Nåt slags flygdrama, sånt är ju ofta spännande

C64
Medlem

@Freakon:
På min tid pallade vi frukt när vi va uttråkade veckan innan skolan började nu ska det brännas ner skolor och bilar
Och föräldrarna vad gör dom nu förtiden ?? det är kränkande att säga till sin unge på skarpen eller ?
välkommen till nya spännande sverige

Schkål!

Frilansare

Spelar Wasteland 3.

Recension kommer 26 augusti, 15:00, om gudarna vill. Klämma 80-100 timmar på en vecka inklusive helg känns rätt mastigt!

Medlem

Folk blir alltid förvånade när jag säger att jag får mycket ideer till quets från Kalle Ankas Pocket, men det är en stor källa till saker, mycket mera så än t ex 91an eller Lilla Fridolf.

Just nu i senaste så var det några juvelbeprydda ägg som lades av någon fantasy-fågel, det är perfekt. Då gör jag så att ett quest är tex: "Rare Eggs - Steal some eggs from the Thunderbirds up in Blackbarrow"


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Folk blir alltid förvånade när jag säger att jag får mycket ideer till quets från Kalle Ankas Pocket, men det är en stor källa till saker, mycket mera så än t ex 91an eller Lilla Fridolf.

Just nu i senaste så var det några juvelbeprydda ägg som lades av någon fantasy-fågel, det är perfekt. Då gör jag så att ett quest är tex: "Rare Eggs - Steal some eggs from the Thunderbirds up in Blackbarrow"

Utvecklar du ett eget spel eller vad?

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Utvecklar du ett eget spel eller vad?

Men jag gör ju Hammerwatch 2 just nu. Men visst, det kan man ju inte bara anta så klart.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Skriver i den här tråden.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Men jag gör ju Hammerwatch 2 just nu. Men visst, det kan man ju inte bara anta så klart.

Det säger mig absolut ingenting så förstår fortfarande inte varför du sitter och letar idéer till quests.
Men det kan väl kvitta

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Det säger mig absolut ingenting så förstår fortfarande inte varför du sitter och letar idéer till quests.
Men det kan väl kvitta

Nej, men det är ett spel alltså.

https://www.youtube.com/watch?v=C-faxLvGAio


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skriv svar