Horizon: Zero Dawn får finfina betyg till pc

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Varför känner du behöver av att sätta etiketter (”shills”) på folk för man inte konsekvent vägrar använda klienten?
Det känns lite som bedräglig argumentationsteknik.
Varför inte diskutera som en vuxen istället? 🤔

Det är ju dock samma personer som i flera olika trådar uppmanar och försöker övertala folk till att köpa det hos EGS?
Du behöver inte ta illa upp för att någon skriver ett skämtsamt inlägg. De får med största sannolikhet inte betalt, de gör det gratis.

Medlem
Skrivet av Cenorida:

När det är så pass mycket billigare så får man ju passa på. Hade spelet dock kostat lika mycket på de bägge plattformarna, hade jag föredragit Steam fortfarande.

Man måste inte köpa spel i steams klient. Utgivare får sälja sina spel vart de vill. Och det är oftast billigare.

Geeks Gaming
Skrivet av loerk:

Det är ju dock samma personer som i flera olika trådar uppmanar och försöker övertala folk till att köpa det hos EGS?
Du behöver inte ta illa upp för att någon skriver ett skämtsamt inlägg. De får med största sannolikhet inte betalt, de gör det gratis.

Men lägg ner det tråkiga försöket till mästrande. Du vet mycket väl att ingen försöker övertala någon.
Folk tar illa upp då det inte fanns någon indikation på att det du skrev var ”ett skämtsamt inlägg”, det är något du försöker fabricera fram i efterhand.

Diskutera som en mogen människa istället

Medlem

Har hört att PC-portningen av detta ska vara rätt dålig?
Vad säger ni som spelat, mycket grafikstrul och krascher?


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av Quid:

Har hört att PC-portningen av detta ska vara rätt dålig?
Vad säger ni som spelat, mycket grafikstrul och krascher?

Har man tur, vilket vissa/många har, så fungerar det kalas. Men för väldigt många, mig själv inkluderat, så kraschar det väldigt ofta. Väldigt tråkigt då jag sett fram emot PC-releasen av det här väldigt länge, Horizon var anledningen till att jag köpte ett PS4 men efter några timmar så la jag det på hyllan då jag verkligen inte kan spela med handkontroll.

Guerilla har i vart fall bekräftat att de känner till problemen och att dom kikar på kraschdatat som kommer till dom för att se vad som är orsaken.

Geeks Gaming
Skrivet av Quid:

Har hört att PC-portningen av detta ska vara rätt dålig?
Vad säger ni som spelat, mycket grafikstrul och krascher?

Har inte haft några krascher (peppar peppar) än men någon blixtrande artefakt här och där.
Det jag har mest problem med är framepacingen. Jag har 70-85 fps men det känns som 40.
Allt detta ”ska” patchas bort snart™️

Gen
Medlem
Skrivet av Quid:

Har hört att PC-portningen av detta ska vara rätt dålig?
Vad säger ni som spelat, mycket grafikstrul och krascher?

Kika på videon så får du ett exakt svar precis så som det är.
https://www.youtube.com/watch?v=7w-pZm7Zay4

Rekommenderar inte att köpa det just nu, vänta tills spelet blir patchat istället.

Har själv förköpt spel som visat sig ha många tekniska problem från dag 1 och det är aldrig kul varför jag numera väntar på DF videos eller benchmarks innan jag köper.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Men lägg ner det tråkiga försöket till mästrande. Du vet mycket väl att ingen försöker övertala någon.
Folk tar illa upp då det inte fanns någon indikation på att det du skrev var ”ett skämtsamt inlägg”, det är något du försöker fabricera fram i efterhand.

Diskutera som en mogen människa istället

Om man säger "köp det här istället för där" så försöker man dock de facto att övertala folk. Och det är inte något försök till mästrande, det är samma personer som i varje tråd där Horizon är ämnet säger att folk ska köpa det på EGS iställer för t.ex. Steam.

Lämnar det där dock.
Ha en trevlans kväll.

Medlem
Skrivet av Gandir:

@Najkan: Så du är en person utan priciper? Är pengar allt för dig, det spelar ingen som helst vad den som säljer dig billiga saker gör?

Så om du får välja mellan ett företag som stödjer en regime som använder poltiska fångar som organ farmer? Dödar 1000 tals av sin egen befolkning, förföljer och hotar alla sina medborgare.

Eller ett företag som inte tar Kinesika pengar för att stöjda och hjälpa dem i sina brott emot mänskligheten.

Då väljer du det billiga företaget?

Bara undrar hur du tänker där.

När det gäller 2-300 och det bara är lilla jag så väljer jag hellre att inte betala. Det kan spela roll men jag är en för liten pjäs i just det här exeplet för att jag ska bry mig.

Medlem

@Najkan: Så om alla resonerar som du gör, hur många miljoner och slutligen hur många miljarder pratar vi om?

När det kommer till samhälls påverkan och politisk påverkan och på verkan på företag så är det vad varje individ gör som är viktigt. Det är vi vanliga männsikor som styr våra demokratiska samhällen, det är våran röst som slutgligen avgör vilken riktning vårt samhälle tar.

VI kan inte gör det ensam men i grupp och genom att lägga vårt kollektiva tänkade i balansen av makt. Så din pengar tillsammans med alla andras pengar är ju vad som bestämmer hur mycket ett företag kan tjäna, och hur många röster ett politisk parti kan få.

Den röst vi har är våran handling, och våran handling är vårt ansvar. Vad vi alla gör är vart samhället tar ivägen inte vad politiker eller företags ledare då de inte har makt, det är bara vi som låter dem få makt via våra handlingar.

Så varje person som bidrar till epic hur lite pengar det än är bygger upp till en vädligt stor summa i slutändan. Men i detta fallet är det egentligen inte pengar som räknas för Epic har pengar nog från sin bundförvant Tecent aka Kinesiska staten.

Problemet är när de fått igenom det de vill så är det dem som bestämmer vilka spel som publiceras, vilken censur som skall införas, vilka friheter som skall försvinna. Det är så Kinesiska staten opererar nu för tiden, de infliterar och förändrar beteenden. De gör samma sak i Hollywood. Ett bra exemple på det är en film som inte är släppt ännu och det är Top Gun 2 där man ändrat Tom Cruise klassiska jacka och tagit bort flaggan för Taiwan.

Tencent och andra Kinesiska stats kontrollerade företag är ett hot emot våran yttrandefrihet våran demokrati då det hela tiden försöker ändra våra beteende mönster. Vi i väst betalar dem våra pengar som stärker deras grepp om oss, så vi betalar för våran egen undergång.

Detta är någon som Kina jobbat med en längre tid, genom att infilitrera många sociala funktioner, men även forskning, utbildning och politk. Länder som USA, även våra politker i Sverige har vaknat upp genom att stänga ned kinsesika confusus instutioner på svenska universitet. USA är i fullfart att implementera väldigt många sanktioner emot Kinesiska företag just för att de försöker med långsiktighet ändra och riva ner vår demokrati.

Det är därför USA i en första fas nu fullt ut ger sig på Tencent genom att vija förbjuda WeChat ett av de största hoten på internet för oss alla, tillsammans med TikTok.

Platformarna som sådant kan se ofarliga ut om det inte vore för att Kina visar sin användare vad de vill att de skall se, de använder riktade inlägg emot sina användare basert på vad de vill att du skall värma upp dig inför. Finns till ex bevis på att TikTok har riktat in sig på folk i USA som stödjer BLM för att försöka påverka dem i en negaitv riktning emot USA.

Nu är det inte Kina som ligger bakom BLM eller deras grund synpunkt att USA är ett rasistiskt land, men de försöker påverka dem att bli mera våldsamma och göra hårdare motsåtånd genom att ge dem rätt inlägg och försöka ändras deras bild av samhället som sådant.

Detta är inte konspirationer utan detta är faktum, och det är så det Kinesiska regimen har opererat sedan deras senaste maktskifte inom partiet. Detta är orsaken att många länder börjar just ta åtgäerder emot Kina. Covid-19 krisen har bara gjort det mera uppenbart.

123
Skriv svar