13 år sedan iPhone1

Medlem
13 år sedan iPhone1

Sitter o slösar tid framför datorn i brist på bättre.

Det är nu 13 år sedan Apple presenterade sin iPhone och satte mallen för mobiltelefonins framtid. Idag är det en självklarhet med en "smartphone" i fickan hos var och en, och tekniken i dem har skenat långt mycket mer än jag tror någon kunnat föreställa sig. Men den grundläggande designen är densamma.

Många är unga nog att inte minnas mobiltelefoni före iPhone, men de som gör instämmer nog på det enorma framsteg som detta medförde, oavsett vad man tycker om dem (Apple/iPhone) så går det inte neka till dess påverkan.

Många vill gärna kasta omkring sig uttryck som "revolutionerande" och "banbrytande" men det är få gånger i modern tid jag tror det stämt in så bra som just här.

Så vad tror ni, kommer mobiltelefonerna i stort se likadana ut 13 år från nu eller får vi något nytt stort framsteg innan dess? Och isf vad? Glasögon/AR?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Nästa "revolutionerande" och "banbrytande" tror jag blir glasögon med AR. Visst är det tufft med vikbar telefon men egentligen, hur revolutionernande och banbrytande är de? Med glasögonen kommer det bli möjligt att berika riktiga världen med mer information och jag tror människor kommer ändra sina vanor och liv efter de precis som de första iPhone gjorde.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

Jag tror också på något AR-aktigt. Känns tveksamt att telefonerna kommer se likadana ut idag om 10-15 år. Blir nog spännande att se utvecklingen

Medlem

Jag tror också AR är nästa steg.
Först kommer det vara glasögon som är ett tillbehör till ens telefon så telefonen har man i fickan endå.. men kanske så småningom blir själva "smart enheten" själva glasögonen också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag tror nästa steg blir blir något helt nytt. Saker man förväntar sig, t ex VR, AR, IoT vet vi redan kommer att hända.

1
Skriv svar