DrDisrespect har börjat streama igen – på Youtube

Inaktiv
Skrivet av Karim21K:

A few moments later...

Haha shack matt. Dr disrespecthiswife är ändå en ***** men jag kommer dö för att beskydda hans rätt att vara en ***** [gråtskrattemoji här]

Inaktiv
Skrivet av heady89:

Om tex en skådespelare är otrogen, sjukt otrevligt på sin fritid gör de ju inte personen till en dålig skådespelare eller hur?

Men med allt rätta så kan man reagera om man vill, det är väl bara mänskligt.. Jag känner tex mindre respekt för skådisar som visar sig ha alla möjliga saker för sig så som om de tror på gud eller är öppet PK sjunker de på min lista direkt.

Men är de sämre skåsiar eller utövare av sitt yrke för det? Förmodligen inte även om de kan nyttja sin plattform eller kändisskap med påståenden om sådant de har noll koll på. Något som tagits över av influencers med interwebz och äckligt många drönare blint följer & köper utan minsta faktakoll.

Om man vill ta ett extremfall av detta kan man påminna sig om Micheal Jackson-debatten där man funderar på om man kan avnjuta hans musik eller inte med vetskapen av vad han eventuellt gjort med unga barn.

Medlem

DrDisrespect är lite som Pewdiepie och alla andra stora streamers, de erbjuder någon sorts underhållning som många gillar och får därför följare, det är inte svårare än så.

Medlem

Förmodligen handlar det om att något hände, de hade ett saftigt avtal som var problematiskt att lösa, de löste det inofficiellt och ingen part pratar någonsin om det igen som en del av det avtalet. Iaf något av de två, annars tror jag en personlighet som Doc hade vädrat vad som hänt 5 minuter efter hans advokat sa att det var okej.

Medlem

Han håller käften för att han är i en rättsprocess.

Medlem

Innan det skrevs om honom i samband med bannlysningen så hade jag aldrig hört talas om honom. Tittade nu och kan inte låta bli att undra vad som skulle vara speciellt? Tröttnade rätt fort på honom.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av employed:

Han håller käften för att han är i en rättsprocess.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det är det som är problemet lite kan jag tycka att folk skiter helt i sånt här. Det går lite i linje med hans karaktär att vara en stökig badboy vilket jag inte bryr mig om men trist att han själv verkar vara rätt rutten men folk bryr sig inte så länge man har något att titta på och glömma sitt eget sorliga liv i någon timme eller två

Tona ner edgelord stuket lite så kanske folk skulle reagera bättre mot dina inlägg.
Och om du endast har negativt att skriva om en nyhet, varför skriva alls, det var väl tydligt att nyheten inte var riktad till dig?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Buuu tycker illa om honom på flera plan. Både karaktären och personen är kass

Låter som lite avundsjuka? kanske ska hålla dig till Therese Lindgren c/o istället?

Jag finner han underhållande! Men vart han streamar struntar jag i.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det är det som är problemet lite kan jag tycka att folk skiter helt i sånt här. Det går lite i linje med hans karaktär att vara en stökig badboy vilket jag inte bryr mig om men trist att han själv verkar vara rätt rutten men folk bryr sig inte så länge man har något att titta på och glömma sitt eget sorliga liv i någon timme eller två

Det är rätt bra gjort att dra alla som gillar att kolla på steams ut över samma kant genom att säga att alla som kollar på steams har sorgliga liv.

Själv gillar jag att kolla på en stream i ett par minuter när jag äter frukost och jag trodde att jag var rätt nöjd med mitt liv men det är väll fel då.. jag får gå o söka hjälp så jag får ordning på mitt liv tror jag

Medlem
Skrivet av Kiario:

Repost..... på ett forum..... på samma sida?

Medlem
Skrivet av unoR:

Låter som lite avundsjuka? kanske ska hålla dig till Therese Lindgren c/o istället?

Jag finner han underhållande! Men vart han streamar struntar jag i.

Den typiska svensken? Så fort man inte gillar något så är man avundsjuk...väx upp.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skribent

Gubbs, nu taggar vi ner lite och håller oss till ämnet utan att kalla varandra för ditten och datten. Alla gillar olika.

Inaktiv
Skrivet av anon_119148:

Varför är det så svårt att acceptera att folk tycker olika? Du får gärna tycka om honom och titta men jag tycker han på alla plan är värdelös och vi behöver inte vara överens för att gå vidare i livet.

Vadå svårt att acceptera att folk tycker olika. Du påstår att folk som tittar på honom har ett tragiskt liv. Det är inget annat än ett patetiskt beteende från din sida.

Medlem

då var maskot igång å hela circus company. Diggar hans stil å han ger entertainment.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Respekterar honom, men han är inte riktigt min goto entertainer men ogillar inte honom. Han, likt alla andra, har sina moments.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Den typiska svensken? Så fort man inte gillar något så är man avundsjuk...väx upp.

Brukar vara så. När man ogillar folk för deras personligheter och spyr galla över det, så kanske man ska växa upp? Jag vet inte. Det brukar ligga rätt mycket avundsjuka när det kommer till förmögenheter och framgångar i dessa lägen. Ha en fortsatt fin dag!

Medlem

Vilken överskrivning att tonen är total avsaknad av respekt kring denna herre. Ironi när den är som bäst.

Medlem

Tittar inte särskilt ofta på honom men jag tycker karaktären och skådespeleriet är fantastiskt underhållande.

Ser fram emot att titta till honom om 20 år och han då fortfarande rider på framgången från hans två turneringsvinster på 90-talet 😅

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Om man vill ta ett extremfall av detta kan man påminna sig om Micheal Jackson-debatten där man funderar på om man kan avnjuta hans musik eller inte med vetskapen av vad han eventuellt gjort med unga barn.

Intressant.

Kan man inte gilla någons verk trots att den är ett KLASS-A rövhål som troligen förtjänar fängelse? Absolut.

Medlem

Förstår inte riktigt tjusningen hos dessa mycket skrikiga farbröder. Är det ett försök till komedi? I sådana fall rör det sig om ytterst oorginell humor


signatur

"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"

Medlem
Skrivet av cohletrain:

Förstår inte riktigt tjusningen hos dessa mycket skrikiga farbröder. Är det ett försök till komedi? I sådana fall rör det sig om ytterst oorginell humor

Eller så är det väldigt originellt eftersom han kan leva väldigt gott på sin karaktär han skapat 👌

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Vad har han sagt utanför rollen som "Doc" som gör att du ogillar honom? Har han ens någon närvaro på internet, utöver ett inaktivt twitterkonto, vid sidan om sitt alter ego?

Förutom det där med att han gick ut med att han varit otrogen och skulle ta en paus från streaming, och sen använde det hela som ett stort PR-jippo för en comeback som gjorde han större än någonsin?

Precis som han gör nu igen, fast utan att vi den här gången vet vad han gjorde för något.

Fölk är dock villiga att belöna han för allt dåligt han gör, så fuck it. Tror inte ens att Guy tappar followers on han döms för mord. Kommer vara den största Tik Tok kändisen i fängelset.

En bra förebild för unga, helt klart.

Inaktiv

Det enda han gjort är att vara otrogen.
Tycker inte det är något allvarligt, är nog lätt att falla dit när man plötsligt blir superkändis och tusentals kvinnor trånar efter en.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kyraal:

Förutom det där med att han gick ut med att han varit otrogen och skulle ta en paus från streaming, och sen använde det hela som ett stort PR-jippo för en comeback som gjorde han större än någonsin?

Precis som han gör nu igen, fast utan att vi den här gången vet vad han gjorde för något.

Fölk är dock villiga att belöna han för allt dåligt han gör, så fuck it. Tror inte ens att Guy tappar followers on han döms för mord. Kommer vara den största Tik Tok kändisen i fängelset.

En bra förebild för unga, helt klart.

Oj, ja om det värsta han gjort är att vara otrogen så var det ju inte mycket att komma med. Tycker mest det är lite sjukt hur hatiska folk är på internet. Men men, börja för all del att prata om mord och fängelse du.

Medlem

Denna typ av streamers är för mig lika roande som att titta på Babblarna, jag förstår inget men en hel generation tycker de är sjukt kul att titta på.

Det är inte samma generation som gillar dem, men de har ju något gemensamt med tanke på att innehållet är ungefär på samma nivå.

Jag börjar nog bli gammal, var ju med när FZ hette Fragzone och var en sida för Quakers som
var för coola för att va ute och festa utan hellre satt i en källare som luktade svett, Joltcola och flatulens.

Medlem

Såg en kompilering av hans återkomst stream. Aldrig tittat på hans streams innan men visste vem han var. Gillar faktiskt stilen och musiken.

Medlem

Jag fullkomligen älskar karaktären DrDisrespect, och är en av få streamers jag följer. Han är underhållande och dessutom riktigt vass på det han gör. Emellanåt gapigt, skrikigt och hög ”bro”-faktor, absolut - men det är mitt ”guilty pleasure”.

Det ska bli intressant att se vad den legala fighten med Twitch mynnar ut i. Någonstans känner jag att om han gjort något allvarligt (brottsligt civilt eller tydligt brutit mot någon klausul i avtalet med Twitch) så skulle han inte sitta på Youtube och bedyra sin ovetskap om varför han är bannad. Han har antagligen gjort något i gråzonen. Jag hoppas inte att det blir en förlikning utan att det kommer fram vad som orsakat bannen. Det vore skönt att veta om det exempelvis är att han har pratat med andra streamingtjänster om ett avtal, eller om han ofredat personer. Då blir det lättare att ta ställning till han som person.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Oj, ja om det värsta han gjort är att vara otrogen så var det ju inte mycket att komma med. Tycker mest det är lite sjukt hur hatiska folk är på internet. Men men, börja för all del att prata om mord och fängelse du.

Visst, fokusera på det som inte var poängen med mitt inlägg. Att vara otrogen tycker väl många bara är coolt och värdig en high five, men att använda det för en stor comeback var det som var det stora problemet för mig eftersom det är en helt annan nivå av vidrighet.

Sen vet jag inte om det är läskunnigheten som felar hos dig, men mitt inlägg var tydligt att inte ens mord kan få hans fans att överge honom, inte att jag snackar om att det var därför Twitch droppade banhammaren.

För övrigt är det alltid jobbigt att diskutera DrDis i ett öppet forum eftersom vanligtvis är hans fans 12-åriga pojkar eller vuxna män med motsvarande emotionella mogenhet.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kyraal:

Visst, fokusera på det som inte var poängen med mitt inlägg. Att vara otrogen tycker väl många bara är coolt och värdig en high five, men att använda det för en stor comeback var det som var det stora problemet för mig eftersom det är en helt annan nivå av vidrighet.

Konstig take. Det var ju omgivningen som byggde upp hypen inför en comeback, precis på samma sätt som alltid sker när en stor streamer haft en paus/varit avstängd/whatever. Vad var det för PR-jippo han organiserade under månaderna han var borta? Lade upp en två min video och skrev ett par orelaterade tweets? Är det detta som är "en helt annan nivå av vidrighet"?

Sluta larva dig. Du verkar bara vara ute efter att få hata lite.

Skrivet av Kyraal:

Sen vet jag inte om det är läskunnigheten som felar hos dig, men mitt inlägg var tydligt att inte ens mord kan få hans fans att överge honom, inte att jag snackar om att det var därför Twitch droppade banhammaren.

Har inte påstått att du skrev det, så det är nog hos dig läsförståelsen felar.

Skrivet av Kyraal:

För övrigt är det alltid jobbigt att diskutera DrDis i ett öppet forum eftersom vanligtvis är hans fans 12-åriga pojkar eller vuxna män med motsvarande emotionella mogenhet.

Du har sluppit det bemötandet hittills så det verkar inte vara några större problem. Själv följer jag honom inte ens på Twitch.

123
Skriv svar