Apple stoppar Project Xcloud och annan spelstreaming på Ios

Medlem

Alltid trist när konsumenterna är de som kommer i kläm.

Medlem

Apple har ju sin egen Spel tjänst. Arcade. Så är någon förvånad? Inte jag i alla fall. Never go Apple. Inte med något. Android är bättre, min mening, samt Windows, igen min mening. Skulle aldrig falla mig in att köpa en Apple produkt. Nånting nytt kommer till iPhone. Finns redan på Samsung. Men.... Min mening. God natt.

Medlem

Jag är, tyvärr, inte ett dugg förvånad. Apples produkter tenderar att vara fantastiska för de typ fem saker som de vill att man ska använda dem till, men fullständigt omöjliga att använda till någonting annat. Vet inte vad som förbryllar mig mest, att Apple envisas med att låsa sina produkter så att de inte kan användas till mer - eller att folk accepterar det.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Inte för att jag direkt bryr mig egentligen då jag inte har någon iPhone, men tanken bakom måste ju vara att det indirekt kanske konkurerar lite med deras Arcade-tjänst.
Skulle inte tro att Apple har närliggande planer på att konkurera direkt emd spel-streaming, då jag inte tror dom har tillräckligt med infrastruktur (datacenter) själva, och jag tror det sitter långt inne att köpa detta från MS, Amazon eller Google.

Medlem

Inte förvånad alls, detta är anledningen till att jag aldrig varit intresserad av iPhone och dess begränsningar. Sen har ju Apple och spel aldrig varit en bra kombination.

Medlem

Väldigt märkligt med tanke på att de efter lite modifikationer (butiken borttagen) godkände Steam Link Appen? 🤔

Medlem
Skrivet av RaXha:

Väldigt märkligt med tanke på att de efter lite modifikationer (butiken borttagen) godkände Steam Link Appen? 🤔

Men är det inte så fortfarande att i (vanliga) steam appen att man inte kan köpa spel på Apple versionen?

Skribent

Dock tror jag det är som med allt, money talks. Om Xcloud blir en stort så kommer nog Apple krypa till korset också tillslut.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ännu en anledning till att behålla Android eller skaffa det för den som vill ha världen i din hand...


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

12
Skriv svar