Fiskpinne-lasagne

Inaktiv
Fiskpinne-lasagne

Kollade igenom kyl och frys idag och kom fram till att jag hade en förpackning fiskpinnar jag borde äta upp, samtidigt hade jag även ett gäng lasagneplattor som snart går ut i datum.

Så varför inte kombinera tänkte jag, som gillar att experimentera med mat.

Jag tog fiskpinnarna direkt från frysen för att använda. Först funderade jag på om jag skulle steka på hög värme för att få lite yta men skippade det och körde direkt från frys.

Såsen gjorde jag på créme fraiche, majonäs, purjolök, remouladsås, salt och citronpeppar.

Varvade sås, pinnar, platta upp till toppen där jag tog resten av såsen samt en fet näve riven goudaost.

Smaken blev över förväntan, riktigt krämigt och gott och fiskpinnarna hade blivit perfekta efter 45 minuter på 175 grader, kanske inte krispiga men ändå lite mer tugg än övriga lasagnen, lite textur.

Brukar ni experimentera och kombinera med olika ingredienser på nya sätt, har ni något trevligt tips?

jbx
Medlem

Jag är skeptisk


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Nu skulle jag aldrig köpa fiskpinnar....men lasagne på fisk är iaf gott.
Spenat, fisk och lasagneplattor tillsammans med vit sås och ost.

Medlem
Farornas Konung

Ta mig fan genialiskt...
Har aldrig fiskpinnar hemma men grattis till inovativ lösning!

Skägg.
10 Chambers

Eftersom @keffkebab gjort en FragZåne, vad blir den officiella FZ-lasagnen?


signatur
Medlem

Haha, spännande ide!

Fortsätter vi i den här takten så kanske vi snart får en hel forumavdelning med FZ-gaming food.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Fiskpinne-lasagne får mig genast att tänka på mina dagar som student. Brukade äta följande som bakismat.

Plocka fram några korvbröd och stek dina diskpinnar. Lägg lite rostad lök i bröden och sedan fiskpinnen, med lite remouladsås ovanpå. Lyxa gärna till det med en skvätt citron ovanpå det hela, alternativt citronsaft att dricka till.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Ja pasta och fisk har ju fungerat ihop länge, så det är inte så märkligt ändå. Bara att man kanske inte förknippar just lasagne med fiskpinnar...

Vet inte om jag skall pröva det själv dock, hade jag varit i din situation med lasagneplattor och fiskpinnar i frysen så hade jag nog skurit plattorna till tagliatelle och gjort en vanlig fisk och pasta-rätt. Eller ja, "vanlig", brukar inte ha panerad fisk då men ni fattar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Intriguing.

Om jag nån gång sitter i samma båt kanske jag testar detta, eller en variation därav.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Värre saker har ju varit gott! Sluta aldrig att experimentera, gott folk!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

1
Skriv svar