Helgdiskussion - Vilket har varit ditt sommarspel?

Medlem

Death Stranding(PC) & F1 2020 ligor om nätterna.

Medlem

I början på sommaren blev det mycket Dota och nu i slutet så har jag hittat tillbaka till World of Warcraft.

Medlem

Inhandlade Iceborne (Monster Hunter). Plöjt ner många timmar efter frugan och barnet somnat.

Medlem

Football Manager 20 har jag spelat absolut mest under semestern. Samt en hel del Civilization 6. På senare har jag tagit en sväng tillbaka till World of Tanks.

Kände för att spela lite spel som jag bara kunde slappa i, för trött hela sommaren i detta skitvädret för att göra något annat!

Medlem

Just nu Shadow of the Tomb Raider. Men framförallt Jedi Fallen Order!

Medlem

Dota och grim dawn inte kommit några bra spel i sommar.

Medlem

Mount&blade 2 bannerlord, när jag väl kom in i det så går det inte sluta spela

Medlem
Skrivet av kebbe:

Hann bli ett hundratal timmar i Need for Speed: Heat sedan slutet på juni, därefter har jag suttit mest med Ghost of Tsushima och Kirby Mass Attack. Sensommaren lär fortsatt spenderas med Ghost of Tsushima men varvat med Horizon på datorn. Överlag en stark spelsommar.

Är Heat bra alltså? Jag spenderade rätt många timmar med Ghost Games Need for Speed och gillade det starkt för vad det var.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Som varje sommar blir det mycket GTA Online, väldigt roligt om man undviker fuskare.

Medlem

Resident Evil 1 påminner ju så fruktansvärt mycket om sensommaren - mitten av augusti - 1996, så det ligger bra till. Sedan har Firewatch en otroligt somrig stämning.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av JonseredRocks:

Samma som mitt vår, höst och vinterspel..
DayZ, sorgligt, men sant.

Är ju så klart inte ledsen att det är vad jag spelat eftersom jag uppenbarligen gillar spelet.
Sorgligt för att jag inte kan hitta något annat som ger mig samma kick.

Off topic: När är FragZone fredag tillbaka??

Inte nästa vecka, men veckan därpå! Jocke har fortfarande semester.


signatur

The last of us 2 ,spelar nu Horizon zero dawn


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

För mig är det definitivt Ghost of Tsushima. Har inte spelat färdigt, men det är en sån skön spelupplevelse.
Har kört igenom Last of Us 2, men det kändes lite ofokuserat så det får stryka på foten även om jag uppskattade resan.
Håller så smått på med "kampanjen" i SW Battlefront 2, fast den ligger på is till fördel för ovan nämnda Tsushima.

Medlem

Kingdom Come i perioder sedan i början av sommaren, långt spel med DLC's o dylikt plus när man dör i onödan.
Har även startat upp Dragon Age O under senvåren och spelat det sporadiskt, senast det begav sig var kring 2011 så det kändes som på tiden.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Har inte haft ett specifikt spel denna sommar, utöver x antal matcher i HOTS.

Däremot har jag vandrat längs gata nostalgi i form av SNES Mini och Playstation Classic. Söker tryggheten i svunna tider, I guess.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd

Det är fan inte höst än, så jag spelar mina sommarspel endå


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Medlem
Medlem

Håller på med Red Dead Redemption 2.

Medlem
Skrivet av 20LEGEND:

Det är fan inte höst än, så jag spelar mina sommarspel endå

Helt rätt. Får panik av att så många pratar om att sommaren är "över".
Vad fan hände med juni, juli, augusti?

Medlem

Jag började om på Divinity 2, men hade jag tänkte lite innan jag började så hade jag förstått att jag inte skulle hinna spela igenom det.. Man vrider och vänder på varje sten och vips 12 timmar har gått och klockan är 08.

Medlem

Svårt att säga. Ligger nog rätt lika på tre spel.

WoW, Hearthstone och Diablo 2.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

ac odyssey är nu nära 100% klart, sen har det inte varit så mkt mer egentligen. att köra rdr2 från början till slut blir nästa projekt, bör hålla tills typ cyberpunk kommer :>


signatur

//monster

Medlem

I år blev det Terraria i och med uppdateringen till 1.4 och lite Calamitymod. Men den senaste veckorna har Hell let loose gått varmt


signatur

no remorse

Medlem

World Of Warships, Anno 1800 + en rerun av Subnautica.

Medlem

Odessey och Black flag blev det mycket av.så nästa att klå är HZD innan Valhalla och Cyberpunk kommer.
Blir massa att spela framöver för många med mig och det skall bli både intressant och skoj att se vad våra duktiga spelskapare har fått ihop.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

KoP
Medlem

Har nog mest spelat div. gamla C64 spel under sommaren varvat med lite My time at Portia och No Mans Sky.

It's not a lake, it's an ocean

Forza Horizon 4, om något. Det har inte blivit så mycket spelat, har mest pysslat på huset i sommar. Men Playgrounds mästerverk tröttnar jag aldrig på.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Persona 5 har varit den röda tråden genom hela sommaren. Är något med lugnet i persona och Yakuza spelen som lockar varje sommar. Sedan har jag varvat med att jobba ikapp min backlog en hel del.

Medlem

Jag har spelat en hel del av Iron Harvest-betan.

Medlem

Har varit en riktig spelsommar pga pandemi, minskad arbetstid och arbete hemifrån.

Bland annat har det blivit:
Kingdom Hearts III
Final Fantasy VII Remake
Golf Story
Ni No Kuni: Wrath of the White Witch Remastered
The Technomancer
Uncharted 4
Star Wars Jedi Fallen Order
Monster Train
Outer Worlds
Ghost of Tsushima

Började nyligen på Vampyr och blev lite sugen på att testa Final Fantasy XIV igen.

Skriv svar