Helgdiskussion - Vilket har varit ditt sommarspel?

Robot
Helgdiskussion - Vilket har varit ditt sommarspel?

Kanske en gammal klassiker eller möjligen någon ny bekant?

#helgdiskussion


Farornas Konung

Samma som mitt vår, höst och vinterspel..
DayZ, sorgligt, men sant.

Är ju så klart inte ledsen att det är vad jag spelat eftersom jag uppenbarligen gillar spelet.
Sorgligt för att jag inte kan hitta något annat som ger mig samma kick.

Off topic: När är FragZone fredag tillbaka??

Medlem

Har blivit mycket Red Dead Redemption 2 Online i sommar, sambon skaffade det också så vi har dragit runt i western tillsammans. Jäkligt trevligt faktiskt även om det buggar lite väl mycket ibland.

Medlem
Medlem

Jag har nött Snowrunner.
Sen har det blivigt en del Echo VR Arena.
Beat Saber, pistol whip har man också bränt några kalorier på dagligen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag fick ett enormt Bloodborne-sug i början av sommaren så jag har spelat det lite då och då igen med förhoppningen att ta Platinum. En trophy kvar nu men den ser ut att kunna ta ett tag.

Backloggens befriare

Jag har försökt ta mig igenom Thronebreaker, har kommit drygt halvvägs..


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox

Snarare blivit mindre spelande för min del tyvärr, men största delen har gått åt till att klara Horizon Zero Dawn med expansion. Bra spel och hyfsad timesink a la Ubisoft så det tog en stund. Rekommenderas!


signatur

Jump in.

Medlem

Spelade Persona 4 Golden, tog hela Juli och 45-50 timmar.
Har egentligen alltid avskytt jrpgs utan att faktiskt spela något modernt, men tänkte att det var perfekt timing att bevisa hur dåliga de är när vädret ändå var så otroligt kasst och det inte fanns någonting att göra i alla fall.

Spelet har vissa uppenbara brister, men ändå vann det över mig av någon konstig anledning.
Ger det 4/5, troligtvis extra .5 poäng för att allt var så nytt för mig.

jbx
Medlem

Dragon Quest Builder 2 till ps4. Riktigt mysigt och underhållande.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Återvände till Dungeons & Dragons Online efter många år då dom gav (ger) bort alla tidigare quests som man har behövt betala för gratis. Har varit riktigt kul att se allt nytt som kommit under åren och också kul att se att det fortfarande finns nytt content på horisonten i ett så gammalt mmorpg.

Medlem

Zelda: Breath of the Wild är det jag spelat mest i sommar.
Nyligen var det The Last of Us 2, och till veckan får jag Ghost of Tsushima.

Geeks Gaming

Mest varit iväg under sommaren så blivit snabba spel.
Grinda lite på svenska tanks i warthunder.
Guild wars 2.

Om jag haft tid så squad och även moddat lite just till squad.

Medlem

Har spelat mer i sommar än på många år. Juni ägnade jag åt att klara storyn i RDR2. En underbar spelupplevelse. Den toppas dock av att jag tillsammans med min bror spelade igenom RE2 och RE3 remake. Första gemensamma spelupplevelsen på flera år. Det var verkligen supermysigt och sommarens höjdpunkt (hittills).

Har även spelat igenom Gears of War 4 och Gears 5 via Xbox Game Pass (pc). Ett kärt återseende av en serie jag spenderade många timmar med när det begav sig (på 360).

Medlem

Star Wars: The Force Unleashed 1 & 2 samt The Division 2

Medlem

They are billion!! Sen så har det blivit
disc-golf

Medlem

Jag har spelat lite av varje, men det som verkligen huggit tag i mig är Observation, som släpptes på Xbox Game Pass under sommaren.

Älskar i princip allt med Observation. Stämningen, estetiken, pusslen och mystiken.

Medlem

Dota 2 och Divison 2.

Medlem

ghost of tsushima och pillars of eternity 2 deadfire

Ambassadör
Xbox
Skrivet av bluebird:

Jag har spelat lite av varje, men det som verkligen huggit tag i mig är Observation, som släpptes på Xbox Game Pass under sommaren.

Älskar i princip allt med Observation. Stämningen, estetiken, pusslen och mystiken.

Fasiken sugen på det, ska ta och testa det bara för det. Gött tips!


signatur

Jump in.

Medlem

Fallout 4 och Elder scrolls 5 Skyrim.

Medlem

Warzone, Hearthstone, Tyranny

Medlem
Skrivet av Hellspites:

They are billion!! Sen så har det blivit
disc-golf

Har också passat på med mycket disc golf, lätt att hålla distansering där och sen har det blivit Ghost of Tsushima.

Medlem

RDR2 och för tredje sommaren i rad: PUBG.

Medlem

Mudrunner, bästa spelet 😍

Medlem

Ja Rdr2 online "expansionen" kom ju förrs veckan. Så det har jag kört rätt mycket några dagar nu. Apex nästa säsong kommer om mindre än 2 veckor så det blir mycket mer av det då. Annars TLU2 och ghost of tsushima. Och lite mindre Dayz Vigor FFXII(switchen) mf.

Medlem

Hann bli ett hundratal timmar i Need for Speed: Heat sedan slutet på juni, därefter har jag suttit mest med Ghost of Tsushima och Kirby Mass Attack. Sensommaren lär fortsatt spenderas med Ghost of Tsushima men varvat med Horizon på datorn. Överlag en stark spelsommar.

Medlem

Har spelat igenom samtliga spel i Kingdom Hearts 1.5 + 2.5 ReMIX, och 2.8 och 3:an, samt Fable Anniversary och Fable 2 och håller just nu på med 3:an. Så jag har snarare återupplevt gamla spel än spelat nya spel. Får se vad det blir efter Fable 3, men det känns som att det kan vara dags för ett spel som jag inte har spelat än

Medlem

Jag har låtit en något udda pärla få glänsa i sommar. Borstade av det gamla Motorsport Manager. Är sjukt sugen på en två, men der verkar rejält långt borta. Har även låtit Motorsport Manager Online på telefonen gå varmt. Har aldrig varit intresserad av motorsport så vet inte vad som tagit åt mig...


signatur

Balthazar

Medlem

Blivit backlogg för hela slanten.

American Fugitive och Batman The Telltale Series hittills.

Skriv svar