Alan Wake återvänder i nästa Control-expansion!

Robot
Alan Wake återvänder i nästa Control-expansion!
Medlem

spelet ska ju även släppas på steam under denna månad

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

spelet ska ju även släppas på steam under denna månad

Trevligt! Tack för infon


signatur
Medlem

Mycket intressant! Hoppas förstås på skräck inslag.

Medlem

Blev förvånad av hur mycket jag gillade Control. Gillar SCP och det här är ju typ ett SCP spel.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av 1337Figaro:

Blev förvånad av hur mycket jag gillade Control. Gillar SCP och det här är ju typ ett SCP spel.

SCP?


signatur
Medlem

Har väntat på det här DLC't ett bra tag. Älskar både control och Alan Wake och att då få ett DLC som knyter samman dessa ...

Kan väl tilläggas att det ska komma någon form av gameplay den 13/8 enligt Controls officiella Discord.

Citat:

The world premiere of the first 15 minutes of AWE will be happening next Thursday, August 13th, live on Twitch: http://twitch.tv/remedygames


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Dags för mig att skaffa Control nu. Älskar ju Remedy o Alan Wake.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

It's not a lake, it's an ocean

Kul återseende, men det gör mig bara ännu mer sugen på Alan Wake 2...


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

SCP Foundation.
En fictionell databas med massa halvläskiga interdimensionella varelser och anomaliteter och mumbojumbo.
Är inte så insatt, men tänk typ Cabin in the Woods.

Medlem

Spekulationer? Det är väldigt tydligt i Control att Alan Wake utspelar sig i samma värld. Det finns dokumentation i spelet kring en AWE som utspelar med en författare på samma plats som Alan Wake. Som Direktör på FBC bör man ha koll på detta!

Med det sagt är det kul att det kommer DLC kring detta, Alan Wake var ett bra och intressant spel. Remedy vet hur man bygger upp världar.

Gen
Medlem

Första DLCn (The Foundation) var riktigt bra! Har höga förhoppningar gällande AWE.

Medlem

Såg att America's Nightmare car på Epic nån gång men det såg trist ut så jag hoppa det

Medlem

Äger spelet till EPiC. Ett av 2 spel jag köpt dit för småpengar i reor. Kunde inte vänta till Steam releasen. Kul spel iaf men jag fastnade på sista bossbanan där allt är rött. Det var extremt drygt det där röda flimret som sabbade massor. Sedan dog jag en hel del också, hehe. Väldigt många man ska ta död på under den banan. Så har inte klarat spelet tyvärr. Grymma eldstrider i spelet där massor av saker flyger i luften av kulornas skada. Coolt som fan.

Skrivet av pinky:

Spekulationer? Det är väldigt tydligt i Control att Alan Wake utspelar sig i samma värld. Det finns dokumentation i spelet kring en AWE som utspelar med en författare på samma plats som Alan Wake. Som Direktör på FBC bör man ha koll på detta!

Med det sagt är det kul att det kommer DLC kring detta, Alan Wake var ett bra och intressant spel. Remedy vet hur man bygger upp världar.

Exakt. Det stämmer bra. Minns att jag läste dessa dokument om just Alan Wake i spelet och hur det var en sån där speciell situation "AWE" i hans hemstad Bright Falls eller vad den hette.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Control var väldigt bra utfört rent tekniskt, men efter ett tag blev det repititivt tycker jag. Många miljöer var samma gamla grå, och de flesta fighter var bara mer av samma, inte mycket fiende-variation heller. Men självklart fanns det underbara godbitar också; vissa miljöer var helt utomjordiska, viss spelmekanik och strider var intressanta och inte bara samma gamla FPS-strider. Hoppas på mer variation till nästa spel (även Alan Wake 2, pliiiiis!!).

Älskar Remedy också, de försöker verkligen göra action-äventyr med en twist; Alan Wake är top-10 förra generationen, Quantum Break var bra och även Control. Om de nu kunde slå ihop det bästa av dessa spel och göra antingen Alan Wake 2, eller ännu bättre, något nytt och spännande så vore det guld!

1
Skriv svar