Sämsta första speltimmen

Fragtjuv
Sämsta första speltimmen

Ja, som namnet antyder. Vilket spel tycker ni har den sämsta första timmen men som efter det blir betydligt bättre? Själv har jag svårt att komma på något men jag minns att jag tycker att Pillars of Eternity var ganska segstartat men sedan tog sig riktigt ordentligt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

@joelthor100: Half-life...

Höll på att quitta när jag såg att man inte höll i en pistol när man började spelet...
...Det var första gången ett fps hade startat utan vapen (för mig) och jag tyckte det verkade tråkigt att åka spårvagn, det var så nära att jag stängde ner och avsinstallerade... Var väldigt nära att missa mitt livs spelupplevelse!

Medlem

Bloodborne

1. Halvkass karaktärseditor år 2015.

2. Man får ingen story, inget syfte när man börjar
(ingen som säger något om världen, vem du är och varför du ska göra något).

3. Du vaknar upp i ett rum utan nån vidare anledning.

4. Det må va en mörk och dyster värld,
men måste den va så tråkigt färgad i endast brunt och grått?!

5. Du får inget vapen och blir dödad av en varulv i nästa rum.

Spelet blir roligare efter 7-8 timmar, inte för att det är utmanande och svårt utan för att man börjar få en uppfattning om världen. Fast jag vet fortfarande inte så mycket än att världen är korrupt och att det har med någon kyrka och göra. Jag är en jägare i mängden och av nån anledning drömmer jag om ett hus och en docka, som kan hjälpa mig levla upp.

Ska kolla på den här nu, och se ifall jag blir lite visare.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

För många spel för att lista.
En uppsjö av spel som gjort mig besviken.
Men sen köper jag alldeles för mycket spel också.


signatur

"High life on low budget"

Skribent

Sämsta vet jag inte, men generellt spel med utdragna, långsamma intron där man inte får göra särskilt mycket eller är tvungen att långsamt följa med andra karaktärer.

Half-Life är (tyvärr) det jag först kommer på. Paradoxalt nog gillar jag det på samma gång, men det är nog väldigt mycket eftersom jag vet vilken ikoniskt spelupplevelse som kommer efter.

Även Red Dead Redemption 2 har en riktigt seg och risig inledning, även om jag gillar miljöerna.

Medlem

Random spel där man måste göra specifika saker för att lära sig spelet, men istället för att vara kort och koncis så drar dom ut på det ungefär som om dom vill få det att inte kännas som den tutorial som det är. Annars kan jag på rak arm inte komma på något just nu.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

FM-guru
F.d. Sisyr

Tveklöst Metro: Exodus. Spelet är helt okej, men den första timmen är snudd på patetiskt usel. Konstanta in-game mellansekvenser med dålig dialog och usla röstskådespelare, där man får tutorialspela några minuter innan det är dags för nästa X antal minuter långa mellansekvens som sliter kontrollen från en. Jisses.

Hade resten av spelet varit likadant hade det varit bland den värsta smörjan jag ö.h.t spelat. Istället gör det en helomvändning och öppnar upp sig till något rätt habilt.

Medlem

Skyrim. Har verkligen, verkligen vilja fastnat för det här spelet för känns som jag missat så mycket men jag har aldrig pallat mig mer än två timmar in på de två försök jag gjort. Älskar modding och gillar Fallout 4 men Skyrim går bara inte av någon anledning.

När det kommer till spel är Skyrim ett av de jag inte förstår hur det kan vara så populärt även utanför modding scenen.

Tycker generellt att Bethesda spel är riktigt stela, tråkiga och inte minst bugfest galore. Men FO4 blev nice efter jag moddat det. Har ca 200 mods installerade. Men Skyrim gick inte att rädda med mods för mig

Jag förstod aldrig varför alla älskade Skyrim men folk var knappt medvetna om The Witcher 2 vilket jag fastnade för rejält.

I know different strokes och allt det där

Medlem

Jedi Fallen Order, fyfan vad tråkigt det var att springa runt på i skeppet. Tyvärr blev spelet aldrig mycket bättre.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Tveklöst Metro: Exodus. Spelet är helt okej, men den första timmen är snudd på patetiskt usel. Konstanta in-game mellansekvenser med dålig dialog och usla röstskådespelare, där man får tutorialspela några minuter innan det är dags för nästa X antal minuter långa mellansekvens som sliter kontrollen från en. Jisses.

Hade resten av spelet varit likadant hade det varit bland den värsta smörjan jag ö.h.t spelat. Istället gör det en helomvändning och öppnar upp sig till något rätt habilt.

det här är anledningen till att jag gav upp på det spelet. jag spelade fram tills man hoppar av ett tåg tillsammans med nån tjej och ror en båt ut till nån sekt(?) eller nåt, och det kändes som att spelet började öppna upp sig där, men med alla tidigare cutscenes och avbrott i bakhuvudet tänkte jag väl att resten av spelet kommer se likadant ut ..

Medlem

De flesta Assasins Creed tycker jag. Går aldrig att trycka bort cut-scensen.

Medlem

Sekiro. Hade läst att det var svårt.
"Haha, man har väl spelat förr"

5 min senare, när man dött på andra fienden:
"Vaddå, såhär fort brukar dom ju inte röra sig i andra spel! Vad ÄR detta?"
Efter 1 timme hade jag väl dött en 50 gånger.
"Äh, skitspel"

Fast nä, spelet är bra. Det sämsta med det är att JAG känner mig sämst

Inaktiv

Mafia 1 kanske. De första uppdragen där man bara kör taxi och grejer är extremt långsamma, sen ett eller två halvbra uppdrag och sen världens svåraste race. Efter racet börjar spelet ta fart men många kom aldrig ens så långt.

Måste säga Sekiro också, inte för att det egentligen någonsin blev riktigt bra tyckte jag men första timmen var asjobbig. Ingenting kändes roligt och man bara dog och dog.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av quadratis:

det här är anledningen till att jag gav upp på det spelet. jag spelade fram tills man hoppar av ett tåg tillsammans med nån tjej och ror en båt ut till nån sekt(?) eller nåt, och det kändes som att spelet började öppna upp sig där, men med alla tidigare cutscenes och avbrott i bakhuvudet tänkte jag väl att resten av spelet kommer se likadant ut ..

Fullt förståeligt.

Medlem

Suikoden V är nog mitt favoritspel till PS2, men jäklar vilken långsam inledning det har. Det tar ungefär 6 timmar innan berättelsen börjar på allvar.

Medlem

Jag måste nog säga Half Life 3 😐

Medlem
Skrivet av quadratis:

det här är anledningen till att jag gav upp på det spelet. jag spelade fram tills man hoppar av ett tåg tillsammans med nån tjej och ror en båt ut till nån sekt(?) eller nåt, och det kändes som att spelet började öppna upp sig där, men med alla tidigare cutscenes och avbrott i bakhuvudet tänkte jag väl att resten av spelet kommer se likadant ut ..

Det blir garanterat bättre

Medlem

Grim Dawn, kändes väldigt oinspirerat när man kom från Diablo.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av quadratis:

det här är anledningen till att jag gav upp på det spelet. jag spelade fram tills man hoppar av ett tåg tillsammans med nån tjej och ror en båt ut till nån sekt(?) eller nåt, och det kändes som att spelet började öppna upp sig där, men med alla tidigare cutscenes och avbrott i bakhuvudet tänkte jag väl att resten av spelet kommer se likadant ut ..

This. Jag trodde jag var ensam om att inte alls gilla första delen av spelet. Allt kändes så generiskt och inte alls som de tidigare spelen. Långtråkig tutorial, med ännu tristare dialog.
Jag tog mig fram till slutet av tåg delen men kände noll sug på att fortsätta så jag lämnade tillbaka det.
Men kanske ska ge det en chans till nån gång om det är så att det blir bättre när det öppnar upp sig lite.

Skrivet av joelthor100:

Ja, som namnet antyder. Vilket spel tycker ni har den sämsta första timmen men som efter det blir betydligt bättre? Själv har jag svårt att komma på något men jag minns att jag tycker att Pillars of Eternity var ganska segstartat men sedan tog sig riktigt ordentligt.

Har haft samma upplevelse med PoE men jag stängde av i stället. Men då är det kanske värt ett återbesök med andra ord.:)

Ska jag ta något nära till hands så Wolfenstein The New Colusus. Hade riktigt kul med första spelet och dess uppföljare och hade blivit helt såld på trailerna till spelet.

Men.

Massor med cutscens. i första banan sitter man i en rullstol vilket är en kass gimmick. Sen är spelet galet svårt, tog massor med försök för att ta mig förbi vissa passager i den banan (resten av spelet kördes på lägsta svårighetsgraden). Och så introduceras den här jobbiga karaktären:

Nu snackar vi ju första timmen men resten av spelet var fan inte mycket bättre. Alltså, koncept och gameplay är fenomenalt. Men handlingen och karaktärer är bisarra till den grad att det smådåligt och försöken till humor är pinsamma.

Konsensus är väl att Young Blood döda serien men personligen tycker jag serien dog redan här.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Valfritt strategispel. Då inlärningskurvan är otroligt lång.


signatur

I'm like you, I have no name.

Kom på en till. Hatar generellt när man spelet sekundär karaktär för korta stunder.

Men första timmen med Roxas i Kingdom Hearts 2. Vad är det, fem dagar man ska genomlida med trivialt skit? När det enda man vill göra är att komma igång med det vanliga gänget och utforska nya Disneyvärldar och slåss mot skuggmoster!


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem
Skrivet av Fader Konungen:

Kom på en till. Hatar generellt när man spelet sekundär karaktär för korta stunder.

Men första timmen med Roxas i Kingdom Hearts 2. Vad är det, fem dagar man ska genomlida med trivialt skit? När det enda man vill göra är att komma igång med det vanliga gänget och utforska nya Disneyvärldar och slåss mot skuggmoster!

Men att jag inte kom på det! Solklart bidrag. Det tog dessutom några timmar att klara av den delen... minns att man hade längtat efter spelet länge för att inte ens kunna spela som Sora med gänget på första dagen.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Rage
Homefront
Kane and Lynch: Dead Men
Just Cause
Eva Cash
Max Payne 3
Test Drive: Unlimited
Vin Diesel: Wheelman


signatur

autograph

Medlem

GTA 3 i början är väldigt segt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tyckte Death Stranding var riktigt segt i början, men blev betydligt bättre efter 2-3timmar.

Medlem
Skrivet av quadratis:

det här är anledningen till att jag gav upp på det spelet. jag spelade fram tills man hoppar av ett tåg tillsammans med nån tjej och ror en båt ut till nån sekt(?) eller nåt, och det kändes som att spelet började öppna upp sig där, men med alla tidigare cutscenes och avbrott i bakhuvudet tänkte jag väl att resten av spelet kommer se likadant ut ..

Kom exakt till samma plats innan jag avinstallerade...
"Skådespelarinsatserna" och dialogen fick ju Uwe Boll att kännas som Shakespear. Satt med skämskudden i högsta hugg genom flertalet mellansekvenser.
Det började småtrist och blev bara sämre. Vet inte om det kanske blir bättre efter - men tappade helt intresset för att ta reda på detta.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Spelet man går omkring och skriker Jason i början.

Medlem

Assassins Creed Origins. Sabbar hela spelet för att man inte bryr sig.
Odyssey är 100% bättre på allt.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Tveklöst Metro: Exodus. Spelet är helt okej, men den första timmen är snudd på patetiskt usel. Konstanta in-game mellansekvenser med dålig dialog och usla röstskådespelare, där man får tutorialspela några minuter innan det är dags för nästa X antal minuter långa mellansekvens som sliter kontrollen från en. Jisses.

Hade resten av spelet varit likadant hade det varit bland den värsta smörjan jag ö.h.t spelat. Istället gör det en helomvändning och öppnar upp sig till något rätt habilt.

Håller med helt. Dialogerna med Anna i början fick mig att stänga av o inte starta igen, så genomuselt skrivet och framfört.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

12
Skriv svar