Snart premiär för bilar i Fortnite

Robot
Snart premiär för bilar i Fortnite

Vi räknar med flertalet allvarliga trafikolyckor.

#fortnite, #fortnitejoyride


Medlem

Är för gammal för att ha hoppat på Fortnite-tåget.. Men det är väl fortfarande en shooter? Förstår liksom riktigt inte meningen med konserter och dylikt inom denna kontext


signatur

"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av cohletrain:

Är för gammal för att ha hoppat på Fortnite-tåget.. Men det är väl fortfarande en shooter? Förstår liksom riktigt inte meningen med konserter och dylikt inom denna kontext

Ja, en habil shooter som har högre skill-tak än många andra. Ganska värdelös gunplay men resten är stabilt.

Konserter och evenemang är ganska logiskt, Fortnite är ett fönster till en målgrupp som är svår att nå via traditionell marknadsföring. Det senaste exemplet, Travis Scott, ökade sin streaming på Spotify med 25 % enligt Rolling Stone Magazine.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ja, en habil shooter som har högre skill-tak än många andra. Ganska värdelös gunplay men resten är stabilt.

Konserter och evenemang är ganska logiskt, Fortnite är ett fönster till en målgrupp som är svår att nå via traditionell marknadsföring. Det senaste exemplet, Travis Scott, ökade sin streaming på Spotify med 25 % enligt Rolling Stone Magazine.

Okej. Stänger de av PvP-möjligheterna under dessa konserter då, eller vadå?

Är bara glad för att keedsen spelar något mer i stil med TF2 än säg, Counter-Strike. Känns mer oskyldigt.
Lootlådedelen är ju dock rätt tråkig


signatur

"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av cohletrain:

Okej. Stänger de av PvP-möjligheterna under dessa konserter då, eller vadå?

Är bara glad för att keedsen spelar något mer i stil med TF2 än säg, Counter-Strike. Känns mer oskyldigt.
Lootlådedelen är ju dock rätt tråkig

Ja, det är inget pangande när sådana här grejer drar igång Och även vid mindre grejer, där det går att skjuta varandra, brukar folk låta bli. Ganska fint!

Det finns inga lootlådor i Fortnite, du köper allt direkt för riktiga pengar eller V-Bucks. Om du inte menade lådorna på kartan med utrustning?


signatur
Medlem

För varje nyhet och uppdatering önskar jag att jag faktiskt gillade Fortnite. Beundrar det men inget jag personligen vill spela.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Luciphear:

För varje nyhet och uppdatering önskar jag att jag faktiskt gillade Fortnite. Beundrar det men inget jag personligen vill spela.

Som jag skrev tidigare, det är ett habilt spel. Det enda jag egentligen stör mig på är gunplay, träffytorna känns riktigt spretiga och inkonsekventa.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som jag skrev tidigare, det är ett habilt spel. Det enda jag egentligen stör mig på är gunplay, träffytorna känns riktigt spretiga och inkonsekventa.

Kan det vara för att de vill att alla ska känna sig bra på spelet? Om det i en 1v1 situation är 50% tur - 50% skicklighet hjälper väl det mest de som är sämre på spelet att få känna sig bra och vilja spela mer.

När jag testade en match och dödade en spelare nästan direkt kända jag mig ändå lite som en naturbegåvning. Men sen såg jag hur alla byggde som galningar och så blev det inte lika roligt längre

Skrivet av cohletrain:

Okej. Stänger de av PvP-möjligheterna under dessa konserter då, eller vadå?

Är bara glad för att keedsen spelar något mer i stil med TF2 än säg, Counter-Strike. Känns mer oskyldigt.
Lootlådedelen är ju dock rätt tråkig

E väl inte direkt bra att det är mer oskyldig t, man gör ju dödandet till en mer rolig och icke seriös grej med allt det, kan ju skapa en overklig bild för barnen när dom dödar nån och sen står å dansar


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Har aldrig lirat FortNite då det ser för barnvänligt ut. Skulle inte kunna lira ett FPS-spel utan blod. Det måste kännas realistiskt för egen del.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

E väl inte direkt bra att det är mer oskyldig t, man gör ju dödandet till en mer rolig och icke seriös grej med allt det, kan ju skapa en overklig bild för barnen när dom dödar nån och sen står å dansar

Jag tror de flesta barn har möjligheten att skilja på verklighet och fantasi. Jag har spelat hela mitt liv och alla mina barndomsvänner var i samma sits. Tekken, Soul Calibur, Command & Conquer, Half-Life, GTA, Soldier of Fortune, the list goes on men känner ingen som har haft svårt att skilja verklighet och spelvärld såvida de inte redan haft en ordentlig störning, vilket då bara är en tidsfråga tills de finner något som triggar det hela. Jag känner där emot till personer som faktiskt har satt en kula i någon som aldrig visat det minsta intresse för spel. Vad antyder det på? Absolut ingenting.

Medlem

Själva byggandet är det som stör mig mest. Att smälla upp en Borg på 5sec är irriterande, orealistiskt och ger ett för stort övertag. Såg gärna ett läge med cooldowns på de olika byggdelarna o kanske balansera det hela med att göra dom tåligare och spelet skulle förbättras avsevärt i mina ögon

Skrivet av Luciphear:

Jag tror de flesta barn har möjligheten att skilja på verklighet och fantasi. Jag har spelat hela mitt liv och alla mina barndomsvänner var i samma sits. Tekken, Soul Calibur, Command & Conquer, Half-Life, GTA, Soldier of Fortune, the list goes on men känner ingen som har haft svårt att skilja verklighet och spelvärld såvida de inte redan haft en ordentlig störning, vilket då bara är en tidsfråga tills de finner något som triggar det hela. Jag känner där emot till personer som faktiskt har satt en kula i någon som aldrig visat det minsta intresse för spel. Vad antyder det på? Absolut ingenting.

Håller med dej. Min poäng var mer om det nu ska göras en sån sak om att det påverkar så e såna spel som fortnite värst då det ger en mer rolig bild av dödande än typ cs


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Inaktiv
Skrivet av Majorkraft:

Själva byggandet är det som stör mig mest. Att smälla upp en Borg på 5sec är irriterande, orealistiskt och ger ett för stort övertag. Såg gärna ett läge med cooldowns på de olika byggdelarna o kanske balansera det hela med att göra dom tåligare och spelet skulle förbättras avsevärt i mina ögon

Det var byggandet som fick mig att ge upp efter ett par matcher. Tror lite att det är en åldersfråga.
En ungdom ser någon bra spelare bygga skitsnabbt och tänker "wow häftigt, det ska jag lära mig" medan en äldre person tänker "orka lära sig det där".

1
Skriv svar