Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Avstängd
Skrivet av Över45:

Det tror jag säkert att de kommer att göra. Om man tänker på vad de tjänat på att GTA5 bara fortsätter att sälja. Lite pengar kan de väl offra för att hålla igång RDR2. Men jag hoppas att de gör lite fler "solouppdrag" för onlinedelen. Plus att man kan pyssla själv där utan att det kommer folk som förstör ens upplevelser.

Jag tycker dom kan släppa en expansion så man får spela det som utspelar sig i Blackwater.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: Det håller jag med om, däremot kanske det skulle bli att Rockstar måste göra om hela världen för man kommer förvänta sig att besöka Saint Deniz osv då. Även norra mexiko.

Medlem
Skrivet av Zontos:

@breahl: Det håller jag med om, däremot kanske det skulle bli att Rockstar måste göra om hela världen för man kommer förvänta sig att besöka Saint Deniz osv då. Även norra mexiko.

De kanske inte behöver göra om så mycket om man tänker på att området med John från RDR ju redan har ett spel. Men öknen och Blackwater kan väl kännas lite tråkigt i längden. Men som en expansion till RDR2 som slutar med att de får fly upp i bergen till snön skulle ju vara kul. För det är väl "en plan från Dutch" som går åt skogen. Men det känns ju inte riktigt som de har några sådana planer.😢

Medlem
Skrivet av Över45:

För det är väl "en plan från Dutch" som går åt skogen.

Apropå det, vore det inte kul om man fick spela som Dutch! 😄

Till exempel en DLC där man spelar en lite yngre Dutch när han skulle samla sitt första gäng.

Först måste ett antal gängmedlemmr rekryteras. En del är lättare än andra. Dessutom funkar vissa inte ihop med varandra. Men Dutch (spelaren) har en superkraft som går ut på att han kan övertala vem som helst. 😁

För att kunna använda superkraften så måste spelaren samla på sig karismapoäng vilket man gör genom att spela, plus att poängen ökar med tiden om man har på sig "Dutchkompatibla" kläder.

Ibland kan det hända att hela gänget börjar tvivla på ledarskapet. Det kan Dutch fixa om han har samlat på sig maximalt med karismapoäng. För då kan han aktivera övertalningen "Have some goddamn FAITH!!!" Vilket funkar på alla. 😂

Ambassadör
Xbox

@Nemo: Hahaha


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Apropå det, vore det inte kul om man fick spela som Dutch! 😄

Till exempel en DLC där man spelar en lite yngre Dutch när han skulle samla sitt första gäng.

Först måste ett antal gängmedlemmr rekryteras. En del är lättare än andra. Dessutom funkar vissa inte ihop med varandra. Men Dutch (spelaren) har en superkraft som går ut på att han kan övertala vem som helst. 😁

För att kunna använda superkraften så måste spelaren samla på sig karismapoäng vilket man gör genom att spela, plus att poängen ökar med tiden om man har på sig "Dutchkompatibla" kläder.

Ibland kan det hända att hela gänget börjar tvivla på ledarskapet. Det kan Dutch fixa om han har samlat på sig maximalt med karismapoäng. För då kan han aktivera övertalningen "Have some goddamn FAITH!!!" Vilket funkar på alla. 😂

Här har vi nog svaret till att Abigail är så grinig. Hon vet att Dutch har den här kraften och övertalar hennes make till en massa dumt. Sen att den där Arthur alltid blir styrd också och resten av gänget. Hon är den enda som genomskådat Dutch och märker hur dumma i huvudet alla andra är. Sen när hon slipper Dutch märker hon att John fortfarande är dum i huvudet. Det är ju tur att du @Nemo har sådan koll.
Så nu väntar vi alltså på ett superhjältespel. Det är ju klart att det där med att sakta ner tiden när Arthur/John skjuter är en superkraft.

Medlem
Skrivet av Över45:

Här har vi nog svaret till att Abigail är så grinig. Hon vet att Dutch har den här kraften och övertalar hennes make till en massa dumt. Sen att den där Arthur alltid blir styrd också och resten av gänget. Hon är den enda som genomskådat Dutch och märker hur dumma i huvudet alla andra är. Sen när hon slipper Dutch märker hon att John fortfarande är dum i huvudet. Det är ju tur att du @Nemo har sådan koll.
Så nu väntar vi alltså på ett superhjältespel. Det är ju klart att det där med att sakta ner tiden när Arthur/John skjuter är en superkraft.

Haha, jag tänkte att jag kanske har bra fantasi ibland men jag tror du vinner (obs komplimang 😁).

Jo, det här med superhjältar, de flesta superhjältar har ju en svaghet. Stålmannens akilleshäl är kryptonit och Spider-Mans är... ja, haha hur mycket som helst, till exempel vanlig förkylning och det ena med det andra).

När det gäller Dutch och hans svaghet så skulle jag säga: pengar. Han kan liksom aldrig få nog.

Även när Dutch har varit i farten och gjort massa stötar med gänget, de är efterlysta i 10 stater och borde därför ligga lågt, så kan han inte säga nej om det finns chans till mera pengar.

Har han en PLAN? Spelar ingen roll, han bara kör. 😂

Avstängd

Haha älskar dutch. Hans repliker i spelet är faktiskt roligast om man lyssnar.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Alltså - jag har spelat om detta suveräna spel ett antal gånger men ALDRIG tidigare sett Tilly traska runt i lägret i bara UNDERKLÄDERNA !!!???
Satte nästan kaffet i halsen!
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/117444284_3...

Medlem
Skrivet av Bellafjella:

Alltså - jag har spelat om detta suveräna spel ett antal gånger men ALDRIG tidigare sett Tilly traska runt i lägret i bara UNDERKLÄDERNA !!!???
Satte nästan kaffet i halsen!
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/117444284_3...

......................Och frysfisen Arthur går runt i vinterkläder.

Medlem
Skrivet av Nizze Najs:

......................Och frysfisen Arthur går runt i vinterkläder.

Ja men SJÄLVKLART! Han hade precis kommit från en liten tripp norröver
Vill ju inte bli förkyld vettja

Medlem

Hittade "Thats the way is" på youtube när artisterna själva spelar den, kanske bästa soundtracket som gjorts? Texten är ju att den berör alla också.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Hittade "Thats the way is" på youtube när artisterna själva spelar den, kanske bästa soundtracket som gjorts? Texten är ju att den berör alla också.

https://www.youtube.com/watch?v=R2Rhe5BrYpI

"STÅPÄLS"
Undrar hur många som har suttit och gråtit till den låten världen över?
Min hustru ,som inte spelar, undrade vad det var för bra låt jag spelade.

Medlem

Har ni testat online senaste tiden?

Jag har försökt men spelet kraschar stup i kvarten eller så står det bara och laddar i evigheter. När jag väl kommer in så är risken stor att jag blir utslängd helt plötsligt. Om jag trots allt lyckas spela några minuter så råkar jag ut för buggar som inte funnits där tidigare (hästvagnar som kör omkring utan förare, NPC:er som försvinner, osv). Ja, det är bara tragiskt... 😆

Strulet började efter Naturalist-uppdateringen som släpptes för ett par veckor sedan. Plötsligt råkade väldigt många spelare ut för problemen ovan. Senaste uppdateringen verkar inte ha fixat någonting av problemen, men jag får väl hoppas att Rockstar rycker upp sig och gör något åt härvan.

För lite mera detaljer kring det hela kan man ta en titt här t ex:

Medlem

Fungerar rätt bra för mig (på PC) men har hört att PS4-spelare har det riktigt riktigt jävligt just nu, totaltrasigt. Har inte stött på krashar etc. men lite mindre buggar ibland. Framförallt har jag och sambon stött på en jävla massa buggar kring moonshiner-uppdragen, uppdrag som låser sig, uppdrag man klarar men sen ändå inte räknas som klarade etc... Det mest annat fungerar dock rätt bra.

Kör du PS4 Nemo?

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Kör du PS4 Nemo?

Ja, jag kör PS4. Online är tokbuggigt där. Jag har hört att liknande problem även finns på Xbox.

Bra om det funkar på PC i alla fall.

Jag hade tänkt testa naturalist-rollen och få uppdrag av conservationist Harriet Davenport, men henne kan jag inte hitta någonstans efter första mötet i Strawberry. Jag hittar hennes läger men ingen Harriet. Hon har gått upp i rök.

Medlem

Läste att de hade gjort en rollback till den förra patchen nu på PS4 och Xbox (tror jag?), kanske funkar bättre, förhoppningsvis.

Medlem

@Ftmch: ok, bra! Då ska jag se om jag kanske kan hitta Harriet någonstans.

Avstängd

Spelade tills jag kom till efter kapitel 6. Det är ju en så tråkig del av spelet.

Kör Ghost nu, det är bra!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Suck..


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Den enes bröd, den andres död.

Vill påstå att du i detta fallet var den andre. Jag gillar normalt när det är den andre men kanske jag ska tänka om för din skull.

Avstängd

Påbörjade en ny omspelning nyss. Jag avbröt ghost of tsushima en bit in. Tycker det man gör där är samma hrla tiden. När man t.ex ska rädda gisslan i byar, alla är lika. Alltid 3-4 gisslan osv. Får se om jag kör det klart.

Och hästen, den är så dålig så har gjort allt till fots. Är ju van rdr2


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Påbörjade en ny omspelning nyss. Jag avbröt ghost of tsushima en bit in. Tycker det man gör där är samma hrla tiden. När man t.ex ska rädda gisslan i byar, alla är lika. Alltid 3-4 gisslan osv. Får se om jag kör det klart.

Och hästen, den är så dålig så har gjort allt till fots. Är ju van rdr2

Hehe, vet vad du menar.

Jag spelade online igår kväll som trader. Jag hade läger norr om St Denis, någonstans i Bluewater Marsh. Jag letade mest runt och jagade trestjärniga rådjur, mm, som jag kunde fälla och ge till Cripps. Till slut hade vi en kärra full med varor som jag sen kunde transportera till Emerald Station.

Resan dit var lugn men när jag kom fram så var det bakhåll med massa banditer. De ville ha kärran men fick bita i gräset istället. Jag levererade varorna och fick 30 dollar för jobbet. Haha, knappt värt det. Jag lootade banditkropparna också men de hade bara några cent och ett par flaskor moonshine...

Det är småkul att spela online men tyvärr så säger han ingenting, min karaktär. Jag saknar Arthurs roliga kommentarer.

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Hehe, vet vad du menar.

Jag spelade online igår kväll som trader. Jag hade läger norr om St Denis, någonstans i Bluewater Marsh. Jag letade mest runt och jagade trestjärniga rådjur, mm, som jag kunde fälla och ge till Cripps. Till slut hade vi en kärra full med varor som jag sen kunde transportera till Emerald Station.

Resan dit var lugn men när jag kom fram så var det bakhåll med massa banditer. De ville ha kärran men fick bita i gräset istället. Jag levererade varorna och fick 30 dollar för jobbet. Haha, knappt värt det. Jag lootade banditkropparna också men de hade bara några cent och ett par flaskor moonshine...

Det är småkul att spela online men tyvärr så säger han ingenting, min karaktär. Jag saknar Arthurs roliga kommentarer.

Visst kan andra spelare sno din last med?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Visst kan andra spelare sno din last med?

Ja, om jag väljer destination längre bort så kan även andra spelare sno kärran. Då kanske jag tjänar $40 istället för $30, men jag tycker inte det är värt risken.

De andra spelarna anfaller alltid ofta i gäng på minst 3 pers medan jag är ensam, så jag har ingen chans. Dessutom kommer de oftast inte nära utan de står och skjuter med snipergevär på avstånd. Jag är ju rätt enkelt mål att headshotta när jag sitter där på min kärra om man säger så...

Så jag kör bara korta turer, då är det bara NPC-banditer som anfaller vilket inte är några problem.

Det är dock rätt mycket grind att få ihop en leverans och många byten att fälla, så man måste gilla att jaga. Ju fler trestjärniga djur desto snabbare går det att få ihop varorna förstås.

Medlem
Skrivet av breahl:

Påbörjade en ny omspelning nyss. Jag avbröt ghost of tsushima en bit in. Tycker det man gör där är samma hrla tiden. När man t.ex ska rädda gisslan i byar, alla är lika. Alltid 3-4 gisslan osv. Får se om jag kör det klart.

Och hästen, den är så dålig så har gjort allt till fots. Är ju van rdr2

Tror Arthur Morgan är din idol!

Har inte köpt Ghost än eftersom jag nyss börjat plugga. Men det verkar vara ett spännande spel generellt?

Medlem
Skrivet av Nemo:

Ja, om jag väljer destination längre bort så kan även andra spelare sno kärran. Då kanske jag tjänar $40 istället för $30, men jag tycker inte det är värt risken.

Helt klart värdare att köra de korta leveranserna. Angående att tjäna pengar så blir det ju bättre när man levlat upp rollen lite. Får 500 dollar per leverans på nära distanser nu med största vagnen. Finns ju nån perk man får som gör att trestjärniga djur ger mer "resurser" också. Går rätt snabbt att fylla på lagret då om man kan dra runt med hunting wagon och rolling block rifle ute i något öppet landskap.

Medlem

@Ftmch: Det låter strålande med större vagn, osv. Då blir tradern klart roligare. Jag ska se till att levla upp rollen nu.

Medlem
Skrivet av Nemo:

@Ftmch: Det låter strålande med större vagn, osv. Då blir tradern klart roligare. Jag ska se till att levla upp rollen nu.

Ja, det är en väldigt värd roll när man har levlat upp den lite. Tar ju en stund men.. Ett tips är att göra daily-objectives för trader-rollen också då dessa verkar ge en del extra xp och ofta är saker som att donera ett visst antal carcasses etc. som man ju ändå behöver göra.

Avstängd
Skrivet av Zontos:

Tror Arthur Morgan är din idol!

Har inte köpt Ghost än eftersom jag nyss börjat plugga. Men det verkar vara ett spännande spel generellt?

Jag klarade ut ghost nu på morgonen. Men gjorde bara själva storyn. Sket i alla sidogrejer för många är ändå likadana. Ger ghost 2 av 5. Det är en sämre version av assassins creed odyssey.

Orkade inte spela rdr 2 igen så ska nog köra new game + i final fantasy VII remake i stället.


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar