Call of Duty: Warzone har över 75 miljoner spelare

Robot
Call of Duty: Warzone har över 75 miljoner spelare

Imponerande för ett spel som släpptes i mars.

#call-of-duty-warzone, #warzone


Medlem

Det släpptes under själva pandemin = många som sitter hemma = många spelare?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Aldrig förstått att spelutvecklarna blir imponerade utav antalet spelare... när det är GRATIS.
Hade warzone inte varit gratis så hade dem inte nått 5 miljoner spelare, garanterat.

Likadant med fall guys igår.. ja, tror fan det. Det är ju gratis.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

70 miljoner fuskare.

Medlem
Skrivet av bent toe:

Aldrig förstått att spelutvecklarna blir imponerade utav antalet spelare... när det är GRATIS.
Hade warzone inte varit gratis så hade dem inte nått 5 miljoner spelare, garanterat.

Likadant med fall guys igår.. ja, tror fan det. Det är ju gratis.

Fall guys är inte gratis. Kostar 19.99 euro på Steam. Men annars stämmer det nog rätt bra att Warzone knappast hade haft dessa siffror om det inte vore gratis.

Medlem
Skrivet av bent toe:

Aldrig förstått att spelutvecklarna blir imponerade utav antalet spelare... när det är GRATIS.
Hade warzone inte varit gratis så hade dem inte nått 5 miljoner spelare, garanterat.

Likadant med fall guys igår.. ja, tror fan det. Det är ju gratis.

Finns ju massor av gratisspel som aldrig ens är i närheten av 75 miljoner.
Det är ju exakt detta affärsmodellen går ut på, att nå så många spelare som möjligt, det är ju hela tanken med att släppa spelet gratis.

Business well done.


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Medlem
Skrivet av Rockefellerz:

70 miljoner fuskare.

haha


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av magma:

Det släpptes under själva pandemin = många som sitter hemma = många spelare?

Troligen så ligger det lite i det, tänker mig att det också är ett stort varumärke, populär genre och att spelet är gratis. Inte konstigt alls att det drar till sig massa spelare. Har själv varit lite sugen på testa, men orkar inte dra ner det. Har ju massa spel redan haha.

Medlem
Skrivet av bent toe:

Aldrig förstått att spelutvecklarna blir imponerade utav antalet spelare... när det är GRATIS.
Hade warzone inte varit gratis så hade dem inte nått 5 miljoner spelare, garanterat.

[...]

Du förstår inte att spelutvecklare blir imponerade av 75 miljoner spelare? Gratis eller inte, 75 miljoner spelare är ju helt jävla sjukt imponerande hur man än vrider och vänder på det.

Även 5 miljoner spelare hade varit mäkta imponerande om spelet hade kostat pengar.

Snacka lite med utvecklare som släpper gratisspel som sliter med att få 100 spelare, så kanske du får lite perspektiv.

Medlem

Fullständigt meningslös siffra dock... det enda viktiga är aktiva spelare. Att någon provade på spelet en gång när det lanserades hjälper inte idag.

Jag är exempelvis inräknad i den där statistiken, men jag hade inte rört spelet idag om de så betalde mig för att göra det. Fuskare överallt och löjligt kraftig aim-assist som gjorde det lättare att spela med handkontroll än mus/tangentbord. Nej, tack.

Skrivet av Fletchett:

Fullständigt meningslös siffra dock... det enda viktiga är aktiva spelare. Att någon provade på spelet en gång när det lanserades hjälper inte idag.

Jag är exempelvis inräknad i den där statistiken, men jag hade inte rört spelet idag om de så betalde mig för att göra det. Fuskare överallt och löjligt kraftig aim-assist som gjorde det lättare att spela med handkontroll än mus/tangentbord. Nej, tack.

Ja, det vore ju intressant med en siffra som visade antal som spelat i minst två månader med minst 3 timmar i veckan eller nått.

Medlem
Förköp av spel som senare blir gratis...

Jag förköpte ändå både CoD:MW+Warzone och Quake Champions, Plus alla DLC och Season Pass.
(Och GTA med mssor av andra spel)
"Season Five introdhoduces four ew Multiplayer maps and new ways to play,
free for owners of the full version of Modern Warfare."

Så bra då att jag köpte fullversionen!

Season Five:
PC: 54.2 GB (Modern Warfare owners)
P: 47.4 GB (Warzone only owners)


signatur

autograph

Medlem

Föredragit Battlefield spelen från början ändä tills nu, kört en del PUBG innan också men Warzone har tagit över min spelprioritering, är riktigt roligt Kör Plunder money för att få in känslan osv. Eller när man är för trött tex.

Medlem

Menar dom att dom haft 75 miljoner unika spelare?

Undrar hur många som spelar kontinuerligt och hur många som har flera konton.

Medlem

Oops. Jag råkade köpa "Call of Duty®: Modern Warfare® & Warzone - Season Five Battle Pass" för 209 kronor.
Trodde att jag köpte "Season Five", med nya kartor och kosmetiska prylar, som jag ju redan köpt tidigare med fullversionen.
Ja, ja. Inte lätt att ha koll på allt.
Det har kostat mer än vad jag tänkte från början. Men jag är mycket nöjd med spelet! Apsnyggt och skitroligt, fast jag oftast är sämst!

Edit: Jag köpte Call of Duty Points (CP) för nytt "in-game content", såg jag nu. 2,000 (+400 Bonus) CP - €19.99).
Edit 2: Jaha, det var ju "Battle Pass" till Season Five som jag köpte, ser jag nu. Blandade ihop "Season Pass" med "Battle Pass".

Fortfarande förvirrad! Det finns så mycket dlc.


signatur

autograph

1
Skriv svar