Snabbkollen - Spelar du något Battle Royale-spel?

Robot
Snabbkollen - Spelar du något Battle Royale-spel?

Spelsättet dominerar topplistorna men är det något för dig?

#battle-royale, #snabbkollen


Medlem

Behöver valet: aldrig i livet.

Ett mer seriöst svar: jag spelar spel för uppleva nya världar, karaktärer och storys, inte så mycket för multi-player som tyvärr verkar tagit över stora delar av marknaden och fått många SP utvecklare att gå över to the dark side, därav av min bitterhet.

Medlem

Aldrig provat

Medlem
Medlem

Inte längre. Jag la ett par hundra timmar i PUBG innan skarp release. Fick nog och har aldrig rört ett BR sedan dess.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Nog för att "mer sällan" också passar in, men "Nej, aldrig" hade varit mer passande


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Nä, ogillar multiplayer online öht. Möjligtvis någon minigolfrunda med polarna på steam/discord men aldrig mer än så.

KoP
Medlem
Medlem

Jag förstår charmen, det är som en extremsport och man får en adrenalinkick. Sen är väl den större delen av målgruppen småbarn som utvecklarna utnyttjar för pengar.

Jag håller med er andra, jag spelar spel för att uppleva nya världar och berättelser, när det kommer till multiplayer så är det som mest co-op pussel med vännerna som gäller.

Men jag har testat både fortnite och Apex legends, jag saknar känslan Att uträtta något Och att göra sin karaktär starkare. Men i de här spelen gör man samma sak om igen och det finns ingen progress. Så får jag välja tar jag då hellre vanliga Call of duty eller Battlefield

Medlem

Vart är alternativet: "Nej för i helvete/Aldrig" ?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

PUBG varje dag.
Förstår att alla inte pallar med riktig action dock.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Testpilot

Att det saknas alternativet "aldrig mer" säger kanske något

Medlem

Båda ja och nej. Det går i perioder, är just nu inne i en period med mycket lite BR. Fast det är mer på grund av att jag har så mycket annat att göra så att det inte hinns med.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Har i stort sett börjat varenda dag sedan jag köpte en Nintendo Switch i deccember med att spela ett parti Tetris 99 eller två.

Medlem

Gillar inte konceptet, försökt spela o gilla det i pubg,fortnite,cod etc

Men BR , är helt enkelt inte för mig, men kul så klart för dom som uppskattar det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Ac3 Toni:

PUBG varje dag.
Förstår att alla inte pallar med riktig action dock.

"Riktig action", som i att sitta stilla i en buske i en halvtimme tills en annan spelare som gjort detsamma skjuter en från andra sidan kartan?

Nej, då är jag inte mycket för "riktig action"


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Spelar en hel del Fortnite.
En fördel med BR är ju att man inte behöver lägga så mycket tid på det. In och spela en runda eller två och man har fått sig en quick-fix.

Medlem

Var är svaret NEJ?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Nej, har inte fastnat för BR-hypen. Att springa runt i 20-30 minuter och glo ner i backen efter utrustning för att sedan dö inom loppet av några sekunder är inte roligt enligt mig!

Medlem
Skrivet av korvmos:

Var är svaret NEJ?

Ja, lite konstigt. Nu får man avstå att svara istället, vilket min selektiva ocd avskyr. 😉


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Nej, BR är fullständigt ointressant för min del.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av korvmos:

Var är svaret NEJ?

Skrivet av Priapsi:

Ja, lite konstigt. Nu får man avstå att svara istället, vilket min selektiva ocd avskyr. 😉

Jag antog lite att folk ändå testat, kanske körde ibland. Men uppenbarligen inte. Lite sent att lägga till det nu.


signatur
Medlem
Skrivet av Jozo:

Nej, har inte fastnat för BR-hypen. Att springa runt i 20-30 minuter och glo ner i backen efter utrustning för att sedan dö inom loppet av några sekunder är inte roligt enligt mig!

Ja, om man spelar på det viset förstår jag att man inte har kul

Tycker själv upplevelsen är: loota i ca 10-20 minuter, beroende på cirkeln och hur tur man har med loot, med kanske lite action-inslag om man har tur/otur, sen fighta sig in till en av slutcirklarna. Spännande och kul som fan, men man måste nog vara någorlunda bra på spelet om det ska vara kul. BR, speciellt PUBG och Warzone, ska ju vara en oförlåtande brutal upplevelse, och det blir just självklart lite för mycket för somliga.

Medlem

Alldrig för min del. Det är säkert underbart bra skade spel och dom är säkert roliga för dom som gillar det men nä inte min typ av spel. Jag är ingen tävlings person så alla dom typer av spel är tråkiga för min del har inget att göra med spelen i sig själv.

Medlem

Det brukade vara men har tappat lusten för det.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag antog lite att folk ändå testat, kanske körde ibland. Men uppenbarligen inte. Lite sent att lägga till det nu.

Det var väl ändå ett riktigt dåligt antagande, om man får säga...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av B-itta:

Det var väl ändå ett riktigt dåligt antagande, om man får säga...

Jag avgår!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag avgår!

Äsch så pass långt behöver vi inte gå... Men lite smisk på rumpan?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av B-itta:

Äsch så pass långt behöver vi inte gå... Men lite smisk på rumpan?

Då avgår jag nog hellre


signatur
Medlem

Spelade väldigt mycket för några år sedan, känner dock att BR är ganska 2018 för min del. Jag har blivit gubbe, så nu är det bara storydrivna spel med djup handling och sånt där som lockar.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

12
Skriv svar