Microsofts spelstreamingtjänst får septemberlansering i Sverige

Medlem

Nice! Jag gillar verkligen tanken på Streaming.
Jag provade Stadia gratis i en månad och var imponerande av tekniken. Jag sitter på en potatis-PC och har svårt motivera för mig själv att betala 15,000 för en ny speldator de närmaste 5 åren.
Men att spela gratis-Stadia eller betala en hundring i månaden för Pro känns mer görbart.

Enda nackdelen med Stadia var det värdelösa utbudet av spel. Och det var något av en dealbreaker. De var kanske lite väl dyra spel med, men de har ju också reor.
Sen hade jag ingen handkontroll, ingen 4k skärm och inget bra sätt få upp det på TVn. Så mycket föll ju platt för mig. Men det var ju mer mina egna bekymmer det,inte tjänstens fel.

Inaktiv
Skrivet av Ribcage:

Några fel där. Xcloud kommer att drivas av Series X-hårdvara. Stadia har knappast fläckfritt track record vad gäller native 4K60. Så ja de kommer uppgradera och vi vet inte exakt vad det kommer att resultera i än.

Det är dock inte bekräftat men hoppas på det för kommer som sagt att själv använda båda. Risken är bara att det som sagt konkurrerar ut sin egen hårdvara så de har ju inget direkt incitament att göra det just nu.

Det är utvecklarna till spelen som avgör upplösning och fps precis som till andra plattformar och är samma med Stadia. Plattformen i sig stödjer att streama spelen i 4K 60fps (finns spel som har det redan idag) så handlar mer om att det aktiveras i respektive spel som sagt.

Skrivet av anon_646:

Det är dock inte bekräftat men hoppas på det för kommer som sagt att själv använda båda. Risken är bara att det som sagt konkurrerar ut sin egen hårdvara så de har ju inget direkt incitament att göra det just nu.

Det är utvecklarna till spelen som avgör upplösning och fps precis som till andra plattformar och är samma med Stadia. Plattformen i sig stödjer att streama spelen i 4K 60fps (finns spel som har det redan idag) så handlar mer om att det aktiveras i respektive spel som sagt.

Fast just försäljningen av själva konsolen är väl oftast en förlust för dessa företag, det är ju försäljningen av spel och tillbehör som genererar pengar. Tror nog ändå Microsoft vill knyta till sig så mycket folk som möjligt till deras tjänster, vilket sen ökar på försäljning av handkontroller mm.

Medlem
Skrivet av anon_646:

Det är dock inte bekräftat men hoppas på det för kommer som sagt att själv använda båda. Risken är bara att det som sagt konkurrerar ut sin egen hårdvara så de har ju inget direkt incitament att göra det just nu.

Det är utvecklarna till spelen som avgör upplösning och fps precis som till andra plattformar och är samma med Stadia. Plattformen i sig stödjer att streama spelen i 4K 60fps (finns spel som har det redan idag) så handlar mer om att det aktiveras i respektive spel som sagt.

Skulle säga att de har starkt incitament till det. När de nu uppgraderar 2021 blir det ännu mer värt att förlänga game pass.

Jo, så är det väl. Utvecklarna kan skala ner grafiken för att nå det där. Var väl Stadia som marknadsfört vissa spel som 4K.

Ambassadör
Xbox

@m4gnify: @Veofasa:

Gött att det fungerade fint!


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av Ribcage:

Jo, så är det väl. Utvecklarna kan skala ner grafiken för att nå det där. Var väl Stadia som marknadsfört vissa spel som 4K.

Japp var Doom Eternal där Stadia gick ut med det innan spelet var klart. Så troligtvis skedde något i utvecklingen som gjorde att de fick ändra på det.

12
Skriv svar