Som du har längtat - ny trailer från Diablo Immortal!

Ser inte sämre ut än Diablo 3 iaf.

Medlem

Tänk vilket himla liv det blir om det bara släpps på den asiatiska marknaden. Får nog poppa lite popcorn!

Medlem

Två alternativ:

1 - Det blir deras största money maker och man inser att.. "Varför fan skulle vi göra något annat än mobilspel?"

2 - Det blir deras största money maker och man inser att.. "Fan, vi kanske ska pumpa in 300 miljarder dollar på att skapa en ny IP som kommer att ta världen med storm i 20 år, precis som World of Warcraft, på PC och Konsol.

Gissar på första, jag har jobbat med kids och ungdomar under många år och önskar jag kunde down playa hur populära mobilspel är, det är inte ens roligt längre, dom sitter framför en konsol med massor av bra spel, men dom kräver koncentration, vilja och tålamod, ett mobilspel skippar allt detta (auto-play, brain dead till max osv) och det tilltalar inte kidsen. Dom tar hellre fram telefonen framför TVn. Jag kan säga att om ni går till en skolgård idag när det är rast, barn mellan 6-12, inte en enda sitter utan mobilen i hand och spelar mobilspel.

Medlem

Detta spel kommer vinna game of the year game award 5 år i rad jag bara vet det Cyperpunk kan slänga sig i vägen när detta spel kommer.

Medlem
Skrivet av RykoStars:

Som de sen förhoppningsvis använder till att producera gedigna och bra spel?

Skrivet av lerb:

Det kommer ju påverka på det sättet att mobil > pc inför deras nästa storspel.
Edit: Jag är bara lite anti mobilspel.

Medlem

Såg typ bättre ut än när dom visade det första gången. Men jag spelar inte på mobilen.

Medlem

Funkar det på en ipad tillsammans med en gamepad så se det ut att bli ett helt ok spel att ha tillgång till ute på resa/semester.

Medlem

Det ser ju trevligt ut iallafall, men risken är stor att det kommer att vara allt för mycket fokus på mtx och förmodligen ett betydligt sunkigare och avskalat lootsystem än det i Diablo 3.

Medlem

Ser ut att vara en övervägande copy/paste på D3.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Meanwhile har PoE mobile faktisk gameplay sedan exilecon https://www.youtube.com/watch?v=-8aW82Y3Di8

Medlem

Kan inte kinesiska dock så ser d inte mycket ut dessutom så finns d read en hns serie som heter Dougeon Hunter som är typ som Diablo i mobilspelvärlden

Medlem

man ser ju verkligen att det är kineser bakom det, det ser mer ut som ett manga spel än diablo.
(ja jag vet manga kommer orginelt ifrån japan)

Medlem
Skrivet av Prixm:

Gissar på första, jag har jobbat med kids och ungdomar under många år och önskar jag kunde down playa hur populära mobilspel är, det är inte ens roligt längre, dom sitter framför en konsol med massor av bra spel, men dom kräver koncentration, vilja och tålamod, ett mobilspel skippar allt detta (auto-play, brain dead till max osv) och det tilltalar inte kidsen. Dom tar hellre fram telefonen framför TVn. Jag kan säga att om ni går till en skolgård idag när det är rast, barn mellan 6-12, inte en enda sitter utan mobilen i hand och spelar mobilspel.

Du klagar på exakt samma sak som förra generationen klaga på oss.....
Fan sitter bara framför skärmen och spelar sin nintendo/dator, kan de inte leka ute som vi gjorde på vår tid

Tiderna förändras och ny generation hittar det roliga i nya grejer. Betyder inte att deras syn på roligt är fel

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Du behöver nog inte oroa dig, Mobilspel är redan den mest lukrativa plattformen för spel. Men de drabbar varken mig som konsol spelare eller dig som PC-spelare

Affärsmodellen mikrotransaktioner och pay2win kom väl från mobila spel..inte speciellt trevligt

Medlem

Jag hade get det en chans iaf ifall det var något nytt, men det jag såg var d3 portat till mobil, och jag har spelat tillräckligt med d3 för att vara trött på det. Fanns tyvärr ingenting jag såg där som lockade, och så har jag inte ens räknat in allting som sannolikt kommer påverka spelet negativt, som klumpiga mobilkontroller och mt.

12
Skriv svar