Medlem
Diabotical

Någon annan som spelar denna underbara svenskutvecklare arena shooter?

Just nu pågår det ett stress test över helgen som slutar 19:00 imorgon, och en planerad öppen beta i början av augusti om allt går vägen under stresstesten. Vore kul att höra lite tankar och åsikter kring spelet.

https://www.diabotical.com/


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag har spelat alla betor hittills. Men, jag är inte helt såld än. Jag har inte skoj, jag blir mest förbannad faktiskt. Men spelet i sig gör mycket rätt. Det är helt klart "skillbaserat" och har en bra balans mellan rörelse och rå aim.

Vad tycker du själv?

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag har spelat alla betor hittills. Men, jag är inte helt såld än. Jag har inte skoj, jag blir mest förbannad faktiskt. Men spelet i sig gör mycket rätt. Det är helt klart "skillbaserat" och har en bra balans mellan rörelse och rå aim.

Vad tycker du själv?

Jag har helt klart roligt när jag spelar, men tycker mig ändå anse att det är något som saknas. Kan dock inte sätta fingret på vad det är vilket är frustrerande i sig. Det kan vara så att jag jämför det med Quake-spelen för mycket.

En sak som jag faktiskt vet att jag ogillar med Diabotical är banorna. Hittills är det ingen bana som känts riktigt rolig eller spännande, utan alla banorna känns ganska "meh".


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

Jag är av liknande åsikt.
Det är ju bra och så men jag har inte jättekul. Kanske man har blivit gammal, eller så har man bara tröttnat lite på Quake 3 gameplay. Konstiga modes också.
Att träffa air rockets eller sätta galna rails är inget som får mig att bli upphetsad längre.
Men kommer helt klart spela då och då.
Jag hoppas iaf att det går bra när de släpper spelet och att det hittar en ny publik bland de yngre också.

Egentligen är ju Quake 3 och Unreal Tournament fortfarande på många sätt bättre än dessa nya arenashooters. Då var det AAA-företag som satsade allt på att göra världens bästa multiplayer-FPS.
UT hade fantastisk atmosfär och musik och Quake 3 hade världens mest avancerade grafikmotor. Och båda gick att modda till att bli vad man ville.

Medlem

Kört en del nu. Och stör ihjäl mig på att det inte finns auto switch weapon on pickup. Sen tycker jag det är lite klent med " impact dmg" på en del vapen.

annars väldigt kul


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

1
Skriv svar