Hjälp en vilsen PS-återvändare med roadmap till bästa spelen!

Medlem

Om du kör gammal spel så kommer du bara att vara efter resten av fitt liv. Förök att börja på ny kula med sommaren och höstens nya spel. Fast igentligen köp en ps5a och börja där. För det kommer att bli helt underbart att köpa en konsol dag ett tycker jag.

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Därefter är jag sugen på någon av de exlusiva serierna. Men jag vill samtidigt hitta ett bra familjespel. Så Little Big Planet, Ratchet & Clank och Uncharted ligger bra till.

https://www.youtube.com/watch?v=vQPlO0yMivI&t=12s Spyro

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Nightwar är väl gjort av amerikanska utvecklare?

Så är det säkert, uttryckte mig kanske klumpigt (hatar att skriva på mobilen!!). Mer att det har western influences, inte utvecklat av européer!

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Om du kör gammal spel så kommer du bara att vara efter resten av fitt liv. Förök att börja på ny kula med sommaren och höstens nya spel. Fast igentligen köp en ps5a och börja där. För det kommer att bli helt underbart att köpa en konsol dag ett tycker jag.

Ja, det ligger säkert ett korn av sanning i det. PS5:an är dock redan förhandsbokad från både Webhallen och Inet, så tiden fram till dess hade jag tänkt använda för att beta av så många ikoniska exklusiva spel(serier) som möjligt. Känner inte att det är "good value" i 700 kr för ett nytt spel dock, så då plockar jag hellre en AA-titel eller indie i väntan på GoTY Editions.

2020 är ett riktigt ruttet år på många sätt och vis, själv är jag mer eller mindre helt isolerad från omvärlden. Då kan jag lika gärna hoppa in i andra världar i väntan på ljuset i slutet av tunneln

Medlem

Två riktigt mysiga spel är ju Child of light och Firewatch 😊 går rätt snabbt att spela igenom också.

Medlem

Dreams så kan du göra ditt eget god of war, uncharted, THE last of us och tydligen halo. 😉

Medlem

Horizon Zero Dawn
Spider Man
F1 2020

Medlem

Jag ser att du som svar fått en lång standardlista på de mest marknadsförda spelen eftersom alla tycker olika. Om jag var dig skulle jag gå till spelsiters ”årets bästa” topplistor de senaste 3-4 åren. Där kommer du få en god överblick av vilka du tror passar dig, gör en shortlist och sen läser du lite mer om var och en av dessa och sen köper du tre titlar. Det är sant att du för alltid kommer vara efter om du börjar med gamla titlar men det är enbart ett problem om du har ett stort behov av vara ”Först” och i ropet. Om du inte har det (och det verkar inte så) så är nästan allt fördel eftersläntrare. Du får billiga spel som du vet är kvalitativa. Reor återkommer ständigt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Nier Automata är sanslöst bra. Ta en titt på det. Gameplay är ruskigt kul och lagom svårt. Kanske inte ser awsome ut men ät fett bra.

Medlem

@TheConsul: apex legends är väl bara multiplayer fps?

It's not a lake, it's an ocean

Tearaway Unfolded är en upplevelse som få andra. Det använder handkontrollen på roliga sätt också.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

@kennyg123: Det stämmer fint det, men spelet är gratis och kräver inte ps plus för att spela online.

Medlem
Dagens glädjeämne

Som flera av er som följt förbokningstråden för PS5 redan känner till har jag och många andra haft konstant stolpe ut och blir inte med PS5 förrän nästa år.

MEN!

Jag lyckades fixa skivläsaren på den PS4 Pro som jag budade hem i somras via Tradera! Fick den för vad som då var 1k under "normalpris" på auktionerna just för att den inte kunde läsa skivor.

På Black Friday slog jag till på Ghost of Tsushima, Uncharted Triology, Death Stranding, God of War, Horizon: Zero Dawn, The Last of Us Part II och Spider-Man. Men jag trodde inte jag skulle kunna spela dessa i jul eftersom jag räknade med att behöva byta ut lasern.

Dock visade det sig att man i vissa fall kan fixa laserproblemen med skivläsare genom att gå in i "safe mode" och uppdatera konsolen till senaste versionen. Döm av min förvåning när konsolen efter uppdatering accepterar alla skivorna

Plötsligt känns den försenade PS5:an inte alls lika viktig. Extra bonus att det löste sig precis innan helgen!

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Om du kör gammal spel så kommer du bara att vara efter resten av fitt liv. Förök att börja på ny kula med sommaren och höstens nya spel. Fast igentligen köp en ps5a och börja där. För det kommer att bli helt underbart att köpa en konsol dag ett tycker jag.

Håller med.

12
Skriv svar