Provspela både Rocket Arena och Disintegration gratis under helgen

Robot
Provspela både Rocket Arena och Disintegration gratis under helgen

Stick över till Steam och börja röja.

#Disintegration, #Rocket-arena


Inaktiv

Rocket Arena är nu inlagt i EA Access, åtminstone till Ps4.

Nu finns väl det mesta EA gjort senaste åren där, förutom Star Wars Jedi - Fallen Order.

Så för 249 kr per år får man tillgång till en sjujädrans massa spel.

Medlem

Ja, Rocket Arena peakade på ca. 111 spelare i snitt de senaste dagarna. Så det lär bli ett F2P snabbare än tomten kommer i år.

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Ja, Rocket Arena peakade på ca. 111 spelare i snitt de senaste dagarna. Så det lär bli ett F2P snabbare än tomten kommer i år.

Fullt förståeligt. Ser ju verkligen otroligt sämst ut.

Medlem

Båda spelen är helt värdelösa

Medlem

Ehhh??? Rocket Arena????


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ehhh??? Rocket Arena????

Du är inte ensam om att reagera på detta, när jag kollade en Quick Look för ett litet tag sedan så var det första jag tänkte på Quake och den väldigt kända modden till det. Efter att ha sett den videon ser jag inte mycket som har med den att göra, den enda gemensamma nämnaren är raketer och att man verkar kunna "rocket jumpa".

OT:
Som redan sagts, det lär bli ett F2P spel för det var inte mycket som tilltalade mig iaf i den där videon jag såg. Jag har även en längre tid haft en känsla av att MP i fratmiden kommer bli just F2P, enda sedan Lord of the Rings var ett av de första spelen att bli gratis på det här sättet så har det visat sig vara det mest lönsamma sättet att få folk att inte bara spela spelet, de är mer villiga att betala för det under en längre period. Något som även skett den senaste tiden är hur spel man betalar för har kört med saker som direkt kommer från F2P och när jag ser det i ett spel som man behöver köpa så tappar jag i stort sett allt intresse för det.

Så att fler och fler gör som Fortnite kommer inte direkt som någon överraskning för mig, jag saknar dock den tid då man först såg till att göra ett spel för Single Player och sedan som en "bonus" lade man till MP delen. Ser ofta kommentarer om att det funkade ju för Quake och Unreal Tournament att kosta lika mycket som ett SP spel gjorde. Man glömmer då en väldigt viktig sak, de spelen hade full bot support och en SP del som gjorde att det var värt att köpa även om man inte var intresserad av MP delen.

Medlem

Inte ens hört talas om dem. Men de kanske är bra?

Skribent
Skrivet av GreveGroggula:

Inte ens hört talas om dem. Men de kanske är bra?

Disintegration kan absolut anses vara bra. Det är som sagt ganska långsamt i multiplayer, så det handlar mer om att positionera sig rätt och samarbeta med sina lagkamrater än att ha blixtsnabba reflexer.

Singleplayer-kampanjen var på sin höjd okej, men inget som på egen hand rättfärdigar ett köp.

Medlem

Provspelade Rocket Arena med två vänner. Det var faktiskt rätt roligt, men det borde varit F2P från start. De ansvariga borde omplaceras snarast.

Inaktiv

Rocket Arena, var namnet på en mod till original ut, som jag kommer ihåg, och det var kul, det här ser sämre ut.

1
Skriv svar