Star Citizen-utvecklaren bryter Squadron 42-tystnaden, med vaga besked

Medlem
Skrivet av JackHeart:

Jösses så mycket Star Citizen berör.. På båda sidor om staketet.

Jag är själv backare från Kickstarter tiden och var länge enormt hypad. Jag sitter dock nu lugnt i båten. Skulle inte säga att jag väntar. Jag tror tyvärr att spelet aldrig kommer att bli så bra som dom flesta hoppas på. Jag hoppas samtidigt att jag har fel.
Jag känner mig inte lurad, men jag känner mig samtidigt inte nöjd heller. Det råder inget som helst tvivel att Chris Roberts är urusel på att hålla i pengar, utan det har spenderat enorma mängder på bokstavligen ingenting. Sedan är jag övertygad om att det inte handlar om scam. Chris Roberts ville göra något extremt, men kunde inte förvalta pengarna. Ambitionen finns där, och viljan.. Så för mig är bara frågan om spelet kommer bli tillräckligt spelbart när pengarna tar slut. För det kommer det att göra.

Frågan är bara hur spelet är då, och många kommer skrika högt om att det är lurendrejeri, för X antal features är inte med eller inte kompletta. Många kommer försvara och säga att det är det bästa spelet någonsin. Frågan i slutändan för mig kommer vara om det var värt mina pengar. Jag skulle bli förvånad om jag svarar ja, men jag hoppas att jag gör det.

p.s. Det var över ett år sedan jag provade spelet senast. Jag tröttnade på alla halvfärdiga tech-demon och bestämde mig att vänta till release, så i ärligheten namn har jag inte sett vad som hänt det senaste året, men innan dess var jag inte imponerad alls.

Exakt så! Jag är i samma båt som dig, i allt från backade tidigt till att sett hur Mr CR skjuter sig i foten hela tiden men han gör det nog inte med flit utan han är väl bara skapt sån.
Jag testade 3.9 versionen och det var allt annat än trevligt så du behöver inte testa det igen än på ett tag

Medlem

Star Citizen > Half-Life 3


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

I min värld så är vapourware när man i princip är 100% säker på att det aldrig kommer bli något spel i slutändan iallafall inget som har den minsta likhet med vad som annonserats.. Typ att utvecklaren säger att det ska bli en FPS med 500 FPS raytracing mos med lök och grädde på moset osv osv som är totalt orealistiskt och sedan blir slutprodukten något i stil med potty pigeon till C64.

Tittar man på SQ42 och SC så skulle JAG inte klassa dem som vapourware även om jag kan gå med på att klassa SQ42 som borderline vapourware av följande orsaker:

SQ42 - Answer the call 2014
Nog för att Chris Roberts starka sida inte är att realistiskt uppskatta tidsåtgången att producera innehåll till spelen så med tanke på vad vi under resans gång sett (när funktioner i projektet lags till mm) måste detta datum varit en ren och skär lögn. De kan ju knappast haft mer än 3 rader kod för SC klara vid det tillfället. Vi kan alla vara säkra på att åren 2014-2020 inte lagts ner på enbart polishing.

Om man följt utvecklingen dock så vet man att spelet saftigt omdefinierats från vad som var tänkt från början. Från början var det ju tänkt att bli mer som ett litet freelancer spel med lite extra lök på moset men när pengarna vällde in bestämde man sig att göra the mother of all games.

SC och SQ42 är tätt ihopkopplade och delar en stor kodbas. I takt med att scopet för SC växte finns goda skäl att misstänka att SQ42 skulle bli försenat. Det som talar för att SQ42 är vapourware är att ingen fått spela det än och förutom lite trailers och någon chunky liten spelvideo finns inga bevis för att spelet ens existerar.
Det som talar emot att det är vapourware är ju utvecklingen av SC där man faktiskt ser framstegen i alla nya funktioner som patchas in i spelet. Då de delar kodbas får man väl rimligen anta att SQ42 utvecklas i samma takt. Dessutom är det ju mycket lättare att göra ett singleplayer spel än ett mmo av den skalan sc är. Så jag skulle bli mycket förvånad om de inte får till SQ42.

SC: Att målet är ställt mot stjärnorna råder knappast något tvivel om. Får de in alla funktioner mm som CR talat om så kommer det här spelet ha allt och lite till. Kommer de lyckas med detta? Knappast troligt men även om de inte når stjärnorna så kommer de iallafall en bit förbi månen vilket de redan gjort och det är iallafall en väldigt bra bit längre än de flesta andra spel som fortfarande försöker ta sig ur dypölen på jordens yta.

Många klagar på att det inte händer något och att de flyttar fram datum på roadmappen osv osv. Visst det är säkert många som köpt ett 1000$ skepp för flera år sen som inte är implementerat än och de är sura för att de inte kan leka med sina skepp. Tittar man på vad som faktiskt finns så är det ett spelbart spel som är helt sjukt amazing rent tekniskt. Att kunna gå runt på en planet som inte är en handcraftad bana (med ett överlagt blockfilter där karaktären inte får gå) och se hur fötterna anpassar sig till marken (tex när man går upp mot en sten och ena foten är kvar på marken och den andra står på stenen). För att sedan sätta sig i en bil och köra runt på planetens yta och därefter in i lastutrymmet på sitt rymdskepp, ta skeppet och flyga iväg och i mid flight lämna pilotstolen och gå in i lastutrymmet och se sin bil stå där inne. Landa skeppet på en annan planet och köra ut sin bil... Det är helt sjukt awesome.

Så grunden finns där och är väldigt imponerande. Alla basfunktioner är inte implementerade än och visst kan man tycka olika om det men man måste även ha en realistisk syn på det hela och mycket är sådant som inte gjorts ännu och därför svårt att uppskatta hur lång tid det tar.

Säga vad man vill om CR, att han suger på att ge tidsuppskattningar står rätt klart vid det här laget MEN styrkan och tryggheten med CR är att han är en drömmare och detta är hans barn. Han ser till att de tar fram de saker han så barnsligt vill ha med i spelet. Tar det 2 år istället för 3 veckor som det var uppskattat till så får det ta 2 år då men funktionen SKA vara med för han tycker det är så coolt.
Hade det varit ett EA spel så efter 5v hade bossen sagt vi droppar den funktionen eller i bästa fall vi fejkar något som liknar det vi vill ha..

Som jag ser det så stöttar man inte bara SC och SQ42 utan den största "nyttan" är all ny spelteknik som kommer komma ut av det här projektet. Nya ideer som andra spelstudios kan ta upp och förfina eller våga implementera när de ser att det KAN göras. Jag tror på att detta projektet kommer bidra till att vi kommer få se fler coola funktioner i andra spel framöver. Så för mig är SC och Sq42 mer än att bara få flyga runt i "The Verse".

Så kommer det bli klart?
Jag tror som sagt inte SQ42 är vapourware, jag tror det är ett nödvändigt steg i CR process att uppfylla sin allra hetaste barnsliga pojkdröm om ett "living and breahing universe" - SC och jag är övertygad om att han är villig att få till det eller die trying. Det är bara att titta på hans ögon när han presenterar nya funktioner.. Ögonen tindrar mer än en unge på julafton.

Han vet att SQ42 MÅSTE vara bra och leva upp väl till hypen för att få in mer resurser och nya backers till SC.

Så kommer spelen att färdigställas?

SQ42 - Definitivt. Beroende på ekonomi mm kommer det säkert poleras väl så release 2022 är inte otänkbart.

SC - Förhoppningsvis. Kommer säkert i någon form (kanske som 20-40 manna server istället för massive scale) vem vet men så länge de får pengar tror jag de kommer jobba för att få till det så som CR vill ha det.. Sen om release blir 2025 eller 2030... Its done when its done.
Jag tror dock att det kommer vara spelbart på en bra nivå runt 2022 sen om de "släpper det" då (ofärdigt) och patchar in resten allt eftersom typ DLC (dvs inga mer playerwipes efter det datumet) eller om de bara drar ut på releasedatumet..tja?

Pansarknekt

Ta det lugnt, spelet blir klart när det slutar regna pengar ;). Skämt åsido så även om jag tycker lyser lite varningslampor kring det här projektet så hoppas jag verkligen att det ska lyckas. Om fantasin går att realisera kommer det här bli helt sjukt najs med tanke på vad som sagts och utlovats. Och detta kommer från trollskeptikern själv.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

10 år väldigt lång tid, så ja ett evighetsprojekt. Sen om du inte tycker det ¯\_(ツ)_/¯

Skulle inte kalla Cyberpunk för ett evighetsprojekt, och inte heller SC faktiskt.
Med tanke på att shovelware som assasins creed kan ta upp till 4 år att knåpa ihop så är jag inte direkt förvånad över att ambitiösa spel som faktiskt försöker tillföra något nytt tar lång tid att skapa.

Medlem

Doom tog 8 år att göra. 2:an gick lite snabbare, för det var mycket copy paste från 1:an.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Doom tog 8 år att göra. 2:an gick lite snabbare, för det var mycket copy paste från 1:an.

Rättelse; Doom tog 15 månader att skapa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Development_of_Doom

Därmed inte sagt att dagens AAA-titlar tar mycket längre tid eftersom dagens spel är en helt annan cirkus. Förr var det vanligt att spel skapades av en ensam stjärna. Nu krävs ett helt hus av utvecklare, designers, grafiker, animatörer, musiker, ljudtekniker och programmerare.
Bäst liknelse kanske istället är Red Dead Redeption som tog 8 år att utveckla med en mycket mindre spelvärld och många fler utvecklare och budget redan från start.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Angående FZ:s så kallade "nyhet" om SQ42; what else is new?
CIG har hela tiden betonat att de inte är lika öppna med utvecklingen av enspelarkampanjen (SQ42) eftesom de inte vill ge några spoilers. Alla tekniska framsteg delar de ändå med Star Citizen, vars utveckling troligtvis är den mest väldokumenterade i spelhistorien. Men detaljerna om de enstaka uppdragen i kampanjen önskar de inte berätta om innan betaversionen.
Därför blir det en balansgång hur de alls kan förmedla mer detaljerad informationen om SQ42:s utveckling än att de fortfarande beräknar hålla tidigare tidsplan för en sluten beta i slutet av detta året.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

@HYBRiS: Mina källor säger 8 år. https://doomwiki.org/wiki/Development_of_Doom_(2016)
"The 2016 Doom endured a lengthy development process spanning a period of eight years, beginning in August 2007 and ending with release on May 13, 2016, during which it was conceptualized and prototyped, scrapped, and then redeveloped from scratch. "

Okej ser du missuppfattade mig, menade doom från 2016 inte den från 90-talet.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

eld
Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Rättelse; Doom tog 15 månader att skapa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Development_of_Doom

Därmed inte sagt att dagens AAA-titlar tar mycket längre tid eftersom dagens spel är en helt annan cirkus. Förr var det vanligt att spel skapades av en ensam stjärna. Nu krävs ett helt hus av utvecklare, designers, grafiker, animatörer, musiker, ljudtekniker och programmerare.
Bäst liknelse kanske istället är Red Dead Redeption som tog 8 år att utveckla med en mycket mindre spelvärld och många fler utvecklare och budget redan från start.

Skrivet av rmpyro:

@HYBRiS: Mina källor säger 8 år. https://doomwiki.org/wiki/Development_of_Doom_(2016)
"The 2016 Doom endured a lengthy development process spanning a period of eight years, beginning in August 2007 and ending with release on May 13, 2016, during which it was conceptualized and prototyped, scrapped, and then redeveloped from scratch. "

Okej ser du missuppfattade mig, menade doom från 2016 inte den från 90-talet.

Doom tog ungefär 1 år att skapa,

Doom(2016) tog ungefär 4 år eller så, doom 4 bör nästan räknas som ett helt eget projekt.

Men jo, stora mastodontprojekt tar väldigt massa tid att skapa, och ju större de är desto mer kan gå fel, folk gör inte starcitizen-liknande projekt för att det nästan är ohållbart.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Okej ser du missuppfattade mig, menade doom från 2016 inte den från 90-talet.

Jo fast menar man Doom 2016 säger man ju inte Doom


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

@HYBRiS: Sant


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av eld:

Men jo, stora mastodontprojekt tar väldigt massa tid att skapa, och ju större de är desto mer kan gå fel, folk gör inte starcitizen-liknande projekt för att det nästan är ohållbart.

Ja spel som Star Citizen hade aldrig ens nått alpha om det inte varit för Kickstarter och storbolagen fått bestämma.
Det var ju Chris ursprungspitch. Utvecklingen kommer ta den tid det behöver ta och nya galna funktioner kommer alltid att tillkomma så länge de tillåts fortsätta drömma. Det är charmen med projektet och det skulle faktiskt bli sorgligt om de någon dag bedömdes vara ”klara” och sluta utveckla det.
Men så länge de gör så här stora framsteg varje kvartals patchning så är det svårt att vara missnöjd, om man har den minsta insikt i spelutveckling.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv
Skrivet av loerk:

Cyberpunk är väl uppe i nästan lika lång tid? 10 år på ett stort spel är väl inte direkt en evighet?

Den här tråden har ju spårat ur helt. Men var får du 10 år från? CDPR gick in i pre-production efter Blood & Wine. Alltså efter maj 2016.

Visst fanns där teaser från 2012 eller 13 men utvecklingen började inte förrän efter Witcher 3 blev helt klart.

Medlem

@anon_326114: https://www.youtube.com/watch?v=KK5qvys_Jz4&feature=youtu.be&...
Dom har två teams som jobbar på olika spel. Det var maj 2012 dom visade detta.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Inaktiv
Skrivet av rmpyro:

@Daugeleven: https://www.youtube.com/watch?v=KK5qvys_Jz4&feature=youtu.be&...
Dom har två teams som jobbar på olika spel. Det var maj 2012 dom visade detta.

Ja de släppte en teaser om ett framtida projekt. Men förproduktionen började inte förrän efter maj 2016. Och de startade en andra studio efter produktionen hade börjat.

Medlem

@anon_326114: Om du kollade på videon så säger han att han har veteraner från witcher 1 och 2 som jobbade med spelet. Oftast behöver dom inte många utvecklare i början av ett projekt då dom gör grunden för spelet.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

@rmpyro: Notera att han inte säger hur många eller vad de jobbar med exakt. Och ja, de hade en förmodligen ytterst liten grupp arbetandes på för-arbetet innan utvecklingen startade på själva spelet, men de blev inte ett fullt team förrän Maj 2016 när Blood and Wine kom ut, absoluta mastodont-majoriteten av Cyberpunk blev till största sannolikhet utvecklat efter 2016.

https://www.eurogamer.net/articles/2018-06-10-cd-projekt-red-...

Sen förstår jag inte varför folk tar upp andra spel som varit i utveckling länge, som om det skulle vara relevant, dels för att tex. Doom (2016, om man nu räknar Doom 4 vilket var ett helt annat spel som blev skrotat) är också ett tecken på dålig planering samt att alla exempel som tagits upp har varit från utvecklare som släppt färdiga spel förut. Det är en sak att ta lång tid på sig efter man har bevisat att man kan färdigställa en framgångsrik produkt, och det kan ingen hävda om de som står bakom det här spelet. Utvecklingstid är en sjukt dålig och missvisande sak att jämföra, det finns mängder av spel som har kort utveckling som blivit asbra, och det finns lika många som haft lång utveckling som blivit dåliga.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

@rmpyro: Notera att han inte säger hur många eller vad de jobbar med exakt. Och ja, de hade en förmodligen ytterst liten grupp arbetandes på för-arbetet innan utvecklingen startade på själva spelet, men de blev inte ett fullt team förrän Maj 2016 när Blood and Wine kom ut, absoluta mastodont-majoriteten av Cyberpunk blev till största sannolikhet utvecklat efter 2016.

https://www.eurogamer.net/articles/2018-06-10-cd-projekt-red-...

Sen förstår jag inte varför folk tar upp andra spel som varit i utveckling länge, som om det skulle vara relevant, dels för att tex. Doom (2016, om man nu räknar Doom 4 vilket var ett helt annat spel som blev skrotat) är också ett tecken på dålig planering samt att alla exempel som tagits upp har varit från utvecklare som släppt färdiga spel förut. Det är en sak att ta lång tid på sig efter man har bevisat att man kan färdigställa en framgångsrik produkt, och det kan ingen hävda om de som står bakom det här spelet. Utvecklingstid är en sjukt dålig och missvisande sak att jämföra, det finns mängder av spel som har kort utveckling som blivit asbra, och det finns lika många som haft lång utveckling som blivit dåliga.

Det var inte ens 10 som jobbade med Starcitizen i början heller. Dom byggdes ju upp med tiden som gick, inte heller hade dom pengarna som dom hade i början. Med samma iställning så kan man säga att Starcitizen började utvecklas efter dom släppte mini PTU:n. Om man ska räkna efter då dom börjar om med spelet på nytt, för innan var spelet instance baserat.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

eld
Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Ja spel som Star Citizen hade aldrig ens nått alpha om det inte varit för Kickstarter och storbolagen fått bestämma.
Det var ju Chris ursprungspitch. Utvecklingen kommer ta den tid det behöver ta och nya galna funktioner kommer alltid att tillkomma så länge de tillåts fortsätta drömma. Det är charmen med projektet och det skulle faktiskt bli sorgligt om de någon dag bedömdes vara ”klara” och sluta utveckla det.
Men så länge de gör så här stora framsteg varje kvartals patchning så är det svårt att vara missnöjd, om man har den minsta insikt i spelutveckling.

Jag ser hellre att star citizen lyckas än att det inte gör det, det är inte så ofta som folk slänger så mycket pengar på ett spels utveckling.

Är ju själv inte inköpt, så för mig så finns det ju inget att förlora och enbart allt att vinna.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Det var inte ens 10 som jobbade med Starcitizen i början heller. Dom byggdes ju upp med tiden som gick, inte heller hade dom pengarna som dom hade i början. Med samma ståndpunkt, så kan man säga att Starcitizen började utvecklas efter dom släppte mini PTU:n. Om man ska räkna efter då dom börjar om med spelet på nytt, för innan var spelet instance baserat.

Njae, de anlitade ju en hel del folk 2010-2012 för att göra kickstarter prototypen (vilket i sig inte är själva spelet såklart), sen gick de ju upp till 50-100 (om jag minns rätt) 2012-2013 (vilket är ett respektabelt antal utvecklare i ett team), därefter ökade deras storlek en hel del de kommande året och har växt sen dess.
Uppenbarligen börjas inte ett spel utvecklas EFTER de har släppt något spelbart, så tycker definitivt inte "man kan säga" så... Sen att de börjat om är väl inte så relevant, det är ju fortfarande samma produkt som de sålt och marknadsfört.

Medlem

@Fiddi: Något sånt, tror dom var 50 eller något kort efter kickstartern, sen hoppade dom upp till 150 eller något när dom öppnade den engelska studion.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av loerk:

Cyberpunk är väl uppe i nästan lika lång tid? 10 år på ett stort spel är väl inte direkt en evighet?

https://www.thegamer.com/games-with-long-development-time/

Många av spelen som hamnar på dessa lister kring 10 år är ju inga direkt jättehits. Sedan är ju frågan hur länge Cyberpunk varit i aktiv utveckling och inte bara legat på design bordet under de 10 påstådda åren.

Medlem
Skrivet av eld:

Jag ser hellre att star citizen lyckas än att det inte gör det, det är inte så ofta som folk slänger så mycket pengar på ett spels utveckling.

Är ju själv inte inköpt, så för mig så finns det ju inget att förlora och enbart allt att vinna.

Jag tycker att det redan i dag är lyckat. Lyckat eftersom jag redan i dag har kul med det och en helt unik superimmersiv spelupplevelse som jag inte kan få någon annan stans. Finns inget annat spel som gör det Star Citizen redan uppnår under alphan version 3.5 och framåt.

Mina $35 var väl investerade under Kickstartern och med tanke på att det är ett MMO utan månadsavgift så kan jag knappast påstå att $35 är särskilt mycket pengar, men du hittar säkert lika storskaliga MMO där du betalar mindre menar du?
$35 delat på de 7 år som gått sedan Kickstartern lanserades rör sig om dryga $5 per år i hejdlös avgift för att ha följt med från starten. Visst de första åren var det rätt tunt med egentligen bara en hangar, som sedan gav arena med skepp vs skepp, fps multiplayer osv, innan det faktiska MMO-spelet växt fram först på senare år.
Men jo - hutlöst betalt (sarkasm).

Om du syftar på att folk frivilligt stöttat utvecklingen med donationer, frivilliga prenumerationer för att sponsra videodokumentationen av utvecklingen, köp av fler skepp för riktiga pengar, trots att alla skepp redan idag kan köpas för ingame cash och rent av hyras för mindre summa, är en helt annan femma.
De fantasisummor man läser om i tidningar gäller de stora multicrew-skeppen som kräver en hel klan för att bemanna. Visst, vill folk plöja ned riktiga pengar för att sponsra fler programmerare så är det upp till dem. De dyraste skeppen är inte ens färdiga än, så där handlar det verkligen enbart om att donera till utvecklingen.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Kixo:

Gjorde det och det var inte rätt någonstans, framför allt din citering av definitionen som endast ger dig fel eftersom spelet är tillgängligt och spelbart redan nu. Svara nu på frågan. Är Factorio vaporware?

Tror du folk skulle lägga ner tusentals timmar på att spela spelet om det var sant? Det finns flera stora YouTube-kanaler som endast handlar om folk som spelar Star Citizen. Var går gränsen för vaporware menar du?

Vaporware vore det om de slutade utvecklade spelet och ghostade communityn vilket uppenbarligen inte stämmer: https://robertsspaceindustries.com/patch-notes

Jag kallar det inte vaporware.. Jag kallar det illa skött och något som antagligen kommer att visa sig bara varit ett slöseri på allas tid och pengar..


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ett otroligt ambitiöst spel som jag själv har backat med minsta summan (150 kr tror jag) sedan Kickstarter. Får se om det blir något till slut.

Det sorgliga som folk inte verkar förstå är att om det här inte lyckas och blir något så kommer det aldrig komma ett lika ambitiöst spel igen. Inte medans vi lever iaf.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Kickstartern var i november 2012, tänkte att det kan vara bra att nämna i sammanhanget. 😉

Var det så sent, börjar bli glömsk med åldern vet att 101010 så gick det ut med nyheten om spelet. Har kvar min gamla guldbiljett eller vad man ska kalla det.

Medlem

@Horniak: Var nog 10:e september kl 10:00 EST. 2012. Minns att golden ticket var någon månad innan kickstartern. Blir lite jobbigt när det står 101010 på biljetten, så kollar man bara snabbt och antar att det står årtalet istället för en tid


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av employed:

Till er som kör/kört alphan. Man har ju endast sett massa snygga klipp på spelet så man undrar lite...

Hur är ljudet som röster, musik, ljudeffekter i spelet?
Hur är animationerna? Allt från vapenrörelser till ansiktsuttryck.

Nu är det ju inte Squadron 42 (som tråden egentligen handlar om) men ett tips är att kolla in Star Citizen på Twitch.
Det streamas dagligen och ger en bra bild av spelet i dagsläget (det bra med det dåliga)

Du kan även testa spelet själv (utan att betala något) vid de free fly events dom håller då och då.

Medlem

Att det här en stor scam och vaporware, kommer folk inse när pengarna sinnar och de får inte lika mycket cash som de behöver för att hålla skeppet ovanför vattenytan..
När pengarna tar slut, och folk inte längre köper deras ''koncept'' bilder för hutlösa pengar, så kommer pyramiden/luftslottet att falla platt..

Det kommer bli en skitstorm utan dess like.. Det räcker med att kolla på twitch och diverse videos på youtube, spelet är uppenbart en scam. Ett ofärdigt, trasigt, tråkigt tech-demo utan substans, med syftet att lura människor att de gör nånting...

Med en budget på 300+ miljoner dollar, 8 år utvecklingstid, varför tror folk att dessa scammers har någon som helst gnutta av förtroende kvar? De har BEVISAT, bortom all tvivel, att de i bästa fall är inkapabla och för inkopetenta för att göra ett spel av denna kaliber, och i värsta fall, de har vetat att det är lurendrejeri och de kommer hålla på tills folk inte slänger mer pengar på dem..

Varför tror man på dessa avskum? Sluta ge dem pengar för i helvete...

Skriv svar