Microsoft Flight Simulator också till Steam, VR-stöd landar senare

Robot
Microsoft Flight Simulator också till Steam, VR-stöd landar senare

Release om mindre än tre veckor. Spänn fast dig.

#microsoft-flight-simulator, #nyhetstips, #steam


Medlem

Men inte game pass Xbox one då?
Utan bara PC i nuläget?


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv
Skrivet av bent toe:

Men inte game pass Xbox one då?
Utan bara PC i nuläget?

Man har inte gett något datum för Xbox One-släpp än men man har lovat att det kommer en version både för kommande Xbox men också Xbox One.

Har ju svårt att se hur det här spelet skulle kunna fungera på dagens konsoler, antar att det ställer till en del problem med prestandan.

Ska bli skoj att se folk spela det här på Twitch via sina monsterdatorer

Medlem

Ska bli kul att spela det här på allt från mobil till Xbox till PC. Hade gärna testat det med ett bra VR-headset med.

Fragtjuv

Upptäckte precis att det går att förinstallera via Microsoft Store nu! Jag tänkte fixa det när jag kommer hem från jobbet.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Upptäckte precis att det går att förinstallera via Microsoft Store nu! Jag tänkte fixa det när jag kommer hem från jobbet.

Tror bara det är launchern som förladdas. 14 mb var det för mig.

Fragtjuv
Skrivet av Subzero199:

Tror bara det är launchern som förladdas. 14 mb var det för mig.

Aha! Jaja, det spelar väl egentligen ingens törre roll för min del :).


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Ambassadör
Xbox

Snart består hela Steam topp-10 av Xbox-spel!


signatur

Jump in.

Medlem

Ser att spelet endast kräver 2 gb lagring och rekommenderas endast 4 GB data på HDD.

Skrivet av Mortaigne:

Snart består hela Steam topp-10 av Xbox-spel!

Din förbaskade ambassadör.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Bästa skälet att äga Gamepass just nu. Sören vad kul det skall bli.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag undrar vad dom menar med att det bara är Reverb G2 som stöds till en början?
Är det kontrollmappingen som anpassats? Så fall borde ju även Oculus passa då då det är samma uppsättning knappar.
Eller ska det bara släppas för Windows mixed reality? Inte SteamVR alls till en början?
Så fall borde dom andra WMR headseten fungera kan man tycka.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Precis laddat upp med nytt grafikkort RX 5700 XT sapphire pulse OC (hade MSI 970 gtx) , och en joystick (Logitech 3D pro), fattas bara bättre processor (har i5-7600k) men klarar mig nog ett tag till på den!

Inte spelat flightsimulator på 15års tid när FSX var aktuellt.

Nu kör vi!


signatur
Ambassadör
Xbox
Medlem

Inledande grafisk genomgång:


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Min HOTAS är avdammad, men aldrig, icke, never ever förköp. Ingen brådska. Kommer vara stressigt på jobbet ändå när det släpps. Jag kan vänta ett tag innan jag börjar träna på att flyga in i byggnader.

Pansarknekt

Letade fram min jostick för ett par månader sen när hypen kring detta blev real. Står på skrivbordet och väntar tålmodigt på release.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Vet ngn om det kommer att finnas tillgängligt via Geforce Now? Då kanske blir det (återigen) intressant med streaming service för min del.
Annars blir det hur som helst Game Pass även med mina gamla burkar.

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Man har inte gett något datum för Xbox One-släpp än men man har lovat att det kommer en version både för kommande Xbox men också Xbox One.

Har ju svårt att se hur det här spelet skulle kunna fungera på dagens konsoler, antar att det ställer till en del problem med prestandan.

Ska bli skoj att se folk spela det här på Twitch via sina monsterdatorer

Nämen du.. inte gå den vägen igen.
Vad har hur det presterar på konsol att göra med min fråga?

Jag skiter totalt i att du har en bra pc och att du väljer den plattformen... varför skiter inte du i vad jag spelar på för plattform?

Varför måste pc spelare alltid kommenterar konsoler, det är sjukt vad dem stör sig. Dem klarar inte av att spel ser bra ut på en konsol när dem själva pungat ut 17.000sek på en pc.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Det är förtydligat att VR blir exlusivt till en början för Windows mixed reality.
Dvs alla WMR headsets kommer kunna användas och inte bara HP Reverb G2.
Även fast HP Reverb G2 ser ut att bli det perfekta headsetet för VR flygning


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar