Medlem
Avatar The Game

Kollade precis på några reactions videos från Avatar. Och då slog det mig hur fruktansvärt dålig den filmen är. Då är min fråga med tanke på att ett svenskt företag tar åt sig att skapa ett spel på Avatar som är över 10år gammalt IP som inte var speciellt bra från början och ja sure dom ska göra en avatar 2 om några år?! men min spontana reaktion var WHY?! det är väl verkligen som att gräva sin egna grav? film spel brukar ju dessutom inte bli speciellt bra?

Medlem

Spelet kommer i samband med lansering av nya filmen. Men vad jag tror om de? Kommer knappt ihåg vad den handlar om

Inaktiv

Håller med om att det är ett speciellt IP att ge sig på, som jag inte är speciellt förtjust i.

Men med det sagt, Massive har dock bevisat sin kompetens. Antar att de kommer använda Snowdrop. Ett färgsprakande, action fyllt tredje person, med varierande omgivningar och väder etc. Kan ju faktiskt bli riktigt bra om de spelar sina kort rätt med storyn.

Medlem

Har tagit för givet att det projektet har blivit droppat bakom stängda dörrar. Som du säger så märker man inte precis av någon större entusiasm för Avatar IP'n så att det skulle vara motiverat att ha en sådan lång utvecklingstid för ett Avatar spel låter udda. Av alla populära IP så är ju förövrigt Avatar ett väldigt udda val.

Jag hoppas det går bra för Massive så jag hoppas inte att dom har satsat allt för hårt på det här spelet. Men vem vet, den nya filmen kanske är fantastisk och spelet likaså, men då kanske det är dags att börja visa upp det.

Medlem

Det är i stort sett omöjligt att tro någonting när det enda vi vet är att de jobbar på spelet?

Medlem

Det är lättare att överraska när förväntningarna är såhär låga, flest här tror på en 1a. Det behöver bara vara spelbart för att slå de förväntningarna i princip. Hamnar det på en stark 3a är det ju en succé så succé eller bättre tror jag på. Filmen kanske inte är så bra men världen är väl lite spännande ändå?

Medlem

Jag har för mig att filmen var ganska bra men det var ju länge sedan så kommer knappt ihåg vad den handlade om. Sen var det ju också bland de första filmerna som man kunde se i 3D vilket var lite coolt.

Ett spel i den världen kan jag tänka mig fungerar bra men om det blir ett roligt spel eller ej är ju svårt att säga. Jag tror att många spel baserade på film blir dåliga p.g.a. val av dålig studio och för låg budget och ofta en tidspress för att passa in med filmlanseringen. Om nu Massive gör spelet så är det en rätt bra studio. Det finns förhoppning om att de fått tillräckligt med tid. Och Avatar är ett starkt varumärke så budgeten kanske är tillräcklig. Jag tror det finns goda chanser för att det kan bli bra.

Medlem

Skulle hellre se ett nytt spel i stil med Ground Control eller World in Conflict, men eftersom den stora massan ska gödas får vi generisk smörja istället.

Medlem

Bara för att filmen suger (för det gör den) behöver inte betyda att spelet gör det. Ju mer frihet dom får ju större chans har spelet att bli bra.

Medlem

Tror denna sidan kommer ge det 3,5.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Jisses, varifrån kommer detta Avatar-hat

Filmen är underhållande, beror ju helt på vad man jämför den med. Men vad är det som skulle vara dåligt menar ni?

Anledningen till att filmen får höga betyg av folk och att den dragit in massa pengar är för att den gjorde nåt som inte många filmen gör , den gjorde något nytt när man skapade en otroligt vacker planet i Pandora, en planet som inte var mörk och med alien-liknande varelser som Alien-filmerna, inte fylld med sand som Dune. Star Wars har ju Endor, men det var ju 80-tal. Det är vad jag tror många skulle beskriva om man försöker sig på vad man gillar med filmen, en ny spännande planet, grönskande med ett intressant växt- och djurliv

Den var helt makalöst läcker i 3D, troligen den mest storslagna 3D-film som släppts.

Sen har man väntat alldeles för länge med uppföljaren, och nu kommer det väl droppa in 3 nya filmer inom några år.

Sen är ju spelet Avatar - The Game från 2009 rätt skoj.

Allt beror på vad man jämför med

Medlem
Skrivet av jehuty:

Bara för att filmen suger (för det gör den) behöver inte betyda att spelet gör det. Ju mer frihet dom får ju större chans har spelet att bli bra.

I bästa fall baseras spel väldigt löst på en film, exempelvis Death Race 2000 och Carmageddon.

Problemet med Avatar är att filmen och dess värld är rätt ointressant. Inga minnesvärda karaktärer (se videon jag länka), ingen djup lore eller speciellt genomtänkt värld att basera något på. Inget som sticker ut, är over the top eller något galet eller originellt koncept att bygga vidare på.

Ganska uppenbart att Avatar mest bara var ett ego-projekt för James Cameron, för att visa hur coolt 3D kan vara. Där story, karaktärer, världsbyggandet var sekundärt, copy-paste från andra filmer. Ett spel baserat på Avatar kommer troligtvis därför från början kännas som en generisk kopia av en kopia. Oavsett hur mycket frihet är det nog väldigt svårt att göra något riktigt intressant utav det. Man är fortfarande fast med intetsägande pocahontas-smurfar och generiska space-mariens i ett techdemo.

Medlem

Medioker film. Dock en helt ny standard 2009 gällande datoranimation. Vattnet Jake Sully plaskar omkring i är fortfarande overkligt snyggt

Medlem

Om något är iaf jag mer pepp på ett spel i världen än en film. Jag menar, filmen var väldigt lätt att glömma. Men det var en cool värld som gjort för ett äventyrsspel. Så länge spelet är frikopplat från filmen, och bara sin egen grej, så kan det kanske bli något spelbart iaf


signatur

Videomupp

Medlem

Kommer kanske samtidigt som filmen? Så dom visar väl ingenting nu för att inte spoila filmen? Filmen suger verkligen inte.
Spelet var väl okej som dom släppte, spelade bara igenom spelet som soldat istället för smurfarna. Tyckte det var värt pengarna då.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Inaktiv

Äeh, jag tyckte filmen var riktigt bra. Inget mästerverk storymässigt, men för jäkla fin.
Är nog ganska ointresserad av ett spel i den världen dock.
Fast beror helt på hur de lägger upp det.

Medlem

Jag tror det kan va nice, miljön i filmen var rätt cool minns jag. Stor lång blå alien, slåss mot puny humans, kasta spjut och rida på stora flygande dinos. Blir nog rätt nice.

Medlem

Av någon outgrundlig anledning är det min pappas favoritfilm. Kanske blir det här spelet som tar honom till en annan värld när det är dags för pension? Tror banne mig att jag ska köpa det till honom 🙂

(För egen del förhåller jag mig skeptisk, men det gör jag å andra sidan för det mesta)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jag blev helt såld på Avatar filmen. Såg den 2 ggn på bio i "3d"
Främst för att "build uppen" är så bra med Stephen Lang och Giovanni Ribisi.
Sigourney Weaver gör sitt jobb och Sam Worthington är "ok".
Det överväger hela filmen för mig.

Att inget spel har gjorts än är konstigt.
Förväntar mig skräp/skit spel dock.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Tror det skulle kunna gå att bygga ett häftigt fps i avatarvärlden. Såga ner livsträd, skjuta blåa infödingar och leva allmänt rövare:)

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Tror det skulle kunna gå att bygga ett häftigt fps i avatarvärlden. Såga ner livsträd, skjuta blåa infödingar och leva allmänt rövare:)

För litet IP (Intellectual Property,) "ännu" och för vågat genre med fps och vara bad guy.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av cybo:

Att inget spel har gjorts än är konstigt.
Förväntar mig skräp/skit spel dock.

https://youtu.be/QXsRBijb1lE

Medlem

För mig var avatar mest en 3d gimmick, och det var den ju bra på.
I övrigt en typisk pochahontas berättelse.

Gillar dock teknologin i filmen, alla mech's osv, förspelet i filmen när han är på jorden är ballare än resten, cyber-punky.

Medlem

Minns att jag tyckte om filmen. Att berättelsen som koncept var bekant sedan tidigare var inget som ruckade på filmupplevelsen i sin helhet. Överanalyserar sällan film på det där sättet under pågående visning, det finns så mycket annat jag hellre väljer att uppslukas av. Attraherades av det visuella fyrverkeriet, äventyrskänslan och det kittlande mötet mellan främmande folkslag. Men visst, något djupare avtryck gjorde den kanske inte med facit i hand.

Om spelet överhuvudtaget blir av så lär det väl rimligen avtäckas i samband med filmens uppföljare. Även om den just nu är försenad på obestämd tid till följd av viruset. Så hypen bör definitivt finnas där när det är dags, som alltid när den mannen (Cameron) är involverad.

Medlem
Skrivet av cybo:

För litet IP (Intellectual Property,) "ännu" och för vågat genre med fps och vara bad guy.

Ah! Avatar har ju stulit storyn rakt av från Pocahontas ändå

Medlem

Hela grejen med Avatar var väl just att se den i 3D på bio?
Kommer ihåg hur folk var som besatta och ville leva i den världen som den utspelar sig i.
Men... vem har sett Avatar utanför biografen, typ någonsin? Den brukar visas på tv emellanåt, ändå är det ingen som sett mer än typ 15 min. Tror knappt det finns några människor som spikat sig framför tvn för att se HELA Avatar. Den är helt enkelt bara för dålig, men hade fräck 3D.

Medlem

Är detta en tråd från 12 år sedan? Det har väl redan släppts ett avatar spel som var dåligt?

Medlem
Skrivet av robbis:

Kollade precis på några reactions videos från Avatar. Och då slog det mig hur fruktansvärt dålig den filmen är. Då är min fråga med tanke på att ett svenskt företag tar åt sig att skapa ett spel på Avatar som är över 10år gammalt IP som inte var speciellt bra från början och ja sure dom ska göra en avatar 2 om några år?! men min spontana reaktion var WHY?! det är väl verkligen som att gräva sin egna grav? film spel brukar ju dessutom inte bli speciellt bra?

där är 3 nya avatar filmer som kommer släppas alla är filmade. spelet kommer släppas med filmerna.
antagligen kommer spelet flesha ut det som ej ses i filmen och bygga vidare på det.

Det är ett jätteambitöst projekt som kan gå åt båda hållen.

Jag tror det kommer sälja bra, frågan är dock mer vad för sorts spel blir det?

Är det ett sp spel så kommer det och dör det inom en månad är det någon sorts online likt the divsion?

detta är mer frågor.

Och angående avatar filmen det är Första riktiga 3d filmen den slog alla andra cgi effekter med hästlängder, storyn i sig är väl väldigt orginel och helt okej inte dålig.

Men där är mycket dom kan bygga vidare på pga det är just sci-fi film.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

där är 3 nya avatar filmer som kommer släppas alla är filmade. spelet kommer släppas med filmerna.
antagligen kommer spelet flesha ut det som ej ses i filmen och bygga vidare på det.

Det är ett jätteambitöst projekt som kan gå åt båda hållen.

Jag tror det kommer sälja bra, frågan är dock mer vad för sorts spel blir det?

Är det ett sp spel så kommer det och dör det inom en månad är det någon sorts online likt the divsion?

detta är mer frågor.

Och angående avatar filmen det är Första riktiga 3d filmen den slog alla andra cgi effekter med hästlängder, storyn i sig är väl väldigt orginel och helt okej inte dålig.

Men där är mycket dom kan bygga vidare på pga det är just sci-fi film.

Vet allvarligt inte vad jag ska svara på ditt svar. Jag är målslös

Inaktiv
Skrivet av KeyserSoze:

teknologin i filmen, alla mech's osv, förspelet i filmen när han är på jorden är ballare än resten, cyber-punky.

Håller med! Människornas militära utrustning var jäkligt ball. Det skulle passa i ett spel.
Men att spela som inföding med pinne känns inte super-lockande för mig personligen.
Möjligtvis om de gör det riktigt dark och seriöst tonat.. På något sätt.

Skrivet av robbis:

Vet allvarligt inte vad jag ska svara på ditt svar. Jag är målslös

Samma här lmao

12
Skriv svar