Det händer! Achievements har börjat poppa upp i Epic Games Store

Robot
Det händer! Achievements har börjat poppa upp i Epic Games Store
Medlem

Trevligt.
Gillar Epic och achievements är alltid ett plus i kanten.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Inaktiv

Achivment/Trophies är alltid skoj enligt mig. Spelar oftast spelen betydligt mer om det finns sånna att jaga. Saknar dom när jag spelar Switch spel. I tex Luigis mansion 3 och Animal crossing blir jag uttråkad efter eftertexterna rullat istället för att jaga achivments och få mer speltid.

Geeks Gaming

Enda spelet jag bryr mig om Achivments är Guild wars 2. Där får man i alla fall något för att man lägger ner tiden för att göra dom.

Medlem

"Är du en achievement-jägare?"

Medlem

Älskar achievements på Xbox.

Dock känt mig lite utbränd på sistone så jag har landat och stannat på 600 000 för tillfället. Miljonen hade varit häftigt att fixa, men vi får se hur det blir med den saken.

Medlem

Vet inte vad jag känner för achievements, väl lite roliga, men hade nog inte gjort allt för mycket för att låsa upp fler. Dessutom är ju många så pass "extrema" att man måste djura som ett svin för att låsa upp dessa. Vilket man såklart inte pallar.

Medlem

@Håkan:

Avstängd

Bara man kan stänga av notifieringarna är jag helt okej med det.

Medlem

Det är väl trevligt med achivements för de som jagar de, men när dessa achivements drabbar andra så är jag inte lika road. Kommer ihåg innan jag la ner wow 2010 då nån spelare i instancen ville göra en massa extra grejer så att dom skulle få achivementet, vilket ingen annan i gruppen var intresserade av. Det tog bara en massa dyrbar tid från oss andra vilket jag verkligen inte är road utav. Än värre var det när man behövde länka achivements att man klarat en viss instans för att ens få en invite till en grupp/raid. Nä, achivements är verkligen inget jag står bakom.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Kul för de som är intresserade av dem.

Jag hade gärna sett ett system likt Uplay, där achievements faktiskt betyder något. Tex. Man kan få poäng att lägga på en rabattkod. Annars är achievements totalt värdelösa och är bara fluff.

Medlem

Det var på tiden. Då blir launchern något bättre för egen del. Hoppas de inför likt Steam eller PlayStation så man kan se totala antal achievments i en box o visa upp.

Skulle önska att Uplay införde en sådan box även.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag har en älska/hata relation till achievments. När jag spelade WoW och under min 360 tid jagade jag det som fan.

När jag fick mitt PS4 sa jag att jag skulle ignorera det men efter min första Platinum så fastna jag igen. Har lite OCD problem och kan inte spela ett Ps4 spel utan att försöka plocka så många trophies som möjligt.

Det är väldigt tillfredsställande att plocka trophies men ibland blir det jobbigt för jag önskar att jag bara kunde lira igenom ett spel utan att tänka på det men det är omöjligt. Det är samma med tex frågetecken på kartan.

Det positiva är att det gör de flesta spel mer utmanande och man får ut mycket mer tid per spel.

Jag önskar bara att trophies/achievments kunde ge någon form av reward som de gjorde i WoW eller i Halo 3. Älskade att man kunde låsa upp grejer genom achievments i Halo.

Medlem

Mamma har sagt att jag inte får säga något dåligt om Epic

Trevligt att dom börjar göra något med platformen? hehe


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Hoppas att de går att inaktivera. Finns inget värre för inlevelsen är när man får någon notifikation om att man klarat en achievment (som på t.ex. PS4).

Edit: Antar att man kan kalla mig för en achievmentgömmare. Dvs. en som gömmer sig för achievments.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Med över två tusen achievements i ett enda spel var jag en gång i absoluta toppen och det drev mig att fortsätta och fortsätta och... lägga av helt...
Det var som att få livet tillbaka. Så j-a skönt att inte ständigt "jaga" nästa/nya badges.

Med det sagt, kan ändå gillar spel som Hitman, där man hittar olika sätt och vägar för att nå målet, sporras att vara kreativ. På samma sätt är det så j-a hopplöst när elitismen slår till och "du får bara vara med om du klarat det tidigare"-attityden gör att spelare faktiskt lämnar spelet eftersom de inte får gjort det där som de måste få gjort för att få vara med och göra det de inte gjort så de kan inte lära sig det på riktigt trots att de spenderat timmar med att gå igenom strategin på Youtube och forum.

Men det finns helt enkelt för många bra spel för att man ska jaga 100% istället för att spela igenom och gå vidare till nästa titel. Å femte(?) sidan så är det ju bra att Epic blir mer av en "värdig" konkurrent genom att implementera något relativt enkelt.

Anyway, dags att spela lite till, har börjat jaga badges igen och har bara strax över 600 i nuläget. Ska bli åtminstone 400 till innan semestern tar slut.

Medlem

Enda spelen jag bryr mig någorlunda om achievements idag är 4x spel.

Team Fortress 2 var väldigt kul för många år sedan när man låste upp vapen med achievements. Hade riktigt kul då

Medlem

Spelade väldigt mycket Total War: Warhammer och när jag spelat klart som alla factions så märkte jag att jag låg väldigt bra till att få 100% completion. Jag gav mig fan på att jag skulle klara det.

Men när jag låg på 98% så kom en DLC. Och med det kom fler achievements. Spelade igenom det och var på 99% NÄR NÄSTA DLC (!) kom. Bara att fortsätta. Till slut fixade jag det, men det tog sin tid. Hade dock roligt från början till slut. Det är det viktiga.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

1
Skriv svar