Hur bra är Ghost of Tsushima? Sätt DITT betyg

Robot
Hur bra är Ghost of Tsushima? Sätt DITT betyg

Comebacken från Sucker Punch har rosats av många och risats av få. Vad tycker du?

#betyg, #ghost-of-tsushima, #playstation-4


Medlem

Påminner mycket om ett 2020 års japanskt Witcher 3 Upplägget med main story och side quest finer jag väldigt likt varandra. Betyg 5/5!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Spelet känns tyvärr inte färdigt, känns alldeles för påskyndat i många aspekter. Som extremt dum AI och karaktärer som klipper igenom träd och varandra. Tillsammans med ett väldigt repetitivt gameplay och en story som inte riktigt vet vad den vill. 2/5

Medlem

Inte spelat det än, men ser fram emot.

Medlem

Tycker det är ett fantastiskt spel men jag kan inte ge det en femma.
Bra strider och oerhört fina miljöer är det som gör mest för mig.
Storyn tycker jag är ganska intetsägande.
Och plattformandet när man ska klättra till helgedomarna eller bara ta sig nerför en liten kant känns ogenomtänkt när man fastnar på minsta lilla avsats eller kärra man råkar stå på. Har varit väldigt frustrerad några gånger.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Spelet ser ganska trist ut tycker jag. Typisk open world med samma problem som alla open world spel lider av. Gör x saker vid y ställe.

Jag hatade t.ex Breath of The Wild pg.a dess repetitiva spel värld och GoT ser likadant ut.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Negativt:
-Enformigt.
-Buggigt.
-väljer man japanska röster som spelet nästan vill att man ska göra är inte munnarna synkade.
-Ganska dum AI

Positivt:
-Gud vad vackert det är!
-striderna är svåra, ger bra motstånd.
-Gillar hur dom skippar GPS karta och använder vinden, rävar och fåglar för att hitta saker.
-Gillar spel med uppgraderingar och inga känns onödiga.
-Utnyttjar japanska kulturen på ett bra sätt.

Spelet får en 4/5 pga av striderna, Japan och grafiken.

Medlem

Känns som en riktigt stabil 8/10 än så länge. Ca 15 timmar in och kom precis till andra området


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Skribent

Nu när eftertexterna har rullat skulle jag sätta en väldigt stabil 4. Jag gillade verkligen stridssystemet och att de "collectibles" som låg utspridda på kartan faktiskt tillförde något, istället för att bara vara objekt att samla för samlandets skull.

Storyn var faktiskt riktigt bra, speciellt den andra halvan. Men det som verkligen stal showen var miljöerna. Helt fantastiska och levande landskap som verkligen nyttjade färger och väder på ett utomordentligt sätt.

Att gå från en vindpiskad, grådassig skog till en äng som svämmar över av färgglada blommor som praktiskt taget glöder i solnedgången är en fantastisk kontrast.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Negativt:
-Enformigt.
-Buggigt.
-väljer man japanska röster som spelet nästan vill att man ska göra är inte munnarna synkade.
-Ganska dum AI

Positivt:
-Gud vad vackert det är!
-striderna är svåra, ger bra motstånd.
-Gillar hur dom skippar GPS karta och använder vinden, rävar och fåglar för att hitta saker.
-Gillar spel med uppgraderingar och inga känns onödiga.
-Utnyttjar japanska kulturen på ett bra sätt.

Spelet får en 4/5 pga av striderna, Japan och grafiken.

Hur utnyttjar man något på ett bra sätt?

Medlem

5/5 för mig. Helt underbart spel som kliade en samurai/ninjarygg som inte blivit kliad sedan Tenchu Z på Xbox 360.

Min största pet peeve är att de inte synkade munnarna för japanskt tal.


signatur

I drank what?

Jag stötte på en bugg på mina Ca. 50 timmar. Annars så var Ghost of Tsushima mitt drömspel, med den vackraste spelvärld som gjorts och en rak, ärlig och rörande historia! 5/5 katanas!

NuZ
Testpilot

Inte klarat det än men kan ge ett betyg ändå tycker jag då jag tror jag är i slutet. Det grafiska är vackert fast mycket blur och AA men just det atmosfäriska i det är underbart. Hur de använder vind och omgivning är fantastiskt fiffigt gjort. Storyn rätt ”intetsägande” och inte direkt bra.

Combaten är riktigt bra gjord. Kanske inte så tight som jag önskar men bra. AI lämnar mycket att önska, samma med styrningen ibland. En stark 3a från mig


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

4 av 5 I betyg. Rolig platinum trofé som man skaffade. Men svårt i min bok att ett open world spel kan få 5 av 5. Fantastiskt hud system

Medlem

Bara spelat ca 10 timmar än så länge men kan säga som såhär, jag har inte haft såhär kul med ett spel sen rdr2. Inte haft en tråkig sekund i spelet! Det ända negativa jag kan komma på är scenen innan en duell eller precis när man klarat ett uppdrag. Den är lite seg. Annars en solklar 5/5 än så länge! Och vad jag hört så blir spelet bättre andra halvan med! Fyfan va pepp jag är! Hade jag inte varit småbarnsförälder då hade jag spelat skiten ur det😂

Medlem

Velar mellan 5/5 och 4/5. Det stör mig inte nämnvärt att AI:n skulle vara dålig men uppdragen hade behövt mer variation utöver den handfull med smyguppdrag som finns. Det blir dock ett väldigt litet klagomål när stridssystemet är såpass fantastiskt som det är, längtar efter nästa strid varje gång sista fienden faller. Känns som att det blir svårt att gå tillbaks till andra stridssystem efter detta.

Medlem

Jag blir helt förundrad att 4% eller 11 personer av 260 här på FZ ger spelet en 1a i betyg. Alltså det betyget är ju att spelet ska vara katastrof. Helt bedrövligt spel. Märkligt.. Visst, personliga åsikter men va fan en 1a känns ganska otroligt..

Jag gav det en 3a. Har bara testat ca 2-3 timmar av det och fastnade inte riktigt. Ska dock ge det en rejäl chans när jag klarat av RDR2 till Steam.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag gav det en 3a. Har bara testat ca 2-3 timmar av det och fastnade inte riktigt. Ska dock ge det en rejäl chans när jag klarat av RDR2 till Steam.

Jag tänkte också 3a i början, men spelet växer ju mer jag spelar och kan börja använda alla möjliga charms, techniques, mm. Så nu är jag inne på stark 4a. Jäkligt underhållande spel och skön känsla i katana-vevandet. 😊

Medlem

Har tyvärr bara klarat 4/5delar av första ö delen. Men tycker att spelet är väldigt trevligt att spela på alla sätt. Som ett bättre Asscreed spel utan allt jag ogillar med Asscreed. Och snyggare än vad ett Asscreed spel skulle varit.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Har tyvärr bara klarat 4/5delar av första ö delen. Men tycker att spelet är väldigt trevligt att spela på alla sätt. Som ett bättre Asscreed spel utan allt jag ogillar med Asscreed. Och snyggare än vad ett Asscreed spel skulle varit.

Detta. Ghost's stridssystem är allt som det BORDE varit i AssCreed. Synd de gick Dark Assassin's Souls Creed.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag tänkte också 3a i början, men spelet växer ju mer jag spelar och kan börja använda alla möjliga charms, techniques, mm. Så nu är jag inne på stark 4a. Jäkligt underhållande spel och skön känsla i katana-vevandet. 😊

Jo jag ska ge det en riktig chans igen. Håller på med Red Dead Redemption 2 till Steam. Tack för infon.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Atmosfäriskt & skön combat.
Storyn är ok, många bra stunder men är några saker som drar ner den rätt mycket enligt mig.
Trots det är det med på min game of the year lista.

Medlem

Jag ger det en 4:a, främst för atmosfären. Gillar Samurai aspekten!

Hade det inte varit för Samurai/feudala Japan så hade jag nog inte tyckt att det var så spännande, inte värst många nya spelmekanismer som man inte har sett förrut - FarCry XY, Horizon Zero Dawn, etc. Mindre RDR2 dock. Man rider inte i "onödan" långa sträckor för en enstak storyinlägg.

Men jag har en bit kvar av spelet, så vi får se...

1
Skriv svar