I vilken spelvärld vill ni bo?

Medlem
Skrivet av Johnhedlund:

Kanske väljer att bo i Lesuier Larrys värld?

Du vann tråden

Medlem
Medlem

Helt klart tolkiens värld, så får säga LoTRO


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Ett litet hus i Bravil, Cyrodiil hade varit drömmen.

Medlem

Kul frågeställning!

Många spelvärldar är ju minst sagt ganska våldsamma. Det kan ju vara skoj i spel men inget som jag vill uppleva i verkligheten.

Skulle jag välja så skulle det nog bli Mass Effect-värden. Men efter Mass Effect 3 när problemet med reapers är avklarat. Kan tänka mig ett kontorsjobb på Citadellet. Vill hellre leva i en värld i framtiden än en värld från förr.

Medlem

Deus Ex, är en Transhumanist (men inte på den extrema nivån). Man skulle annars tro Cyberpunk men samhället där har större problem än vad jag vill engagera i.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Utan tvekan någon rpg värd typ som sword är online värden . Min högsta dröm är att vakna upp i en sådan vård med status skills lvs och leva där . Gärna en där man respawnar om man dör . Snälla låt full immersive rpg online games become true


signatur

New life, New hope

Medlem

Stray. Klappa katt och slippa människor.

Medlem
Skrivet av Nattlorden:

Fable-världen känns väl ganska lockande...

Inte som en sån vandrande merchant hoppas jag

Skrivet av Kazutoyo:

Då jag inte kan slåss för fem öre så måste det vara något ställe där man inte behöver slåss för att överleva för att något monster eller fiende vill döda en varenda 100 meter. Det vore också trevligt om läkekonsten var tillräckligt framstående så folk inte börjar hosta och dö av någon sjukdom eller pest hela tiden.

Min ö i Animal Crossing: New Horizons, kanske? Fridfullt i alla fall, det är lätt att tjäna pengar och "medicine" fixar allt på ett ögonblick.

Exakt min tanke också


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Football Manager, Arsenal vinner titlar.

Medlem

Mass effect helt klart, kanske forgotten realms hade varit coolt också! Cyberpunk 2077 också!

Medlem

Stardew Valley ligger högt på en sån lista.
Ur frågeställningen antar jag att man inte är i världen som protagonist utan en vanlig 'npc' (utan respawn) och dom har ju en förmåga att bli slaktade våldsamt i de flesta världar som te'x Azeroth där världen riskerar gå under varje år. Star Wars och Star Trek är ju trevliga med, men dom lider ju även de av duktiga nackdelar. Redshirt? jobba som Stormtrooper? Bonde på Alderaan?
Dom flesta spelvärldar har en rätt fuckedup värld för gemeneman att vara i
Skyrim? Monster överallt, spindlar stora som björnar, Hua.

Medlem

Tetris!


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

Kakariko village i Breath of the Wild är så mysigt, påminner mig om Yosemite Village. Annars går ju min egen Ö i New Horizons, Norrland, inte av för hackor.

Medlem

Jag har tänkte länge på detta, sedan tråden startades, men jag har kommit fram till River of Flame i Diablo 2.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Kontot avslutas

Jag skulle vilja bo i The Elder Scrolls världen.

Jag skulle bo i Emperial City och jobba på en bok affär.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag har tänkte länge på detta, sedan tråden startades, men jag har kommit fram till River of Flame i Diablo 2.

Det finns redan i verkligheten och heter Målilla

KoP
Medlem

Fable världen är ju som klippt och skuren för ett mysigt leverne.

Medlem

Typ alla spelvärldar är ju dystra skithålor med monster, vilket jag gärna undviker Måste jag välja hade jag nog valt nåt i stil med theHunter: Call of the Wild.

Medlem

Som någon tidigare skrev, som en adelsperson i Touissant.

Medlem

Star Trek. Orsak: Holodeck för underhållning och replicators för mat. Skulle i teorin kunna vara i den för resten av mitt liv.

Medlem

Vinbutiken i Stormwind hade inte varit helt fel.

123
Skriv svar