Hitman III är ett tekniskt "stort steg", som framför allt drivs av kraften hos PS5

Robot
Hitman III är ett tekniskt "stort steg", som framför allt drivs av kraften hos PS5
Medlem
Skrivet av anon_119148:

*hämtar popcorn*

*Öppnar chipspåsen*


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Grafik och laddningstider är ju inte Hitmans stora problem tycker jag. Jag gillar serien, men storyn och karaktärerna skulle definitivt behöva bli bättre. Fler banor borde också göras, att få sex banor för 699 kr är ganska pissigt kan jag tycka, visst är man en sådan som älskar att döda på arton olika sätt på varje karta så räcker det men jag tycker att man åtminstone kan erbjuda det dubbla, tolv banor.

Inaktiv
Skrivet av matt76:

*Öppnar chipspåsen*

haha nu saknar vi bara att någon kommer med något att dricka

Håller f.ö. med Espresso_Bengt om att Hitman alltid(?) legat riktigt bra till vad det gäller det grafiska. Laddningstider kan jag inte säga så hemskt mycket om då jag bara spelat Hitman på PC och tyckt det funkat bra där.

Medlem

Som PC-spelare välkomnar jag att nya konsolerna levererar betydligt starkare prestanda. Roliga här är ju att en PS5 kommer att fullständigt utklassa 95%+ av alla PC-spelares byggen när man tittar på varenda forum och Steam stats.

Förhoppningsvis kommer Nvidia tvingas att kliva upp lite och även Microsoft med Windows och DirectX m.m.

Medlem

"Min favorit konsoll är starkare än din"

Men i det här fallet så har xbox sx mer kraft under huven än ps5.
*bUt MeH eXcLuSiVeS!!"


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

The force is strong with this one


signatur

Burn in the light.

NuZ
Testpilot

*Drar in den goda doften av popcorn och chips, häller upp kall Cola i ett stort glas*


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Hahaha fattar inte den eviga debatten om vilken jävla konsol eller PC vs Konsol som är bäst.

Jag spelar för att ha kul, inte för att skryta online vilken hårdvara skiten jag spelar på har.

Medlem
Skrivet av matt76:

*Öppnar chipspåsen*

Det här är underhållning på hög nivå


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Som PC-spelare välkomnar jag att nya konsolerna levererar betydligt starkare prestanda. Roliga här är ju att en PS5 kommer att fullständigt utklassa 95%+ av alla PC-spelares byggen när man tittar på varenda forum och Steam stats.

Även vi som har tur att sitta med spelmaskiner i den övre 1%-klassen kommer ju ha problem att hänga med eftersom vi ju inte har samma optimerade brandbredd och hastigheter lätt tillgängligt i våra maskiner. Tycker det är kul att PS5:an har möjlighet att pusha PC-utvecklingen lite. Edit: Även med en high-end NVMe så tycker jag det går lite väl långsamt ibland att pusha data runt i lådan.

Medlem

Hitman är så jävla bra. Hype!

eld
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

"Min favorit konsoll är starkare än din"
https://i.kym-cdn.com/photos/images/original/001/478/232/e31...

Men i det här fallet så har xbox sx mer kraft under huven än ps5.
*bUt MeH eXcLuSiVeS!!"

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Även vi som har tur att sitta med spelmaskiner i den övre 1%-klassen kommer ju ha problem att hänga med eftersom vi ju inte har samma optimerade brandbredd och hastigheter lätt tillgängligt i våra maskiner. Tycker det är kul att PS5:an har möjlighet att pusha PC-utvecklingen lite. Edit: Även med en high-end NVMe så tycker jag det går lite väl långsamt ibland att pusha data runt i lådan.

Precis. Detta är ju på grund av flaskhalsar i PC:n som ej finns i XSX/PS5:an. Dock kommer ju DirectStorage till PC via DirectX enligt Microsoft och Nvidia jobbar på en egen lösning som det ryktas om att den kommer presenteras redan med 3000-serien. AMD jobbar också med någon egen variant dock verkar den skilja sig från de andras.

Medlem

Hahaha go bild!

Medlem

@Kyraal: Nja, när PS5 faktiskt lanseras så kommer vi ha tillgång till snabbare diskar och gott om moderkort.
Tråkiga är att jag inte direkt sugen på att göra en fullskalig uppgradering riktigt ännu.

Medlem
Skrivet av loerk:

@Kyraal: Nja, när PS5 faktiskt lanseras så kommer vi ha tillgång till snabbare diskar och gott om moderkort.
Tråkiga är att jag inte direkt sugen på att göra en fullskalig uppgradering riktigt ännu.

Lör inte behövas heller.
Trotts allt hype kring hur kraftfullt allt ska vara så kommer det vara samma spel fast lite bättre grafik till en början, gissar jag


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

NuZ
Testpilot
Skrivet av Molotov:

Lör inte behövas heller.
Trotts allt hype kring hur kraftfullt allt ska vara så kommer det vara samma spel fast lite bättre grafik till en början, gissar jag

Troligen och kommer nog ta flera år innan någon utgivare vågar göra ett multiplatform spel med krav för nvme


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Troligen och kommer nog ta flera år innan någon utgivare vågar göra ett multiplatform spel med krav för nvme

Kan tänka mig SSD+lite extra minner räcker, om mer krävande spel lanseras efter 3-4år kommer NVME vara standard och mycket av flaskhalsarna lösta.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Kan tänka mig SSD+lite extra minner räcker, om mer krävande spel lanseras efter 3-4år kommer NVME vara standard och mycket av flaskhalsarna lösta.

Kul att se att du indirekt erkänner att konsolerna för tekniken framåt! Bravo, Du växer ifrån moppemuschen.

Medlem
Skrivet av John7612:

Kul att se att du indirekt erkänner att konsolerna för tekniken framåt! Bravo, Du växer ifrån moppemuschen.

Har inga problem att erkänna när konsolerna väl råkar ha en teknik-del som faktiskt ligger i framkant. Dock verkar de flesta konsolfanboys ha extremt svårt att erkänna eller förstå att konsoler generellt håller utvecklingen tillbaka. Konsoler har varit och fortfarande är larvigt svaga på flera teknikfronter.

Tex alla Xbox-anpassade spel fick nedgraderas som in i helvette, pga konsolen enbart hade 64mb minne totalt, bland annat därför Deus Ex 1 är mer öppet än Deus Ex 2. Liknande med samtliga 360/ps3-spel, där utvecklarna enbart hade totalt 512mb minne att jobba med.

Och medans PS4/Xbox One delvis löste minnesproblemet, var processor-kraften fruktansvärt usel, den mekaniska hårddisken antik och grafikdelen relativt svag. Ganska uppenbart att flera utvecklare som CD Projekt Red hade räknat med betydligt starkare hårdvara, eftersom de fick nedgradera sina spel avsevärt, där PC-demonstrationer från E3 2013/2014 påminner mer om kommande nextgen-spel, än det vi senare fick...

Multiplatforms-utvecklare och alla motorer anpassade efter multiplatform, anpassar sig efter minsta gemensamma nämnaren. Hade dagens konsoler lanserats med SSD, vettig processor och lite kraftfullare grafikdel från början, hade vi kunnat haft multiplatformspel på Star Citizen nivå redan för flera år sedan.

Att konsolerna nu pressar SSD utvecklingen, är verkligen ingen kompensation för årtionden av dassig hårdvara. +På flera teknikfronter kommer även nästa generations konsoler ligga hopplöst efter. Exempelvis ray-tracing och maskininlärning, där skillnaden enbart kommer öka med nästa generations grafikkort som snart släpps.

Medlem
Skrivet av loerk:

@Kyraal: Nja, när PS5 faktiskt lanseras så kommer vi ha tillgång till snabbare diskar och gott om moderkort.
Tråkiga är att jag inte direkt sugen på att göra en fullskalig uppgradering riktigt ännu.

Fel


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

En grej som bekymrar mig är om alla spelen förlitar sig på den inbyggda hårddiskens förträfflighet, samtidigt som vi vet att den kommer att vara på tok för liten redan på kort sikt. Hur kul kommer Miles Morales Spider-man-svingande att vara när det hackas sönder av HDD-tuggande extern slödrive (som var stor och billig)? Kommer Hitman, som givetvis släpps till andra konsol(er) och PC att bete sig som på PC när HDDn saktar ner allt till oväntade prev-gen tech-tider?

Eller är det meningen att vi bara ska ha ett spel i taget installerat?

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

En grej som bekymrar mig är om alla spelen förlitar sig på den inbyggda hårddiskens förträfflighet, samtidigt som vi vet att den kommer att vara på tok för liten redan på kort sikt. Hur kul kommer Miles Morales Spider-man-svingande att vara när det hackas sönder av HDD-tuggande extern slödrive (som var stor och billig)? Kommer Hitman, som givetvis släpps till andra konsol(er) och PC att bete sig som på PC när HDDn saktar ner allt till oväntade prev-gen tech-tider?

Eller är det meningen att vi bara ska ha ett spel i taget installerat?

Förhoppningsvis kör dom med samma lösning som Xbox där man kan köpa till en SSD och koppla in typ som ett USB minne i närheten av den andra hårddisken och därför utnyttja samma hastighet som den primära disken.
Och jag håller med dig om storleken. 1TB räcker ju inte särskilt långt ens med dagens konsoler med många spel över 100 Gb.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

De förklarade det där med extern lagring tidigare i mars:

” PS5 will support USB external hard drives, but it will only be able to use these drives to play PS4 games through backwards compatibility. You'll also be able to copy PS4 games directly to the PS5's built-in SSD to improve loading times. However, if you want more space to play PS5 games, you'll need another SSD.

We will be supporting certain M2 SSDs," Cerny confirmed. "These are internal drives that you can get on the open market and install in a bay on the PS5. They connect through the custom IO unit just like our SSD does, so they can take full advantage of the decompression, IO co-processors etc.”

Kompatibla SSDer kommer de att meddela om senare. Antar att det inte finns några sådana ute på konsumentmarknaden än.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Nej, det är inte fel.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Lör inte behövas heller.
Trotts allt hype kring hur kraftfullt allt ska vara så kommer det vara samma spel fast lite bättre grafik till en början, gissar jag

Självklart är det så. Tror även det kommer uppdagas att en PCIe 3.0 I/O klarar av en högre överföringshastighet bara spelmotorn tillåter det. Som Unreal 5 verkar göra.
Tror det lutar mot att uppgradera riggen 2021 när och om DDR5 rullar in på hyllorna

1
Skriv svar