Ubisoft ska ha skrotat kung Artur-rollspel från tunga Dragon Age-namnet

Robot
Ubisoft ska ha skrotat kung Artur-rollspel från tunga Dragon Age-namnet

Skyhöga kravet? "Vara bättre än Tolkien."

#mike-laidlaw, #ubisoft


Medlem

Låter som de hade varit något helt i min smak!,

Fan för er på FZ som delade med er av denna nyhet om ett spel jag vill ha (utan att jag visste om att de eventuellt jobbades på) nu inte kommer.

Medlem

Köper inte att ”Ubisoft-modellen” går att skylla på en person. I och med att Hascoët är borta så kan de ju styrka påståendet genom att återuppta arbetet och släppa denna helt unika upplevelsen. 🙃

Medlem
Skrivet av kebbe:

Köper inte att ”Ubisoft-modellen” går att skylla på en person. I och med att Hascoët är borta så kan de ju styrka påståendet genom att återuppta arbetet och släppa denna helt unika upplevelsen. 🙃

De behöver syndabockar... Hascoët var väl enkel att använda.


signatur

I drank what?

Medlem

Fast han (Serge Hascoët) verkar inte varit lätt att ha att göra med och massor med konstiga idéer, där han inte lyssnade på varken vad spelarna ville ha eller vad hans teams tyckte.

Medlem

En majoritet av fantasy är bättre än Tolkien. Då är jag ändå en stor fan av just Tolkien.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

En majoritet av fantasy är bättre än Tolkien. Då är jag ändå en stor fan av just Tolkien.

En majoritet? Nämn 3 stycken fantasy världar som slår Grand master Tolkien så blir jag imponerad

Medlem
Skrivet av KaptenKompis:

En majoritet? Nämn 3 stycken fantasy världar som slår Grand master Tolkien så blir jag imponerad

Utan inbördes ordning så får du ett par tips på en förädling av din bokhylla...

Westeros. Martin.Sämre fantasy än Tolkien men mycket bättre uppbyggd värld.
The Unnamed Land. Jordan. Betydligt större värld, betydligt mer komplex samt on par på fantasy.
Hogwarts. Rowling. Har mycket gratis iom "vår värld" men betydligt mer lättillgänglig. För alla åldrar.
Öriket. Le'Guin. Inte lika bra värld men rikare språk, bättre berättare samt sympatiska karaktärer.
Otherland. Williams. Rikt språk, komplicerad värld. Svår att ta till sig i början.

Har man dock Tolkien som standard på "bäst" så kan man ju lika gärna läsa Sagan om Belgarion.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Utan inbördes ordning så får du ett par tips på en förädling av din bokhylla...

Westeros. Martin.Sämre fantasy än Tolkien men mycket bättre uppbyggd värld.
The Unnamed Land. Jordan. Betydligt större värld, betydligt mer komplex samt on par på fantasy.
Hogwarts. Rowling. Har mycket gratis iom "vår värld" men betydligt mer lättillgänglig. För alla åldrar.
Öriket. Le'Guin. Inte lika bra värld men rikare språk, bättre berättare samt sympatiska karaktärer.
Otherland. Williams. Rikt språk, komplicerad värld. Svår att ta till sig i början.

Har man dock Tolkien som standard på "bäst" så kan man ju lika gärna läsa Sagan om Belgarion.

Jag kan hålla med dig om att Westeros, men håller inte med om Hogwarts. Unnamed land, öriket och otherworld har jag faktist inte läst,så jag får titta upp dom

Här kommer 2 "honorable mentions"
King killer chronicles (the name of the wind) av Patrick rothfuss. Stort karaktär djup, intressant setting, berättat på ett mästerligt sätt .
First law trilogin av Joe Abercombie. En mångfald med "diverse" spännande karaktärer, härlig humor och en apännande värld.

Medlem
Skrivet av KaptenKompis:

Jag kan hålla med dig om att Westeros, men håller inte med om Hogwarts. Unnamed land, öriket och otherworld har jag faktist inte läst,så jag får titta upp dom

Här kommer 2 "honorable mentions"
King killer chronicles (the name of the wind) av Patrick rothfuss. Stort karaktär djup, intressant setting, berättat på ett mästerligt sätt .
First law trilogin av Joe Abercombie. En mångfald med "diverse" spännande karaktärer, härlig humor och en apännande värld.

Två utmärkta författare, indeed.

1
Skriv svar