Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av breahl:

Kidnappade nyss vampyren i saint denise och tog ut honom till naturen och eldade upp stackaren.

Haha, elda vampyrer! En vanlig dag i Vilda västern. 😁

Skrivet av breahl:

Idag ska jag göra rock carvings och ladda hem ghost of tushima bara mina pengar kommer in någon gång.

Ett mycket bra spel! Jag har ridit runtomkring Tsushima och vevat samurajsvärd sedan releasen. Riktigt skoj!

Jag kan rekommendera Hard-nivån, då får man okej motstånd. Och med lite hårdare motstånd så känns segrarna ännu skönare. 😊

Avstängd
Skrivet av Zontos:

Har inte heller gjort 100% för man får inget utav det. Känns det som i varje fall, jag är också vid bron som ska sprängas och även rain fall o en till.

Då är vi på exakt samma men slog av. Hittade även mr black och white . dom satt i en trädkoja men den har jag fått förr med.

Ovanför strawberry, var och jagade rock carvings då jag hörde dom.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Har inte heller gjort 100% för man får inget utav det. Känns det som i varje fall, jag är också vid bron som ska sprängas och även rain fall o en till.

Jag har fixat 97 % men de sista 3 procenten känns rätt tradiga.

Det är bland annat en del online-grejer som måste göras och de går att fixa förstås men jag måste spela en del MP då. Det känns sådär.

Sedan så har jag några challenges kvar och den som jag bävar för mest är "Win three hands of Blackjack with three hits or more". Den är helt turbaserad och verkar jättejobbig... 😬

Avstängd

Kommer någon tråd på fz slå denna tråd?


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

Är det någon som spelar online? Hur är det nu?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av breahl:

Kommer någon tråd på fz slå denna tråd?

Det beror ju på vad man menar. Men hemtrevligheter runt brasan är det ingen som slår.
Tänker på Uncle och hur han och andra luktar på morgonen efter pratstunder runt brasan. Luktspel har inte kommit i VR än. Det är nog tur. Uncle skulle ju även ha någon underlig dekokt mot "underlivsbesvär" som innehöll doftkörtlar från en skunk.
Jag anar att det där kaffet man dricker på morgonen slår ut en del luktceller och är suveränt mot baksmälla.

Skrivet av breahl:

Kommer någon tråd på fz slå denna tråd?

Kan gissa på att den som kommer ha närmast chans nu e väll om Cyberpunk 2077 släpps nångång och det håller sina förväntningar!


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Snake Plissken:

Kan gissa på att den som kommer ha närmast chans nu e väll om Cyberpunk 2077 släpps nångång och det håller sina förväntningar!

Hm ja kanske det. Men det här spelet har något speciellt som fångade många av oss på ett ganska unikt sätt. Upplevelserna i spelet kombinerat med den här tråden när det begav sig är ett av mina bästa spelminnen någonsin.

Kan bara tala för mig själv men ofta när jag upplevde något speciellt i en spel-session så kunde jag knappt vänta med att få dela med mig här. Att se vad alla andra upptäckt och varit med om, diskutera detaljer, när vi alla blev Min Häst-flickor etc. Fantastiskt!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av breahl:

Då är vi på exakt samma men slog av. Hittade även mr black och white . dom satt i en trädkoja men den har jag fått förr med.

Ovanför strawberry, var och jagade rock carvings då jag hörde dom.

Ska kolla in dom men det var någon random-grej som hände strax utanför Strawberry för mig där folk höll på att hugga skog och grejer, de bad mig om en grej men jag fattar inte vad det var och hittar ingen quest om det. Kanske missförstått den delen.

Skrivet av Nemo:

Jag har fixat 97 % men de sista 3 procenten känns rätt tradiga.

Det är bland annat en del online-grejer som måste göras och de går att fixa förstås men jag måste spela en del MP då. Det känns sådär.

Sedan så har jag några challenges kvar och den som jag bävar för mest är "Win three hands of Blackjack with three hits or more". Den är helt turbaserad och verkar jättejobbig... 😬

Hatar black jack, det är det och möjligen crafta kläder som känns onödigt i spelet och köra 100% känns rätt b. Jag tycker också att jaga legendariska djur känns lite upprepande för man vinner inget på det. RDR2 har en hel del kula saker men man får liksom bara en klapp på axeln och en archimens eller vad det heter.

Skrivet av breahl:

Kommer någon tråd på fz slå denna tråd?

När du startat den officiella tråden om Ghost of Tsusima
Känns som några av oss tänker köpa spelet här i tråden, sedan tror jag att RDR2 har bjudit på så mycket så det har gått att ha en bra tråd om det. Även om det nästan bara är vi som oftast skriver i tråden som verkar synas här.

Medlem

@Snake Plissken: Cyberpunk kan vara en kandidat det med btw.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Är det någon som spelar online? Hur är det nu?

Jag har hoppat in i online då och då bara för att kolla status. Jag spelar i stort sett bara free roam för det känns roligast. Emergent gameplay, yay 😊. Visst har det lagts till lite nya grejer men inte tillräckligt tycker jag. Det känns liksom tomt. Vilda västern känns fortfarande mycket mera levande i single player.

Senast så testade jag att spela som trader några dagar, ett yrke som var nytt för mig. Det var kul en stund när jag spelade trader-uppdrag där jag fick frakta varor i en vagn från mitt läger i skogen till något ställe i närheten (ett enkelt uppdrag med mindre belöning) eller lite längre bort (ett svårare uppdrag med större risk att råka ut för bakhåll men i gengäld lite bättre belöning). Det var dock inte så mycket variation på uppdragen så efter ett tag kändes det väl mycket rinse & repeat. Jag råkade inte ut för ett enda bakhåll vilket var lite konstigt, men jag kanske bara hade tur.

Som trader så skulle jag vilja ha lite mera kontroll över hela tradingen och logistiken. Nu kan jag bara välja mellan ett par enkla transportmetoder och det är allt. Det vore kul om det även gick att anlita riding shotguns. Det kunde vara cowboys som jag hittar på någon saloon och som vill tjäna en extra hacka. Till exempel NPCer med olika skills (ju bättre skills med vapen, osv, desto mer tar de betalt) eller varför inte andra spelare (om man nu kan lita på dem 😄). Då skulle jag kunna frakta riktigt värdefulla grejer till destinationer på andra sidan kartan. En vagn med värdefull last och 3-4 cowboys som eskort. Det skulle vara skyhög risk för banditer och bakhåll men bra belöning om vagnen kommer fram.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Hm ja kanske det. Men det här spelet har något speciellt som fångade många av oss på ett ganska unikt sätt. Upplevelserna i spelet kombinerat med den här tråden när det begav sig är ett av mina bästa spelminnen någonsin.

Kan bara tala för mig själv men ofta när jag upplevde något speciellt i en spel-session så kunde jag knappt vänta med att få dela med mig här. Att se vad alla andra upptäckt och varit med om, diskutera detaljer, när vi alla blev Min Häst-flickor etc. Fantastiskt!

Haha, ja den här Vilda västern/häst-simulatorn är svårslagen när det gäller sånt. Alla som spelat sprutar plötsligt ur sig massa festliga inlägg. 🤠

Medlem
Skrivet av Zontos:

När du startat den officiella tråden om Ghost of Tsusima
Känns som några av oss tänker köpa spelet här i tråden, sedan tror jag att RDR2 har bjudit på så mycket så det har gått att ha en bra tråd om det. Även om det nästan bara är vi som oftast skriver i tråden som verkar synas här.

Någon får gärna starta en sån tråd. Jag kan redan nu avslöja att hästen i Tsushima är okej som transportmedel men den är inte RDR2-klass. 😁

Medlem

@Zontos
Skogshuggarna har problem med vargar, det är ett uppdrag jag kommer ihåg. Rid rakt igenom "lägret" efter att du talat med chefen. Alldeles utanför kommer det dyka upp en vargflock som man ska döda. Sedan tillbaka till chefen. Det är också något med att en person som blivit skadad och arbetarna är ilskna så chefen behöver lite hjälp med det också.
Det är vad jag kommer ihåg iaf.

Alla legendariska djur får man någon speciell "trinket" att tillverka en sak av som ger olika "bonusar" för karaktären. Något som höjer en del förmågor.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Jag har hoppat in i online då och då bara för att kolla status. Jag spelar i stort sett bara free roam för det känns roligast. Emergent gameplay, yay 😊. Visst har det lagts till lite nya grejer men inte tillräckligt tycker jag. Det känns liksom tomt. Vilda västern känns fortfarande mycket mera levande i single player.

Senast så testade jag att spela som trader några dagar, ett yrke som var nytt för mig. Det var kul en stund när jag spelade trader-uppdrag där jag fick frakta varor i en vagn från mitt läger i skogen till något ställe i närheten (ett enkelt uppdrag med mindre belöning) eller lite längre bort (ett svårare uppdrag med större risk att råka ut för bakhåll men i gengäld lite bättre belöning). Det var dock inte så mycket variation på uppdragen så efter ett tag kändes det väl mycket rinse & repeat. Jag råkade inte ut för ett enda bakhåll vilket var lite konstigt, men jag kanske bara hade tur.

Som trader så skulle jag vilja ha lite mera kontroll över hela tradingen och logistiken. Nu kan jag bara välja mellan ett par enkla transportmetoder och det är allt. Det vore kul om det även gick att anlita riding shotguns. Det kunde vara cowboys som jag hittar på någon saloon och som vill tjäna en extra hacka. Till exempel NPCer med olika skills (ju bättre skills med vapen, osv, desto mer tar de betalt) eller varför inte andra spelare (om man nu kan lita på dem 😄). Då skulle jag kunna frakta riktigt värdefulla grejer till destinationer på andra sidan kartan. En vagn med värdefull last och 3-4 cowboys som eskort. Det skulle vara skyhög risk för banditer och bakhåll men bra belöning om vagnen kommer fram.

Aight, tack. Lite som jag misstänkte/fruktade då.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Någon får gärna starta en sån tråd. Jag kan redan nu avslöja att hästen i Tsushima är okej som transportmedel men den är inte RDR2-klass. 😁

Haha skickar den bollen till Breahl, nej tror dock att det spelet har mer fokus på vackra strider med samurajsvärd.

Skrivet av Över45:

@Zontos
Skogshuggarna har problem med vargar, det är ett uppdrag jag kommer ihåg. Rid rakt igenom "lägret" efter att du talat med chefen. Alldeles utanför kommer det dyka upp en vargflock som man ska döda. Sedan tillbaka till chefen. Det är också något med att en person som blivit skadad och arbetarna är ilskna så chefen behöver lite hjälp med det också.
Det är vad jag kommer ihåg iaf.

Alla legendariska djur får man någon speciell "trinket" att tillverka en sak av som ger olika "bonusar" för karaktären. Något som höjer en del förmågor.

I see där ser man, har inte fattat att det är så men har åt andra sidan inte varit så mycket för att crafta. Tydligen får man allt ändå när man spelar ep 1 och 2.

Medlem

@Zontos
Att crafta det mesta sker ju ofta automatiskt när man spelar mycket som du väl menar. Det stämmer ju till största delen. Dock har de där grejerna från legendariska djuren lite extra och olika kanske udda förmågor. Typ lite talismaner. Men det är ju inga jättestora saker och vad det var är borta ur mitt huvud. Någon här på sidan kan väl hitta någon "länk". Jag vet att man även måste kombinera dem med andra föremål för att de skall få "kraft" så att säga. De där som är hälare måste också hjälpa till att tillverka grejerna.
Så det är definitivt ett långt och slitigt jobb med de där djuren för ganska lite belöning. Men vill man nörda ner sig ännu mer så är det ju ett sätt att förlänga speltiden. Jag gjorde ju det hehe😁.

Ambassadör
Xbox

Trinkets och Talismans som man bygger med delar från Legendary animals är ju najs. Höjer lite stats här och där, men vissa är riktigt bra som den som gör att det är lättare att hitta 3-stjärniga pälsar på djur t.ex.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Trinkets och Talismans som man bygger med delar från Legendary animals är ju najs. Höjer lite stats här och där, men vissa är riktigt bra som den som gör att det är lättare att hitta 3-stjärniga pälsar på djur t.ex.

Japp! Tack för det. Jag visste ju att det var en hel del bra grejer. Minnet är dock inte på topp. Men det där med skogshuggarna kom jag ihåg. "Selektivt minne"🤔😁

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Japp! Tack för det. Jag visste ju att det var en hel del bra grejer. Minnet är dock inte på topp. Men det där med skogshuggarna kom jag ihåg. "Selektivt minne"🤔😁

Hehe ja. Just den legendariska jakten var väldigt knepig för mig kommer jag ihåg, alldeles för mycket events och rovdjur heeela tiden så den ville inte spawna. Blev också uppäten av en puma som smög sig på mig... hehe det var en triumf när jag väl lyckades så det etsade fast sig.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Hehe ja. Just den legendariska jakten var väldigt knepig för mig kommer jag ihåg, alldeles för mycket events och rovdjur heeela tiden så den ville inte spawna. Blev också uppäten av en puma som smög sig på mig... hehe det var en triumf när jag väl lyckades så det etsade fast sig.

Ja hade problem med white bison nu senaste genomspelningen. Spawnade varg hela tiden så fick inte fram hans spår.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Visst är det samma ranch John kommer till som Sadie och Arthur hämnades hennes mans död på?

Medlem
Skrivet av Zontos:

Visst är det samma ranch John kommer till som Sadie och Arthur hämnades hennes mans död på?

Nu blev det komplicerat!?
Du tänker på när Sadie och Arthur tar sig till det gänget som hade dödat hennes make i början av spelet. Det blir en ultimat hämnd där Sadie verkligen ger allt. Här borde vi ha en karta. Ranchen där gänget har sitt högkvarter ligger ganska långt norrut men i snöfritt område.
Jag skriver inte med spoilertags.

Men sen tänker du på första stället som John får anställning på (efter vissa händelser jag inte beskriver). Det är en bit från Strawberry, man får väl åka med en vagnleverans dit har jag för mig. Jag tror inte det är samma ranch. Strawberry ligger inte jättelångt norrut, fast det är nära till snön. Det är även längre väster ut än gängranchen.

Detta tar jag direkt ur minnet så har jag rätt har jag extremt bra minne😜.
Så ni andra nördar kan väl hjälpa oss här lite.

Medlem
Skrivet av Över45:

Nu blev det komplicerat!?
Du tänker på när Sadie och Arthur tar sig till det gänget som hade dödat hennes make i början av spelet. Det blir en ultimat hämnd där Sadie verkligen ger allt. Här borde vi ha en karta. Ranchen där gänget har sitt högkvarter ligger ganska långt norrut men i snöfritt område.
Jag skriver inte med spoilertags.

Men sen tänker du på första stället som John får anställning på (efter vissa händelser jag inte beskriver). Det är en bit från Strawberry, man får väl åka med en vagnleverans dit har jag för mig. Jag tror inte det är samma ranch. Strawberry ligger inte jättelångt norrut, fast det är nära till snön. Det är även längre väster ut än gängranchen.

Detta tar jag direkt ur minnet så har jag rätt har jag extremt bra minne😜.
Så ni andra nördar kan väl hjälpa oss här lite.

Haha ser känns som en viss person borde ha koll efter alla genomspel. Det är i varje fall samma område och det kan också vara samma ställe där John ”do the god damn job” och skjuter gänget som trackaserar gården. Men samtidigt så brände ju Sadie ned allt när hon och Arthur körde.

Kör utbe heller spoiler, tror folk som läser tråden ändå spelat spelet en del redan.

Medlem

@Över45: jag kan bekräfta att ditt minne är klockrent.

Stället där Sadie löpte amok är (du känner säkert igen namnet) Hanging Dog Ranch och det ligger precis som du skriver en bit norr om Strawberry, lite åt nordväst-hållet kan man säga.

Sedan har vi den andra ranchen som du nämnde, den ligger en bit sydväst från Hanging Dog Ranch och heter Pronghorn Ranch. Mr Larkin som är äger ranchen erbjuder John arbete och stuga att bo i.

Epilogen var så speciell, särskilt efter allt som hade hänt innan. Jag kommer fortfarande ihåg det nästan som jag hade spelat igår.

Medlem
Skrivet av Nemo:

@Över45: jag kan bekräfta att ditt minne är klockrent.

Stället där Sadie löpte amok är (du känner säkert igen namnet) Hanging Dog Ranch och det ligger precis som du skriver en bit norr om Strawberry, lite åt nordväst-hållet kan man säga.

Sedan har vi den andra ranchen som du nämnde, den ligger en bit sydväst från Hanging Dog Ranch och heter Pronghorn Ranch. Mr Larkin som är äger ranchen erbjuder John arbete och stuga att bo i.

Epilogen var så speciell, särskilt efter allt som hade hänt innan. Jag kommer fortfarande ihåg det nästan som jag hade spelat igår.

Då hade jag nästan rätt men lite fel

Ja epilogen var kul! Lite drygt med den överdriva klyschan med John och Abigail men Rockstar kanske ville driva med det också. Alltså det var verkligen en John försöker vara normal men han är för outlaw, Abigail är också outlaw men ger all in i att vara normal. Jack är mest gullig. Uncle tycker att John är korkad men det är sjukt kul ändå. Det är roligt som fan emellanåt men tröttsamt ändå.

Medlem

Sedan funderade jag lite på om det finns karaktärer i RDR2 som går att referera till karaktärer i GTA5. Han som är gängledare för dom som trackaserar gården John fått jobb på ska enligt noga varit väldigt lik Trevor Philips. Men jag tycker inte det och vet inte varför folk verkar tycka det eller om det är någon annan, en i Dutch-gänget ser ut som honom i alla fall. Arthur påminner om Michael i GTA5, kanske slumpar men Rockstar har många gånger lagt in detaljer i spel som regerar till andra spel de gjort.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Då hade jag nästan rätt men lite fel

Ja epilogen var kul! Lite drygt med den överdriva klyschan med John och Abigail men Rockstar kanske ville driva med det också. Alltså det var verkligen en John försöker vara normal men han är för outlaw, Abigail är också outlaw men ger all in i att vara normal. Jack är mest gullig. Uncle tycker att John är korkad men det är sjukt kul ändå. Det är roligt som fan emellanåt men tröttsamt ändå.

Ja, de är lite speciella allihopa. Inte så konstigt kanske med tanke på deras tidigare liv. Ett under egentligen att de lyckas "hålla ihop det" efter allt som hänt kan jag tycka.

Jag fixade en karta för skojs skull. Jag älskar kartor...
Där ser man hur rancherna ligger i förhållande till varandra och Strawberry.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Ja, de är lite speciella allihopa. Inte så konstigt kanske med tanke på deras tidigare liv. Ett under egentligen att de lyckas "hålla ihop det" efter allt som hänt kan jag tycka.

Jag fixade en karta för skojs skull. Jag älskar kartor...
Där ser man hur rancherna ligger i förhållande till varandra och Strawberry.

Tack för kartan!

Nej det är inte så konstigt kanske, men vissa saker är lite ologiska. Varför blir Abigail arg på John för att några skumma typer listade ut vem han var i strawbrrey och beställde ett packet i fel namn. Mest för att skapa en story men just sådana saker kan bittra lilla mig störa sig på ordentligt, ingen större sak egentligen.

Avstängd

@Zontos: va vad säger ni? Får man spela som john sen? Jag har alltid stängt av då Arthur knappat av


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar