Veckans snabba fråga – Har du spelat mer eller mindre under "speciella" 2020?

Robot
Veckans snabba fråga – Har du spelat mer eller mindre under "speciella" 2020?

Karantän. Jobba hemifrån. En annorlunda tid. Hur har 2020 påverkat ditt spelande?

#fz, #veckans-snabba-fråga


Medlem

Hade man inte haft så mycket mer jobb hade det nog blivit mer spelande, helt klart... Nu har det dock blivit mindre


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Spelandet har fått ställa sig i hörnet faktiskt. Mest för att det inte finns massa spel jag vill spela nu. Inväntar Ps5 och alla "enhanced" editions som kommer dit

Istället har det funnits tid att grotta ner sig i serietidningar (DC/Marvel) och även Warhammer 40k + Age of Sigmar.

Medlem

Eftersom jag jobbar utomhus och inte direkt med andra. Så påverkade inte corona mig alls. Åker nästan aldrig utomlands heller. Eftersom jag tycker att det är så jobbigt. Men mentalt så har jag känt av det. Ja jag har inte varit på några spelningar i år. Det är det enda jag saknar. Spelar hela tiden så 5% eller mindre hit eller dit är ingen skillnad för mig. Spelar mindre på vintern för då har jag 2.5 timmar dag extra till jobbet och kan inte spela på lunchen.

Medlem

Det har faktiskt inte varit någon skillnad i mitt spelande detta år. Jag har lirat lika mycket trots Covid-19. Single player spel är det även som brukas.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

KoP
Medlem

Ingen skillnad. Har jobbat precis som vanligt och inte haft någon extra fritid.

Medlem

Covid-19 har inte påverkat mitt spelande överhuvudtaget.

Medlem

Skullle nog säga snäppet mer än vanlgitvis.
Har börjat spela FiveM RP sedan några månader tillbaka där jag redan efter 3-4mån knåpat ihop över 1000h på det. Det är extremt få spel som jag har såpass många timmar i. Och jag lär knappast spela mindre av det framöver så antalet speltimmar överlag kommer att bli högre än de brukar bli på ett år.


signatur

Halo kompis!

Medlem

Mer, men det beror inte så mycket på corona utan att jag spelat rätt lite senaste åren och fick upp lusten igen mot slutet av förra året.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Helt klart mindre. Mestadels för att jag har fiskat som en galning. Lustigt nog så har jag lagt mer pengar på fiskeprylar mellan mars-juli, än någon annan hobby på en sån "kort" period. Helt klart värt det dock, underbar hobby som är bra för själen.

Medlem

Vardagen rullar på som vanligt, har varken spelat mer eller mindre.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar