PS5-feature låter dig ladda specifika banor och uppdrag i spel, direkt från hemskärmen

Robot
PS5-feature låter dig ladda specifika banor och uppdrag i spel, direkt från hemskärmen

I WRC 9 kan du direkt ladda in vissa race.

#playstation-5, #wrc-9, #ps5


NuZ
Testpilot

Hmmm intressant funktion!

Men för de med ”sämre” internet hastighet lär det inte spela roll om man inte bara ska köra en o samma bana hela tiden eller tänker jag fel? Är det från SSD de menar så redan hemtankad data?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Hmmm intressant funktion!

Men för de med ”sämre” internet hastighet lär det inte spela roll om man inte bara ska köra en o samma bana hela tiden eller tänker jag fel? Är det från SSD de menar så redan hemtankad data?

Nu om du ska spela, har du dina spel i menyn, du klickar på spelet, det laddas, du ser intro, du får fram spelets menyer, du klickar multiplayer, du klickar team deathmatch, sen börjar den leta servrar.
Om jag förstår nyheten rätt, så när du bläddrar bland dina spel ute i Playstation-menyn, kommer det finnas genvägar till olika spellägen, så du klickar på en genväg till team deathmatch, så hoppar du automatiskt in och leta server, istället för att gå igenom alla steg. Eller om man vill spela single player, visar den vilken bana man är på, objectives osv, så det bara är att hoppa in och panga.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Håkan:

Nu om du ska spela, har du dina spel i menyn, du klickar på spelet, det laddas, du ser intro, du får fram spelets menyer, du klickar multiplayer, du klickar team deathmatch, sen börjar den leta servrar.
Om jag förstår nyheten rätt, så när du bläddrar bland dina spel ute i Playstation-menyn, kommer det finnas genvägar till olika spellägen, så du klickar på en genväg till team deathmatch, så hoppar du automatiskt in och leta server, istället för att gå igenom alla steg. Eller om man vill spela single player, visar den vilken bana man är på, objectives osv, så det bara är att hoppa in och panga.

Ahhh ok ok då förstår jag bättre, tack! Hade inte fått morgonkaffet än


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jag håller på med morgonkaffet just nu i hängmattan. Och det här, om det kommer bli verklighet, är en super bra funktion. Kudos till Sony om dem får till det.

Medlem

Låter trevligt!
men hade helst vilja se lite mer fokus läggas på att förbättra att köpa spel digitalt.
i dagsläget kan man ju inte återsälja, ge bort eller låna ut sin digitala license man köper, vilket man kan göra när man köper datan på skiva.

att köpa digitalt borde ju vara framtiden, men i dagsläget förlorar man ju både värde och frihet genom att köpa det.

Medlem

Låter som en kanonfunktion! Mer tid till spel och mindre tid att sitta å vänta.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Låter trevligt!
men hade helst vilja se lite mer fokus läggas på att förbättra att köpa spel digitalt.
i dagsläget kan man ju inte återsälja, ge bort eller låna ut sin digitala license man köper, vilket man kan göra när man köper datan på skiva.

att köpa digitalt borde ju vara framtiden, men i dagsläget förlorar man ju både värde och frihet genom att köpa det.

I all falla knyta spelen till hårdvaran när man ska sälja konsolen vidare så de får med alla spel man inte vill ha längre

Medlem

Låter sjukt nice om det stämmer. Aldrig förstått varför man ska tvingas se massa intros och nån startskärm med ”press x to play” varenda gång.

Drömmen vore ju om man kunde ladda rakt in där man slutade, så som det funkar med det spel man har ”öppet” om man går i Sleep mode.

1
Skriv svar