Speldagbok: Calle spelar The Witcher 3

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av T-bolt:

Nädu Calle, nu har det gått över en månad sedan senaste uppdateringen. Det är läge för en ny uppdatering för du har väl inte gjort en Jocke och lagt ned utan att spela klart?

Boom! Blev precis klar med main story (och Heart of Stone).

Finalen var både mäktig och sådär lite RPG-sladdrig. Gillade inte Ciris uppdrag i spelet men här var hon ju en killing machine. Var hyfsat överlevnad så båda bossarna gick ner hyfsat lätt.

Och såklart att Avallach hade något fuffens för sig, så där blev jag lite överraskad. Trodde dock inte på fem öre på Geralts lögn till kungen.

Men sammanfattat, vilken resa! Jag är så mätt på open world nu, så kanske tar en liten paus innan Blood & Wine.


signatur
Medlem

Blood & Wine är episkt så det kan vara klokt att vänta in lusten lite 👍😊

Medlem
Skrivet av ChalleT:

Blood & Wine är episkt så det kan vara klokt att vänta in lusten lite 👍😊

Ja, kan nog vara bra att vänta, vänta inte så länge att det aldrig blir av dock för Blood & Wine är svinbra och är ett underbart avsked.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Boom! Blev precis klar med main story (och Heart of Stone).

Finalen var både mäktig och sådär lite RPG-sladdrig. Gillade inte Ciris uppdrag i spelet men här var hon ju en killing machine. Var hyfsat överlevnad så båda bossarna gick ner hyfsat lätt.

Och såklart att Avallach hade något fuffens för sig, så där blev jag lite överraskad. Trodde dock inte på fem öre på Geralts lögn till kungen.

Men sammanfattat, vilken resa! Jag är så mätt på open world nu, så kanske tar en liten paus innan Blood & Wine.

https://cdn.fz.se/artikel/fil/1423092?key=5f132dffea7ff6940bd...

Kanske läge att vänta in Series X och köra spelet med lite tjusigare grafik och härligt flyt? Du lär inte behöva köpa det igen.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Boom! Blev precis klar med main story (och Heart of Stone).

Finalen var både mäktig och sådär lite RPG-sladdrig. Gillade inte Ciris uppdrag i spelet men här var hon ju en killing machine. Var hyfsat överlevnad så båda bossarna gick ner hyfsat lätt.

Och såklart att Avallach hade något fuffens för sig, så där blev jag lite överraskad. Trodde dock inte på fem öre på Geralts lögn till kungen.

Men sammanfattat, vilken resa! Jag är så mätt på open world nu, så kanske tar en liten paus innan Blood & Wine.

https://cdn.fz.se/artikel/fil/1423092?key=5f132dffea7ff6940bd...

Mjo, med tanke på att B & W i sig är ganska långt med mycket annat runt omkring att göra kan både du och Geralt behövs vila upp er lite.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Novdid:

Kanske läge att vänta in Series X och köra spelet med lite tjusigare grafik och härligt flyt? Du lär inte behöva köpa det igen.

Grafiken är verkligen det minsta jag stört mig på,
Mer ålderstigen spelmekanik

Skrivet av T-bolt:

Mjo, med tanke på att B & W i sig är ganska långt med mycket annat runt omkring att göra kan både du och Geralt behövs vila upp er lite.

Samtidigt vill jag riva av det och gå vidare med andra spel.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Samtidigt vill jag riva av det och gå vidare med andra spel.

Äsch, kör på isåfall! men försök njuta också! och rapportera in här såklart...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ftmch:

Äsch, kör på isåfall! men försök njuta också! och rapportera in här såklart...

Absolut, det är installerat och klart


signatur
Geeks Gaming

@Carl Johansson-Sundelius: Måste fråga, vad tyckte du om ”bloody baron” och ”ladies of the woods” questarna?

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:

Även om du just inte stört dig på grafiken och mer på menyerna, oljorna, slitaget på utrustning, Geralts rörelsemönster och annat så skadar aldrig mer flyt.

Det där med 30fps är sjukt jobbigt för mig, men antar att det varierar från person till person.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av NordhNet:

@Carl Johansson-Sundelius: Måste fråga, vad tyckte du om ”bloody baron” och ”ladies of the woods” questarna?

Tror jag skrivit om Bloody Baron, och det var absolut trevligt. Lite spelmekaniskt gammalt i vissa stunder, men det gäller ju för spelet i stort. Bra karaktär! Ladies of the Wood var också bra, förutom Ciri-delarna som jag aldrig riktigt blivit vän med. Hearts of Stone-expansionen var mycket smarrig, så har stor förhoppning på Blood & Wine.

Skrivet av Novdid:

@Carl Johansson-Sundelius:

Även om du just inte stört dig på grafiken och mer på menyerna, oljorna, slitaget på utrustning, Geralts rörelsemönster och annat så skadar aldrig mer flyt.

Det där med 30fps är sjukt jobbigt för mig, men antar att det varierar från person till person.

Ja, är inte så känslig när det gäller sådana här spel. Hade det varit ett snabbt actionspel hade det såklart varit annorlunda. Sen blir man såklart lite sugen att modda och maxa skiten ur det när man ser sådana här bilder:


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Samtidigt vill jag riva av det och gå vidare med andra spel.

Du menar att du vill Rivia av det va?

Sorry


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Relik 📜
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Boom! Blev precis klar med main story (och Heart of Stone).

Finalen var både mäktig och sådär lite RPG-sladdrig. Gillade inte Ciris uppdrag i spelet men här var hon ju en killing machine. Var hyfsat överlevnad så båda bossarna gick ner hyfsat lätt.

Och såklart att Avallach hade något fuffens för sig, så där blev jag lite överraskad. Trodde dock inte på fem öre på Geralts lögn till kungen.

Men sammanfattat, vilken resa! Jag är så mätt på open world nu, så kanske tar en liten paus innan Blood & Wine.

https://cdn.fz.se/artikel/fil/1423092?key=5f132dffea7ff6940bd...

Med facit i hand nu då, håller du med mig och @Joakim Bennet om att det är ett av generationens bästa spel? En hel del skavanker (rörelsemönster, stridssystem...) till trots.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av emilakered:

Med facit i hand nu då, håller du med mig och @Joakim Bennet om att det är ett av generationens bästa spel? En hel del skavanker (rörelsemönster, stridssystem...) till trots.

Alla vet ju att generationens bästa spel är Knack. Det har allt.

Men jo, det ligger helt klart på pallplats. Var länge sedan jag la över 100 timmar på ett spel.


signatur
Frilansare

@emilakered:

Det är klart han gör. Allt annat vore ju både otänkbart och kan säkert klassas som någon sorts landsförräderi, eller kungamord. Typ.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Joakim Bennet:

@emilakered:

Det är klart han gör. Allt annat vore ju både otänkbart och kan säkert klassas som någon sorts landsförräderi, eller kungamord. Typ.

Om jag är skyldig till både landsförräderi och kungamord, får jag straffrabatt då?


signatur
Relik 📜
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Alla vet ju att generationens bästa spel är Knack. Det har allt.

Men jo, det ligger helt klart på pallplats. Var länge sedan jag la över 100 timmar på ett spel.

Endast trumfat av Knack 2.

Då har du ändå B&W kvar som sagt, finfint content där också!

Skrivet av Joakim Bennet:

@emilakered:

Det är klart han gör. Allt annat vore ju både otänkbart och kan säkert klassas som någon sorts landsförräderi, eller kungamord. Typ.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om jag är skyldig till både landsförräderi och kungamord, får jag straffrabatt då?

Ja, vi hugger endast av din skäggiga skalle en gång.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Skägg.
10 Chambers

Första intrycket av Blood & Wine: jag gillar allt. Miljöerna, de fjantiga riddarna och deras manér.


signatur
Relik 📜
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Första intrycket av Blood & Wine: jag gillar allt. Miljöerna, de fjantiga riddarna och deras manér.

Have fun!

Vet att grafiken inte är prio ett, men för just B&W är det ändå lite synd du "bara" kör på Xbox. Toussaint är verkligen svårt vackert på en fläskig PC! ♥


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Väldigt trevligt att se dig skriva om din spelupplevelse i TW3, intressant läsning.
Vill verkligen lira igenom det igen och har kört det 2,5x med expansioner.
Atmosfären är allt för mig.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Första intrycket av Blood & Wine: jag gillar allt. Miljöerna, de fjantiga riddarna och deras manér.

En tidig höjdpunkt är när man i första värdshuset kan fråga värden om han känner till några rykten etc. (som man ju alltid frågar i värdshuset) och han blir extremt kränkt över att man tror att han skulle sjunka så lågt som att sprida rykten. Kulturkrock!

Skägg.
10 Chambers

Lirat 1-2 timmar nu, inte ens rört main story. Bara ”Jockat” mig. Ridit långsamt på små stigar och undsatt någon trädam här, någon vinhandlare där.


signatur

så vad hände igentligen:D har du klartat allt är du en ny man?


signatur

New life, New hope

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kalle.lindestrom:

så vad hände igentligen:D har du klartat allt är du en ny man?

Haha, har faktiskt bara lirat någon timme till. Efter att CDPR annonserade att Witcher 3 skulle få en uppdatering till Series X har jag valt att vänta.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tror jag skrivit om Bloody Baron, och det var absolut trevligt. Lite spelmekaniskt gammalt i vissa stunder, men det gäller ju för spelet i stort. Bra karaktär! Ladies of the Wood var också bra, förutom Ciri-delarna som jag aldrig riktigt blivit vän med. Hearts of Stone-expansionen var mycket smarrig, så har stor förhoppning på Blood & Wine.

Ja, är inte så känslig när det gäller sådana här spel. Hade det varit ett snabbt actionspel hade det såklart varit annorlunda. Sen blir man såklart lite sugen att modda och maxa skiten ur det när man ser sådana här bilder:

https://pbs.twimg.com/media/EeCE_IlWAAAY0aM?format=jpg&name=4...

Du har gjort ett vettigt val att fortsätta på nya krysslådan!

Medlem

Känslan när man nu idag efter 170h under typ 2 år är klar med hela main story och bägge DLC!!!
Jihooooo och gråter en sorgetår på samma gång
Vilken jäkla resa ändå...

Medlem
Skrivet av Tdoggahdogg:

Känslan när man nu idag efter 170h under typ 2 år är klar med hela main story och bägge DLC!!!
Jihooooo och gråter en sorgetår på samma gång
Vilken jäkla resa ändå...

Jag mins min resa i The Witcher 3 med glädje.
Hoppas på samma härliga upplevelse i Cyberpunk


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag mins min resa i The Witcher 3 med glädje.
Hoppas på samma härliga upplevelse i Cyberpunk

Ja please ge oss samma resa där

Medlem

Så... En fortsättning a la krysslåda?:P

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av herrPuffy:

Så... En fortsättning a la krysslåda?:P

Det är installerat och klart med nextgen-patchen. Frågan är hur många timmar uppvärmning jag behöver innan jag kan ge mig på det sista DLC:et.


signatur
Skriv svar