Att göra nytt Fable är som "göra en ny Star Wars-film", menar Microsoft-topp

Robot
Att göra nytt Fable är som "göra en ny Star Wars-film", menar Microsoft-topp

Handlar om att hitta balansen mellan gammalt och nytt.

#fable


Medlem

Det misslyckades fatalt i Star Wars...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Att jämföra med en Star Wars film är inte en bra jämförelse tycker jag

Medlem

Så länge de lyckas få till humorn som Jar Jar Binks bidrog med i Star Wars så borde det vara lugnt.

Medlem

var fable verkligen så jävla populärt? vet att jag spelade ett av dom en stund, men kommer inte ihåg vilket. det lämnade hur som helst inga större avtryck, och är knappast något jag skulle jämföra med något så stort som star wars.

Medlem

Lite baity och det funkade väl som väntat men det är som att "göra en ny star wars" inte göra "vad disney gjorde med star wars".


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Geeks Gaming
Skrivet av quadratis:

var fable verkligen så jävla populärt? vet att jag spelade ett av dom en stund, men kommer inte ihåg vilket. det lämnade hur som helst inga större intryck, och är knappast något jag skulle jämföra med något så stort som star wars.

Man jämför inte det med populariteten på star Wars, jämförelsen är på hur svårt det är att skapa en uppföljare som tilltalar nya och gamla fans. Att göra något nytt som känns som det klassiska fable

"Att göra nytt Fable är som "göra en ny Star Wars-film ..." - Då tycker jag man ska låta bli.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tja man tycker ju att göra något så simplistiskt som Star Wars, borde inte vara svårare än att göra pulvermos, men ändå är vi här idag, 37år sedan en bra film släpptes...

Inaktiv
Skrivet av Walter S.A. Iego:

"Att göra nytt Fable är som "göra en ny Star Wars-film ..." - Då tycker jag man ska låta bli.

Jag tolkar som att det är otroligt svårt att hitta balansen och även om de låter det vara osagt så tycker förstås många att de tre nya star wars-filmerna inte hittade den balansen mellan det nya och det gamla. Man kan ju försöka men det är en svår balansgång

Medlem
Skrivet av quadratis:

var fable verkligen så jävla populärt? vet att jag spelade ett av dom en stund, men kommer inte ihåg vilket. det lämnade hur som helst inga större avtryck, och är knappast något jag skulle jämföra med något så stort som star wars.

1an och 2an vart riktigt populära, sen gick det bara neråt.

Största anledningen enligt mig vart att det inte fanns stora ambitösa konkurenter idag.... well svårt att säga kan nog bli ett riktigt bra spel.

Men dom kan inte göra rakt av som 1an och 2an dom måste tänka nytt, inspiration av kingdom of amalur hade varit ett bra sätt att göra det riktigt bra.

Medlem
Skrivet av quadratis:

var fable verkligen så jävla populärt? vet att jag spelade ett av dom en stund, men kommer inte ihåg vilket. det lämnade hur som helst inga större avtryck, och är knappast något jag skulle jämföra med något så stort som star wars.

Helt rätt
Fable-spelen är ”okej”.
Det första va bäst.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av quadratis:

var fable verkligen så jävla populärt? vet att jag spelade ett av dom en stund, men kommer inte ihåg vilket. det lämnade hur som helst inga större avtryck, och är knappast något jag skulle jämföra med något så stort som star wars.

Läste du bara rubriken?

Medlem

Kan ju dock inte påstå att Star Wars är speciellt bra överhuvudtaget, känns mer som rosatintade nostalgi-glasögon på en halvdassig sci-fi från urminnes tider.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Kan ju dock inte påstå att Star Wars är speciellt bra överhuvudtaget, känns mer som rosatintade nostalgi-glasögon på en halvdassig sci-fi från urminnes tider.

Håller med, finns inget tråkigare än starwar.
Försökt ta mig igenom flera stycken men somnar varenda gång

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Man jämför inte det med populariteten på star Wars, jämförelsen är på hur svårt det är att skapa en uppföljare som tilltalar nya och gamla fans. Att göra något nytt som känns som det klassiska fable

Populariteten av star wars är ju också vad som gör det svårt med nya filmer. Ingen bryr sig dock om de gamla Fable, så hur är det en bra jämförelse?

Geeks Gaming
Skrivet av Sillgam:

Populariteten av star wars är ju också vad som gör det svårt med nya filmer. Ingen bryr sig dock om de gamla Fable, så hur är det en bra jämförelse?

Mja, jag vill nog påstå att gamla fable har en väldigt trogen skara följare och har fått en kultstatus, vilket är själva poängen.

Det låter lite som att du låter din egen åsikt bli normen, vilket kan bli lite tokigt
Gör lite research på de gamla spelen så hittar du snabbt att de var väldigt populära och att fans har velat ha en ”riktig” uppföljare väldigt länge

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Populariteten av star wars är ju också vad som gör det svårt med nya filmer. Ingen bryr sig dock om de gamla Fable, så hur är det en bra jämförelse?

Bryr sig ingen om gamla fable?
Ok, Zoomer.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Kan ju dock inte påstå att Star Wars är speciellt bra överhuvudtaget, känns mer som rosatintade nostalgi-glasögon på en halvdassig sci-fi från urminnes tider.

Du har fel.

Medlem
Skrivet av Keima:

Att jämföra med en Star Wars film är inte en bra jämförelse tycker jag

nej de menar att Fable har en väldigt stor legacy och att det ska bli lika häftigt som den filmen. Jag tror han syftade på resurser och betydelsen för fansen. Jag tror inte han tänkte efter där riktigt ordentligt.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

1
Skriv svar