Xbox Games with Gold - Augusti

Ambassadör
Xbox
Xbox Games with Gold - Augusti

Då var det dags igen för en ny bunt med spel som ingår med Xbox Live Gold-prenumerationen (och Xbox Game Pass Ultimate). Den här månaden bjuder på co-op RPG och mech-spel till Xbox One och ett par OG Xbox-spel att lägga till samlingen. Alltid trevligt med OG Xbox-spel!

Alla Xbox 360/OG Xbox-spel som erbjuds som Games with Gold fungerar också på Xbox One via bakåtkompatibilitet, så som vanligt 4 spel att plocka hem för Xbox One-spelare.

Xbox One:

Portal Knights (1-31 aug)

Override: Mech City Brawl (16 aug-15 sept)

OG Xbox:

MX Unleashed (1-15 aug)

Red Faction II (16-31 aug)

#xbox #games-with-gold #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Psychonauts blev just gratis för xbox,
https://www.microsoft.com/sv-se/p/psychonauts/c5hhpg1txdng
Bättre överraskning än de fyra spelen i gwg

Förhoppningsvis permanent som crackdown 1 och 2

NuZ
Testpilot
Skrivet av pacc:

Psychonauts blev just gratis för xbox,
https://www.microsoft.com/sv-se/p/psychonauts/c5hhpg1txdng
Bättre överraskning än de fyra spelen i gwg

Förhoppningsvis permanent som crackdown 1 och 2

Oj! Nice! Tack för tipset. Älskar det spelet


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av pacc:

Psychonauts blev just gratis för xbox,
https://www.microsoft.com/sv-se/p/psychonauts/c5hhpg1txdng
Bättre överraskning än de fyra spelen i gwg

Förhoppningsvis permanent som crackdown 1 och 2

Kostar 99 spänn för mig?

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Kostar 99 spänn för mig?

Det verkar inte fungera längre,
tidigare kunde man klicka hem spelet direkt på xbox.com - nu länkas man till 360 marketplace där det kostar pengar.

Medlem

Som vanligt skit med games with gold för att microsoft vill hänvisa dig till game pass istället.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av kanshira:

Som vanligt skit med games with gold för att microsoft vill hänvisa dig till game pass istället.

Kvaliteten har gått nedåt en aning den senaste tiden... Men fortfarande tycker jag att det brukar finnas något varje månad som är värt ett klick.

Jag börjar dock alltmer att tro på ryktena om att de kommer att göra om Gold, släppa MP fritt och hänvisa till XGP i stället. Många av oss har ju Xbox Game Pass Ultimate redan...


signatur

Jump in.

Ja tycker ochså att kvalitén ha sänkts i " games for gold "
Va faan de kommer att gö att ja slutar premenuera juh !
Ähh skärp er MS !


signatur

"In To The Void "

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Kvaliteten har gått nedåt en aning den senaste tiden... Men fortfarande tycker jag att det brukar finnas något varje månad som är värt ett klick.

Jag börjar dock alltmer att tro på ryktena om att de kommer att göra om Gold, släppa MP fritt och hänvisa till XGP i stället. Många av oss har ju Xbox Game Pass Ultimate redan...

Vad skulle hända med ens gamla Gold-spel då?

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Vad skulle hända med ens gamla Gold-spel då?

Diskussionen tog fart på allvar när folk upptäckte att man inte längre kan köpa 12 månader eller 6 månaders Live Gold direkt från Microsoft. (Kvalitén på spelen har dock varit sjunkande länge)

Eftersom de Xbox One spel man 'fått' via GWG kräver en aktiv gold-prenumeration för att spelas så blir det konstigt om Gold försvinner, antingen får det bli gratis, bakas ihop med Gamepass eller ändra villkoren för spelen.

Vi lär väl få veta inom 6 månader i samband med att Series X släpps,
personligen tror jag att olika kontrakt skrivna för GWG-spel åratal tillbaka i tiden förhindrar att någon ska få dem gratis, det hade förstås varit den bästa lösningen även om det bara gällt 80% av spelen - men då börjar ju alltid någon sub-gruppering på internet att gnälla och så vinner PS5 pluspoäng på det hela.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Arcadia:

Vad skulle hända med ens gamla Gold-spel då?

Väldigt bra fråga och precis som @pacc säger så hänger det nog väldigt mycket på avtal. Det är möjligt att det knuts till XGP eller något liknande i stället om man vill ha tillgång till sina gamla Xbox One-Gold-spel.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar