I vilken spelvärld vill ni bo?

Medlem

Kanske väljer att bo i Lesuier Larrys värld?

Medlem

Rapture från BioShock. <3


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av Izuel:

Warcraft världen vore skoj. World of warcraft har man praktiserat som en extra värld ett tag så det vore inte så svårt att finna sig tillrätta.

Samt. Vet inte hur många timmar jag spenderat i inte minst Tarren Mill. Får kanske stå ut med att man är undead dock, samt att Southshore anfaller emellanåt men det hade nog känts mer som att komma hem än vad det faktiskt gör att IRL komma hem...

Medlem

Detta är ju en ganska komplex fråga.
framförallt om man ska använda det politiska tanke experimentet "veil of ignorance".
Det vill säga att man inte vet innan vilken position (eller I detta fallet, karaktär) man kommer att vara.
tänk att svara Super Mario världen och man hamnar där som en Goomba. Eller Star Wars och man blir en slav på Tatooine (utan Jedikrafter).
Får nog säga att Animal Crossing eller Leisure Suite Larry's världar känns ganska trevliga med små odds att man drar allt för stor nitlott.

Medlem

Tror jag nog undviker världar med monster och besvär. The Sims verkar ganska trevligt men ändå rätt galet.

Medlem

Azeroth med ett hus i Booty Bay.

Medlem

Shenmue. Är så fascinerad av alla ställena i spelet, helt unik spelvärld och atmosfär.

Medlem

Många självmordsbenägna här på FZ ...

Medlem

@bent toe: Det många, du själv inkluderat (kanske) inte tänker på är hur annorlunda världen var/är och många saker du tar för givet nu inte ens fanns.

Det jag tänker på rak arm är saker som sjukvård, tandvård, arbetsrätt, etc, etc. Din tidsera var hemsk, skulle aldrig personligen vilja leva då.

Om jag får välja så Star Trek: The Next Generation tidseran som människa på jorden är väldigt lovande.


signatur

I drank what?

Medlem

Är vrålhungrig, skicka mig till One Piece


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Mirage:

@bent toe: Det många, du själv inkluderat (kanske) inte tänker på är hur annorlunda världen var/är och många saker du tar för givet nu inte ens fanns.

Det jag tänker på rak arm är saker som sjukvård, tandvård, arbetsrätt, etc, etc. Din tidsera var hemsk, skulle aldrig personligen vilja leva då.

Om jag får välja så Star Trek: The Next Generation tidseran som människa på jorden är väldigt lovande.

Det är en kul fråga som är helt oseriös och full utav fantasi. Det är tvspelsvärldar vi pratar om här.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Någon flummig ö i sea of thives,där finns ju några fina att välja på.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Fable-världen känns väl ganska lockande...

Medlem

The Sims, och simpa för Bella Spökh så klart!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Tror jag nog undviker världar med monster och besvär. The Sims verkar ganska trevligt men ändå rätt galet.

Akta dig för simbassänger bara, stegar har en tendens att försvinna där, varefter det verkar bli ohyggligt svårt att ta sig upp ur bassängen. Klättra upp utan stege tycks av någon anledning vara omöjligt.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Du får göra ett spel på den så att vi andra kan flytta in också


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Efter lite omtanke hade jag gärna levt som en Malkavian i Vampire the Masquerade Bloodlines


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Warhammer 40k-universum som en lojalist space marine, rensa heretikers.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Jag paxar gärna Stardew Valley

Medlem

Någon monkey island ö, så man kan skratta sig igenom livet. Och leva som pirat.


signatur

- pixelfantast

FM-guru
F.d. Sisyr

Fan vad folk det är som vill bo i en värld där man hade avlidit efter typ en kvart.

För att besvara frågan: Eastshade hade nog varit rätt trevligt. Vackert och fridfullt.

Medlem

Football Manager, tränat mitt lilla lag och fört dom till framgångar. Sen tagit allt man tjänat och flytta till någon mysig hamnstad/ö.

Medlem

Svår fråga, dom flesta spelen skulle ju vara en ren mardröm.
Efter lite tänketid så hade jag nog valt världen i final fantasy 7

Medlem
Skrivet av Atreyu:

Football Manager, tränat mitt lilla lag och fört dom till framgångar. Sen tagit allt man tjänat och flytta till någon mysig hamnstad/ö.

Så jag förmodar att det finns en mysig hamnstad eller ö i football manager?


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Är jag bitter om jag säger "Vilket som helst är väl bättre än denna!?" haha.

Men typ Star Trek eller Star Wars om dom räknas, annars Warcraft eller Mass Effect.

Eller då levt i Ready player one så kan man hoppa in i den man känner för just då

Medlem

Bor ju typ redan i Plague Inc världen.

Men typ Stardew Valley skulle vara riktigt härligt tror jag. Sköta om trädgården lite på morgonen, hänga ett tag nere på byn, plocka äpplen, gå på äventyr i dungeons.

Medlem

Finns ju många cola världar man skulle vilja uppleva men som man tyvärr inte skulle överleva särskilt länge i tex Fallout, Skyrim, osv.

Men annars Forza: Horizon kanske eftersom man är lite bilfantast

Medlem
Skrivet av bent toe:

Det är en kul fråga som är helt oseriös och full utav fantasi. Det är tvspelsvärldar vi pratar om här.

STNG är även flera spel, så jag står fast där pga alla fördelar


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av bent toe:

Så jag förmodar att det finns en mysig hamnstad eller ö i football manager?

Klart det finns, ta en tid på jordgloben så lär du nog hitta ett trevligt lite ställe ska du se.

Medlem

vet inte om jag vill leva i någon spelvärld överhuvudtaget

de flest är livsfarliga att leva i ju

123
Skriv svar