Hjältinnorna i Assassin's Creed påstås ha tonats ner då "kvinnor inte säljer"

Inaktiv

@Mirage: Åh men tack själv!

Medlem

Kan vara helt ärlig och säga att jag spelar aldrig spel med kvinnliga huvudroller och jag spelar aldrig kvinna i spel där man kan välja. Jag har försökt spela dom nya tomb raider spelen men jag slutar spela efter nån timme och spelar aldrig igen.

Medlem

Mitt inlägg med riktig fakta plockas bort men Belgaars inlägg där det bara spys galla lämnas kvar, varför?

Avstängd
Skrivet av McRaoul:

Kan vara helt ärlig och säga att jag spelar aldrig spel med kvinnliga huvudroller och jag spelar aldrig kvinna i spel där man kan välja. Jag har försökt spela dom nya tomb raider spelen men jag slutar spela efter nån timme och spelar aldrig igen.

Män som hatar kvinnor?

Orkar inte läsa allt i tråden men personligen gillar jag Kassandra i Odyssey. Hon är dessutom canon så hur tänkte Ubi där?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Kimzi:

Mitt inlägg med riktig fakta plockas bort men Belgaars inlägg där det bara spys galla lämnas kvar, varför?

De brukar vilja hålla politik utanför. Skulle misstänka det är därför. Du får PMa FZ och fråga!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

De brukar vilja hålla politik utanför. Skulle misstänka det är därför. Du får PMa FZ och fråga!

Mja, om det ändå hade varit politiskt riktat.
Det var ett inlägg med fakta från olika orgainsationer i Sverige gällande kvinnor och i hur stor utsträckning de blir sexuellt trakasserade eller värre, skrev inlägget för att flera i kommentarsfältet skämtar bort det.
Men visst, det är väl vad FZ anser att kommentarsfältet ska bestå av.

Medlem

@Kimzi: mitt svar till ditt inlägg blev också borttaget. Det är politiskt laddat, tro mig.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

@Kimzi: mitt svar till ditt inlägg blev också borttaget. Det är politiskt laddat, tro mig.

Ok, tråkigt värre.

Avstängd
Skrivet av Kimzi:

Mja, om det ändå hade varit politiskt riktat.
Det var ett inlägg med fakta från olika orgainsationer i Sverige gällande kvinnor och i hur stor utsträckning de blir sexuellt trakasserade eller värre, skrev inlägget för att flera i kommentarsfältet skämtar bort det.
Men visst, det är väl vad FZ anser att kommentarsfältet ska bestå av.

Du får nog söka dig till något annat forum om du ska diskutera politik.

Men så som denna nyhet var skriven kan jag förstå att det blev diskussioner.


signatur

PS5 och inget annat.

Inaktiv

@breahl: Men alltså, hur kommer du fram till att man hatar kvinnor endast av att en person föredrar att spela män i spel? Som för övrigt inte är på riktigt. Spel är fantasivärldar. Speglar ingenting i riktiga livet. Sluta hitta på saker och attackera folk.
Du kan även läsa mitt tidigare inlägg (där jag som kvinna skrev att jag alltid väljer att spela man om man får välja). Men du kanske har en förklaring till det också eftersom du vet vad alla tycker, tänker och känner? Så jäkla trött på folk som bara antar saker. Inte konstigt forum är toxic idag. Går inte ens att läsa/kommentera/diskutera utan att folk skall hitta på/anta/lägga ord i mun/känna sig kränkta åt andra eller bara allmänt överkänsliga.

@McRaoul: Jag gör precis precis som dig, förutom att jag spelar spel som ex Horizon: Zero Dawn. Och om folk tycker att det speglar hur man är som person i riktiga livet så är det väldigt konstigt. Ignorera dem. Det är nog många som hellre spelar som man än kvinna men vågar inte säga det för att såna som Breahl här ovan attackerar en när man försöker föra en diskussion och vara öppen och ärlig.

Medlem

@breahl: Näe inte speciellt, jag kanske är lite smygbög bara xD

Medlem
Skrivet av breahl:

Män som hatar kvinnor?

Orkar inte läsa allt i tråden men personligen gillar jag Kassandra i Odyssey. Hon är dessutom canon så hur tänkte Ubi där?

Det beror på hur man sätter sig in i karaktären. Jag spelar oftast kvinnliga karaktärer i överlag men en del spel som Dragon Age Origin väljer jag alltid en manlig karaktär för att det passar storyn bättre.

Ubisoft har oftast rätt svag story i sina spel och därför valde jag att spela som Kassandra. Visste inte ens att hon var canon och efter jag träffat Alexios i storyn visste jag att jag hade gjort det rätta valet.

Så att välja att alltid spela som man har nog inget med kvinnohat att göra utan det kan helt enkelt vara så att han oftast satt sig själv in som en manlig karaktär i spelen och eller spelat spel där story varit bättre anpassad för just manliga karaktärer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skriv svar