Tydliga tecken på att Miles Morales bundlas med PS5-remaster av Spider-Man

Robot
Tydliga tecken på att Miles Morales bundlas med PS5-remaster av Spider-Man

"Miles Morales är ingen traditionell uppföljare."

#playstation-5, #spider-man, #spider-man-miles-morales


Medlem

Konsolspelare: 60fps yes äntligen!

PC-spelare...

dumdidumdidoo... allt under 120fps är nu dåligt...

Medlem

Remasterd... Det ska börjas i tid.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Konsolspelare: 60fps yes äntligen!

PC-spelare...

https://thumbs.gfycat.com/FaithfulTeemingArcherfish-max-1mb.g...

dumdidumdidoo... allt under 120fps är nu dåligt...

Allt under 240 hz är dåligt

NuZ
Testpilot

För att kunna sälja spelet igen? Får vi som äger tidigare versionen uppdateringen fast självklart köpa ”Miles” men grafiken osv? Är inte spelet lite för nytt för att göra ett sådant här drag?! Är rätt trött på remasters efter remasters denna generation


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

För att kunna sälja spelet igen? Får vi som äger tidigare versionen uppdateringen fast självklart köpa ”Miles” men grafiken osv? Är inte spelet lite för nytt för att göra ett sådant här drag?! Är rätt trött på remasters efter remasters denna generation

Finns alltid någon som är värre...

...eller är Rockstar bara steget före alla andra och detta är vad vi kan förvänta oss av fler utvecklare framöver... =/

Medlem
Skrivet av NuZ:

För att kunna sälja spelet igen? Får vi som äger tidigare versionen uppdateringen fast självklart köpa ”Miles” men grafiken osv? Är inte spelet lite för nytt för att göra ett sådant här drag?! Är rätt trött på remasters efter remasters denna generation

Miles Morales kommer åtminstone inte vara ett fullprisspel om jag förstått rätt, utan mer i stil med t.ex The Lost Legacy, First Light osv. Så jag skulle gissa på en prislapp mellan 300-400, vilket det säkert kan vara värt, framför allt om originalspelet ingår också.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Finns alltid någon som är värre...

Tack för den bilden, jag har inte ens tänkt på att tidspannet blir det samma (om man sätter gränsen just vid sista expansionen).


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

NuZ
Testpilot
Skrivet av Sapiens:

Finns alltid någon som är värre...

https://images-cdn.9gag.com/photo/aeDbBP5_700b.jpg

https://i.redd.it/mawrp6q2go451.jpg

...eller är Rockstar bara steget före alla andra och detta är vad vi kan förvänta oss av fler utvecklare framöver... =/

Haha sant


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skribent
Skrivet av NuZ:

För att kunna sälja spelet igen? Får vi som äger tidigare versionen uppdateringen fast självklart köpa ”Miles” men grafiken osv? Är inte spelet lite för nytt för att göra ett sådant här drag?! Är rätt trött på remasters efter remasters denna generation

Tror den kommande generationen kommer inledas med en massa remasters också efter första vågen av releasespel. Det är en relativ billig utvecklingakostnad och det säljer. Nu går det dessutom sätta en "now runs ar 4K in 60 FPS" och folk tar betet direkt. Om vi har otur blir det ännu värre denna generation än förra...


signatur

"Writer and Fighter"

Flakmonkey
Skrivet av Johlor:

Tror den kommande generationen kommer inledas med en massa remasters också efter första vågen av releasespel. Det är en relativ billig utvecklingakostnad och det säljer. Nu går det dessutom sätta en "now runs ar 4K in 60 FPS" och folk tar betet direkt. Om vi har otur blir det ännu värre denna generation än förra...

Tycker att remasters har en roll att spela ändå. Betalar hellre en summa och får en version som är anpassad till ny hårdvara än att jag spelar det på "ren" bakåtkompabilitet där det kanske finns något boostmode som ger bättre FPS. Ett bättre sätt att uppleva en titel som man annars hade missat. Tycker att PS4-versionen av Shadow of the Colossus är ett utmärkt exempel på det här. Sen så ska det givetvis inte gå till överdrift, det hade varit trist om det enbart kom remasters, men ska man se glaset halvfullt så kan man ju se remasters som ett sätt att finansiera andra dyrare projekt. Sony kanske finansierar sina titlar med remasters snarare än microtransaktioner. Sen får man väl fundera över vad som är minst dåligt

Medlem
Skrivet av matnojje:

Allt under 240 hz är dåligt

Som en som fortfarande gillar att lira PS1 spel emellanåt så känns 30 fps som smooth as silk 😄

(Eller om man lirat Virtual Hydlide och sen går till Star Fox till SNES så lär det kännas som att gå från en slide show till 60 fps)

Skribent
Skrivet av Nosnos:

Tycker att remasters har en roll att spela ändå. Betalar hellre en summa och får en version som är anpassad till ny hårdvara än att jag spelar det på "ren" bakåtkompabilitet där det kanske finns något boostmode som ger bättre FPS. Ett bättre sätt att uppleva en titel som man annars hade missat. Tycker att PS4-versionen av Shadow of the Colossus är ett utmärkt exempel på det här. Sen så ska det givetvis inte gå till överdrift, det hade varit trist om det enbart kom remasters, men ska man se glaset halvfullt så kan man ju se remasters som ett sätt att finansiera andra dyrare projekt. Sony kanske finansierar sina titlar med remasters snarare än microtransaktioner. Sen får man väl fundera över vad som är minst dåligt

Det finns en tid och plats för allt. Men när de började remastra bara något år gammalt spel kände jag det blir för mycket, speciellt när förändringarna är minimala. Sen gillar jag att det har get vissa spel en andra chans. Dragons Dogma tex förtjänade att få lite mer uppmärksamhet. SoC är också en bra remaster som du nämner.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Det finns en tid och plats för allt. Men när de började remastra bara något år gammalt spel kände jag det blir för mycket, speciellt när förändringarna är minimala...

Får mig att tänka på alla Street Fighter 2 versioner...

Medlem

Cynikern inom mig tänker bundlingen enbart är till för att rättfärdiga ett högre pris.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av androsynth:

Som en som fortfarande gillar att lira PS1 spel emellanåt så känns 30 fps som smooth as silk 😄

(Eller om man lirat Virtual Hydlide och sen går till Star Fox till SNES så lär det kännas som att gå från en slide show till 60 fps)

Jag sitter på en 4k asus pro art skärm med en 1070. Så en 60 hz skärm och ett grafikkort som inte riktigt är bra för 4k. Så inte en chans att jag spelar i 240hz

1
Skriv svar