Halo Infinite-kartan vittnar om open world-lika sidouppdrag och aktiviteter

Robot
Halo Infinite-kartan vittnar om open world-lika sidouppdrag och aktiviteter
Medlem

Det jag personligen inte gillar är alla berg överallt. Vart är öppna ytor som breath of the wild och det kickar in riktigt go Halo musik på det? Köra en warthog på ett öppet gräsfält med bäckar etc vore min Halo dröm.

Medlem

Ser platt och tråkigt ut för att vara next gen, tyvärr. Digital Foundry berättar varför vi känner så och jag håller med dom

Ambassadör
Xbox

Ser riktigt skoj ut, här skall utforskas!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ser riktigt skoj ut, här skall utforskas!

Bara det inte blir Ubisoftformulan! Åk hit, rensa en bas, klättra ett torn och åk vidare...

Skrivet av ZeroSaberX:

Ser platt och tråkigt ut för att vara next gen, tyvärr. Digital Foundry berättar varför vi känner så och jag håller med dom

Det var väl bland annat för att hela demot utspelade sig i skugga?

Medlem
Skrivet av ZeroSaberX:

Ser platt och tråkigt ut för att vara next gen, tyvärr. Digital Foundry berättar varför vi känner så och jag håller med dom

Jo de förklarar bra vad problemet är, och så är det också att spelet inte är utvecklat fullt för Next Gen heller. I bästa fall är det just nu last gen (current gen) i slutet av sin livslängd som också släpps till den nya konsolen.

Vem vet, det kanske finns inställningar eller görs ändringar för Series X innan släpp för just den versionen, det vet vi dock troligen inget om inom de närmsta månaderna.

eld
Medlem
Skrivet av Winzi:

Jo de förklarar bra vad problemet är, och så är det också att spelet inte är utvecklat fullt för Next Gen heller. I bästa fall är det just nu last gen (current gen) i slutet av sin livslängd som också släpps till den nya konsolen.

Vem vet, det kanske finns inställningar eller görs ändringar för Series X innan släpp för just den versionen, det vet vi dock troligen inget om inom de närmsta månaderna.

Men då är även frågan varför detta jätteprojekt inte kan imponera så som horizon zero dawn gjorde, eller till och med två generationer tidigare halo 4:

Eller halo 5:

Medlem
Skrivet av eld:

Men då är även frågan varför detta jätteprojekt inte kan imponera så som horizon zero dawn gjorde, eller till och med två generationer tidigare halo 4:

https://www.destructoid.com/ul/544239-HaloGearbox.jpg

Eller halo 5:

https://img.redbull.com/images/c_crop,x_0,y_0,h_1440,w_2160/c...

Hur HZD är gjort vet jag inte, men H4 och H5 har fasta ljuskällor som inte ändras med tiden. Ska du ha dynamiskt ljus så krävs mer speciellt med en som stor yta och en massa olika saker som skapar ljus t.ex alla projektiler och explosioner.
Kan helt enkelt vara så att med upplösning och storlek på kartor de vill så skulle inte vanliga xbone (ej one x) klara av att hålla en minimum framerate som dem var ok med.

Bästa är väl att få de fullt förklarat av utvecklaren varför de använt denna typ av teknik och vad som hindrat att göra det annorlunda. Det är ju inte troligt att man skulle göra det på detta vis om det gick att göra snyggare och bättre på ett rimligt sätt.

Jag älskade Halo på den tiden då det begav sig, nu känns det bara trött och malplacerat.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Jozo:

Bara det inte blir Ubisoftformulan! Åk hit, rensa en bas, klättra ett torn och åk vidare...

Lite så blir det säkert... Men jag har inte så mycket emot det faktiskt, uppskattar Far Cry, AssCreed etc. Eller Horizon Zero Dawn som jag spelar för tillfället. Så länge gameplay är tight och det inte är för mycket busy-work så är det skojsefriskt. Och så länge det är sidocontent så kan man ju alltid strunta i det när man vill.
Men nä, inte för mycket Ubisoft.

Men jag tror nog att det blir lite mindre sådant i Halo Infinite, och mer uppdragsstyrt. Vi lär få se mer från det snart, så då borde det klarna.


signatur

Jump in.

NuZ
Testpilot

Så länge de inte är Ubisofts form så är jag nöjd. De gjorde det bra i Gears 5


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

https://youtu.be/d92e8x8nVUY

Det ser ut så för demot är minst 4 månader gammal.

Medlem

Kommer bli spännande att se hur det blir i slutändan. Men Halo kan ju inte gå all in next-gen då det ska fungera med xbox one +s +x.
Sen tror inte jag att MS mål här är att slå PS5 på fingrarna och kränga så många konsoler som möjligt, MS vill kränga så många Game Pass subscriptions som möjligt, en stadig intänkt på månadsbasis.
Bara idag är ju Game Pass helt underbar, t.ex. så just nu spelar damen igenom Halo på xbox medans jag spelar Halo på pc, i samma subscriptions. fr.o.m september kommer även xcloud ingå och jag kan då spela spel från samma subscription på tåget, på lunchen, på muggen.

valfriheten att kunna köpa en subscription och sen kunna spel alla MS spel plus många fler därtill på antingen dator, mobil, padda eller xbox tror jag kommer locka folk till en series x eller series s när det är dags för ny konsol eller sin först.

jag tar game pass alla dagar i veckan över lite tjusigare grafik på ps5 initialt.
MS kommer ju komma ikapp där med sen bara de släppt att nya spel inte måste fungera på gamla konsoler


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

eld
Medlem
Skrivet av Winzi:

Hur HZD är gjort vet jag inte, men H4 och H5 har fasta ljuskällor som inte ändras med tiden. Ska du ha dynamiskt ljus så krävs mer speciellt med en som stor yta och en massa olika saker som skapar ljus t.ex alla projektiler och explosioner.
Kan helt enkelt vara så att med upplösning och storlek på kartor de vill så skulle inte vanliga xbone (ej one x) klara av att hålla en minimum framerate som dem var ok med.

Bästa är väl att få de fullt förklarat av utvecklaren varför de använt denna typ av teknik och vad som hindrat att göra det annorlunda. Det är ju inte troligt att man skulle göra det på detta vis om det gick att göra snyggare och bättre på ett rimligt sätt.

Det är inte bara det, det handlar inte om några tekniska begränsningar.
Det är artistiska val, förenklade texturer, väldigt svag AO som gör att allt i skuggan ser väldigt platt ut.

Och sen åter igen horizon zero dawn, bara för att man har en dynamisk ljusättning så betyder inte det att man inte kan baka ner vissa saker dynamiskt, halo infinite bakar även det ner lightprobes. En så stor studio bakom ett halo-spel bör absolut kunna göra något väldigt tekniskt imponerande.

Men jo, om tanken är att hålla 1080/60 på en xbox one så kommer det definitivt hålla nere taket på alla plattformar, men då är det som alla säger inte längre ett series x spel på något sätt.

Skrivet av Winzi:

H4 och H5 har fasta ljuskällor som inte ändras med tiden. Ska du ha dynamiskt ljus så krävs mer speciellt med en som stor yta och en massa olika saker som skapar ljus t.ex alla projektiler och explosioner.

Bakat ljus betyder inte att du inte även kan ha dynamiskt ljus från partiklar och liknande, det betyder bara att du behöver ha en del statisk terräng, vilket även infinite ser ut att komma ha.

Sen så visar ju deras trailer även en brist på sådant som dynamiskt ljus:

Min absolut magigaste magkänslar skvallrar om problematisk utveckling, att bygga en helt ny motor är aldrig utan problem. Samt pushen att det måste släppas med nya konsollen, vilket kan innebära att allt måste göras snabbare, inklusive assets.

Medlem

Lär ju bli lika trött "open world" som i Gears 5.

Är trots allt ganska taggad på Halo Infinite. Tror det kan bli bra och det kommer förmodligen se riktigt snyggt ut när det väl patchats fullt ut för Series X.

Skulle gärna se någon förklaring från utvecklaren för detta verkar väldigt märkligt. De har jobbat på det ihop med en ny next gen motor i 5 år och allt de sen ger oss är detta? Microsoft borde knapptryckningar vågat visa sitt flaggskepp i detta skick om det beror på stökig utveckling etc?
Med detta sagt så tycker jag designen och gameplay ser riktigt bra ut så spelet ser ändå ut att bli det bästa sen Halo Reach.

Medlem

Det visades upp så här för två år sedan:

Efter detta har man i två års tid snackat om världens mest avancerade spelmotor och världens kraftfullaste konsol.

Det känns uppenbart att något gått snett under utvecklingen.

Det är lite konstigt att man inte visar det på Series X-hårdvara heller. Någon undrade i en krönika hos Eurogamer häromdagen om vi faktiskt sett något överhuvudtaget som körts på Series X? Det mesta har varit "expected Series X visuals" och liknande formuleringar.

Medlem

Spelet vi fick se är med väldigt stor sannolikhet den snyggaste versionen av spelet. Varför skulle ett företag visa en sämre version som första intryck? speciellt så nära release. Spelet vi såg är jag 99% säker på hur det kommer se ut maxat på en PC.

Skribent

Jag måste vara den enda som tycker spelet såg ok ut rent grafiskt. Sen är det ju början av generationen, det brukar ju ta till åtminstone mitten innan vi får se riktiga steg. Detta gäller ju alla konsoler.

Angående öppenheten så hade ju Halo 1 det inledningsvis. Inte quests som AC, men olika objectives på olika delar av kartan som man kunde välja i vilken turordning man skulle tackla dem. Eller dela upp sig om man körde co-op.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tycker det ska bli kul att spela, men rent grafiskt eller artistiskt så imponerade spelet tyvärr inte alls. Tycker att Halo 3 på PC ser bättre ut, i alla fall när det gäller den grafiska stilen.

1
Skriv svar